Mikä pyörä uusista kannattaa ostaa...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja speedy15
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

speedy15

New member
Morjens!

Olen katsellut uusia pyöriä luokassa 600-750 käyttötarkoituksena lähinnä ajelu pk-seudulla. Mikä teistä olisi paras vaihtoehdoista näistä:
CBR 600 F h. n. 12te
CBR 600 hornet h. n. 10te
SV 650 h. 9.5te
ZZR 600 h. 10,5te
Z 750 S h. 10,5te
GSX 600F h. n. 9te
GSX 750F h n. 10t
joku muu...

Käyttö voi olla ajoittain vähäistä (=pyöräkuumeen hoito)  eli hinta ja jälleenmyyntihinta ratkaisee myös.


-speedy
 
no jos arvelee jälleenmyyntihintaa nii cbr600f, mutta jos ajattelee omaa sinänsä varmaankin monipuolista ajoa niin zzr600.
 
Noista niin varmaan se cbr 600 f.
Samoin tuo GSX750F on OK paketti
smile_org.gif
 
Jos käyttö kerran on ajoittain vähäistä ja ajelu vaan nurkan kiertoo, niin miks ostaa oma? Pikkupyöritykseen ja vähäisempiin ajoihin taatusti edullisin ratkaisu on ajaa vuokrapyörällä.
 
Vilkaisu lompakkoon ja sitten ....
Jos varat riittää pyörään, ajokamoihin ja vakuutuksiin, niin sitten ...

Ostakaa hyvät ihmiset sellainen pyärä, joka teitä itseänne miellyttää.
Missään tapauksessa ei kanna edes ajatella sitä mitä muut sanovat.
Se pyörä tulee teille ihan itsellenne ja kyllä sitten harmittaa, jos
ei niistä muiden pyöristä oikein loppujen lopuksi tykkännytkään.
Siis aivan ja ainoastaan oman maun mukaan .. tietenkin, jos käytetyn
ostaa, niin sittenhän ei risaa tietenkään kannata ostaa, mutta jos
tekniikka noin muuten on ehjää .. tietenkin ..

Amen
 
Jos noista vaihtoehdoista valitsisin, ottaisin hyvin testeissä pärjäneen sv650:n. Mopossa täytyy mielestäni olla vääntöä, joka helpottaa ajoa. Kaupan päälle saa hyvät saundit,hyvä nauttia mutkateistä , tosin on olemassa edullisempi ratkaisu,joku honsyng...650
wink.gif
 
Hassua, kun kaikki (=myös minä) suosittelee aina noita 'järkipelejä' tyyliin zzr600 tai gsx-f suiza, ja kumminkin jengi sitten ostelee noita 'hauska'-pyöriä kuten z750. Oma valinta on usein ihan eri, kuin mitä muille suosittelee.

Mun neuvo on, että käy kokeilemassa ja osta se mikä tuntuu kivalta. Arvelut siitä mikä on kiva ja mikä ei heittävät usein ihan häränpyllyä, kun sitä omaa henkilökohtaista ajotuntumaa, fiilistä yms. asioita ei kuvista ja lehtiartikkeleista voi päätellä.

Ja sitten vielä tähän se juttu, että niissä veekakkosissa ei ole yhtään enempää vääntöä kuin rivinelosissakaan. Leppoisa käyntiääni ja voimakkaampi moottorijarrutus huijaa. Itse asiassa tasaisesti ja siististi käyvä nelonen on helpompi ja vetää puhtaammin pienillä kierroksilla. Toisaalta twinissä on just sitä fiilistä... ja fiilispohjallahan se pyöräily on, hauskanpitoa.

Kokeilemaan, hus!!!
 
No itselle sitä pyörää ollaan hankkimassa joo..mutta on on eroa  600cbr ja 650sv välillä.Ajattelaan, että ja kun jäsikkä istuu tyttöfrendin kanssa mopojen kyydissä, niin jokainen voi käydä koeajamassa, tarvitseeko niitä vaihteita plärätä? pysytellessä norm. maantienopeuksissa niin v2 on väänökkäämpi ja voima tulee eritavalla ulos varsinkin jos ajetaan mutkateitä.Moottorijarru auttaa mutkissa mukavasti. :;):Toisaalta nämä on makuasioita ja niistä voi kiistellä...
biggrin.gif
 
No vääntö ei ole makuasioita, kyllä se on ihan mitattavissa oleva ominaisuus. SV 650:ssä on enempi vääntöä kuin CBR 600 F:ssä, koska iskutilavuus on suurempi, mutta sitäkin enemmän vääntöä on taas Z750:ssä. Vääntö korreloi tehoa enemmän suoraan iskutilavuuteen. Sylinterien lukumäärän vähentäminen ei vääntöä lisää.

Jos asiaan haluaa perehtyä tarkemmin, tai ruveta väittelemään, niin tuolla väiteltiin asiasta muistaakseni viimeeksi...

On nimittäin pikkasen puhkijauhettu juttu...
tounge.gif
 
Nurkkapyöritykseen joku suht' pystyllä ajoasennolla. Helpompi ajettava kulmilla eikä käy käsille. Älä vedä budjettia ihan viimeisen sentin päälle, että jää varaa ajaakin. Ainahan sen voi vaihtaa, jos ei kerralla satu mieleinen.
 
lookaround_orig.gif
  Ja koska kukaan ei vielä ole ehtinyt, annanpa tämän yleispätevän neuvon, jota täällä myös näkee viljeltävän: "Se pitää olla isoin ja tehokkain mahdollinen, joka kulkee min. 330 ja kiihtyy nollasta kahteensataan alle kolmen sekunnin, hevosvoimia pitää olla miljardi per koljardi kierrosta ja sen täytyy keulia kuutosella kaasusta..."        
kynttila.gif
 
Jep, Kaasunalle sen jo aika tyhjentävästi jo sanoikin. Lisäksi voit tutustua aiempiin keskusteluihin vaikka ORGin hakua hyödyntämällä. Siellä on meinaan jo ennestään gaziljoona samanlaista ketjua ja keskustelua, joiden sisältö on kutakuinkin sama. Voit arpoa niistä mieleisesi vastaukset tai päätyä suoraan siihen ennalta arvattavaan lopputulokseen, että se on makuasia, jonka koeajo ja omaperstuntuma ratkaisee.
 
Mielipideasia, kannattaa käydä kokeilemassa ihan itse. Jos tarkoitus on tosiaan vain ajella pk-seudulla yksin eikä reissata kauempana, niin asenteellinen "suositus" menisi näin:
sanoi:
CBR 600 F h. n. 12te
CBR 600 hornet h. n. 10te
SV 650 h. 9.5te
Z 750 S h. 10,5te
Nämä kaikki on hyviä.
sanoi:
ZZR 600 h. 10,5te
GSX 750F h n. 10t
GSX 600F h. n. 9te
Ylipainoisia, vanhanaikaisia ja kankeita. GSX-600F on lisäksi myös alitehoinen. Ei kannata edes koeajaa jos ei keksi mitään erityistä syytä.
sanoi:
Kokeilemisen arvoisia on ainakin Ducati Monster (siis uusi 620, ei vanhemmat 600 kaasarikoneet) ja Yamaha FZ6(S). Suzuki Bandit kannattaa myös katsoa, varsinkin 1200 koneella. Hintaluokka on kaikissa näissä sama.

Ai niin, nuo vääntöjutut kannattaa unohtaa, niillä on merkitystä vaan niille joiden alaraajat ei toimi kunnolla. Teho ja vaihteet riittää meille muille...
 
lisäisin tuohon listaan vielä 620 monsterin..."sopii erinoimaisesti myös aloittelijan pyöräksi-ollen kuitenkin ääniltään ja olemukseltaan valovuosia kilpailijoitaan uskottavampi"
thumbs-up.gif
eikä hinnaltakaa kovia..
 
Sanoisin FZ6S, Hornetti tai Z750, huom! ehdottomasti puolikatteella varustettuna. Ainakin (kilo)fasun ja hornetin penkki ja ajoasento on hyvä, kyytiläinenkin luultavasti haluaa toisen kerran kyytiin
wink.gif
(z750 ei kokemusta).
 
Jos tosiaan ihan budjettiluokassa mennään, niin kannattaa varmaan tarkistaa toi Hyosung. Testeissä sitä ei ole mitenkään suunnattomasti morkattu, perusmopo teräsrungolla.

Tollasen uuden Hyosungin saa esim 6800 egeen rinnakkaistuojalta!! Se ei oo paljoa uudesta pyörästä. Ja kuitenkin ihan fiksun kokoisella mosalla varustettu perusmopo

Kun porukka pyytää jostain linttaan ajetuista CBR:stä ton 6800, niin mieluummin mä tollasen Hyosungin siinä vaiheessa ottasin. Liimaa vaikka Suzukin tarrat kylkeen ja väittää kavereilla että se on SV650 Limited edition..  
wink.gif
wink.gif


Edit.

Innostuin sitten vähän surffailemaan tosta pyörästä, ei toi oikeesti kuulosta kauheen hullulta paketilta:

Motopalstan koeajo
Virallisen maahantuojan sivut
Motolehti pdf-tiedosto
 
Noista vaihtoehdoista ostaisin ite Kawa Z750:sen. Mutta jos hintahaitari on tuo listan mainittu, niin kannattais katella myös käytettyjä. 12k€:lla saa vuoden parin ikäisiä mukavia kilosia pyöriä, joissa ei vielä kilometritkään paina päälle. Esim. sv1000, ZRX1200 <-
062802jumpie_prv.gif
smile_org.gif
 
1)  GSX-600F on lisäksi myös alitehoinen. Ei kannata edes koeajaa jos ei keksi mitään erityistä syytä.

Kokeilemisen arvoisia on ainakin Ducati Monster (siis uusi 620, ei vanhemmat 600 kaasarikoneet)


2)   Ai niin, nuo vääntöjutut kannattaa unohtaa, niillä on merkitystä vaan niille joiden alaraajat ei toimi kunnolla. Teho ja vaihteet riittää meille muille...
1) Jokin ei nyt täsmää, noissa pyörissä kun tehoa ensimmäisessä noin 78 hv ja toisessa noin 60 hv
wink.gif
tounge.gif


2) Höpö höpö Torque Rules
062802moto_prv.gif
 
Back
Ylös