• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mikä rengas Thundercattiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Hape-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-Hape-

New member
Kohta olisi takarenkaan vaihto paikallaan Thundercattiin. Nykyinen rengas on Metzellerin Z1 eli ensiasennusrengas ja se ei tunnut kovinkaan hyvin kestävä edes normaalia ajoa. Nyt kilometrejä on 5000 ja rengas vaihtokunnossa.. 
sad_orig.gif
Mikähän olisi paras rengas kyseiseen pyörään? Mitenhän kävisi Michelin Pilot Sport 170/60-17 vai tulisiko leveyden kasvattamisesta liikaa haittaa (vakiona 160/60-17)?

Nyrkkisääntö on, ettei leveyden kasvattamisesta ole kuin haittaa.
Ja lisäksi hinta nousee.. Alkuperäinen koko on aina ajo-ominaisuuksiltaan paras. Kestävä on Pilot Road, Metz 4 tai BT 020 ja pitävä Pilot Sport, Metz Sportec M-1 tai BT010

Pirellin Diabloa ja MTR-22 sekä 21 kehuvat kovin, ja ne tulee shoppiin tarjoukseen maanantai-aamusta alkaen. Lisäksi yksi hyvä on Dunlop Sportmax D208F.

t. Spagetti

thundercatiin saa laittaa taakse 170/60-17 PILOT SPORTIN JA VAIN PILOT SPORTIN. Jos näin haluaa, PITÄÄ eturengas vaihtaa kokoon 120/70-17.

En suosittele kuitenkaan. Kannattaa pysyä ihan koossa 160. Sillä kyseinen laite ohjautuu parhaiten...

Ajatko rataa joskus? Silloin tarvitset eteen ja taakse pitävät kumit (väh. pilot sport, 010, diablo)

Jos ajat kadulla niin silloin z1:sen pariksi paras on varmaan z4. Jos haluat sen setin jälkeen kestävän kummin ni ostappa PILOT ROADit!!

T: 50 tkm thundercatilla

Yes, eli mielipiteitä on monia....  
baaa.gif

Itellä oli Bridgestoneja, edessä BT 010 ja takana BT 020, ne "toimi" ja kesti ainakin mulla ihan jees, en tosin ole mikään ratahirmu. Takanakki kesti hyvin 10tkm. Kyllähän sitä välillä aika reikäpäänä tuli jossain laskettua, eikä kertaakaan tuntunut että ois pito lähteny, eli ne ei ainakaan rajoittanu menoa, kuski pikemminkin.
buttrock.gif

thundercatiin saa laittaa taakse 170/60-17 PILOT SPORTIN JA VAIN PILOT SPORTIN. Jos näin haluaa, PITÄÄ eturengas vaihtaa kokoon 120/70-17.

En suosittele kuitenkaan. Kannattaa pysyä ihan koossa 160. Sillä kyseinen laite ohjautuu parhaiten...

Ajatko rataa joskus? Silloin tarvitset eteen ja taakse pitävät kumit (väh. pilot sport, 010, diablo)

Jos ajat kadulla niin silloin z1:sen pariksi paras on varmaan z4. Jos haluat sen setin jälkeen kestävän kummin ni ostappa PILOT ROADit!!

T: 50 tkm thundercatilla
Juu, luin tuosta leveämmästä pilot sportista, että se myös kävisi, mutta jos pitää myös eturengas vaihtaa, niin täytyy unohtaa kyseinen yhdistelmä.

Niin radalla tulee käytyä pari kertaa vuodessa, joten pitävyydellä ei ole kovinkaan paljoa merkitystä. Tuota Z4:sta vois kyllä harkita.. tai sitten jos tekis niin, että vaihtais koko setin eli eteen ja taakse pilot roadit. Täytyy vielä tutkailla jonkun aikaa, että mihin sitä päätyy...  
confused_orig.gif

Nyt oli itelläkin kisuun takanakin vaihto edessä, pyörässä tällähetkellä kiinni Metzin Sportec M-1 mutta sen kestävyys ei oikein vakuuta - varsinkin kun itsekin tulee suurin osa ajeltua ihan työmatkaa ja katuajoa... Pito on kyllä tossa renkaassa aivan loistava.

Edessä majailee joku Korpiahon kiinnilyömä Avon. Onko tuossa Metzin Sportec M-1:ssä ja Metzin Z4:ssa suuretkin erot ?

Z4 on ns. matkapyörän rengas ja M-1 puhdasverinen sporttikumi. Pirelli Diablo, Metzeler Z6 ja aivan uusi Michelin Pilot Power ovat hieman parempia kestävyydeltään kuin Sportec M-1, joten joku niistä olisi varmaankin optimaalinen valinta. BT 010 on myös edelleen hyvä kuten 012 myös.

Nyt olen tässä pari tuntia lueskellut foorumia rengasjuttuja opiskellen. Pari asiaa on pistänyt silmään:

1) Metzeler Z4:sten käyttäjiä on puolesta ja vastaan, kestävyys taitaa olla ihan ok mutta porukka haukkuu että lipsuu aika herkästi.
2) Bridgestonen 020:ia kehutaan kanssa kovasti kestävyyden kanssa mutta pitopuolesta ei kukaan oikein puhu mitään. Keskeltä seos taitaa olla kovempaa kuin reunoilta.

Ehkäpä tuo Metzelerin Z6 voisi olla hyvä valinta mulle sitten, pelottaa vaan että olenkohan jo kerennyt tottua liikaa noiden Sportec M-1:sten pitoon...

Minkälainen kuvio, kestävyys ja pito-ominaisuudet ovat tuossa Z6:ssa? (siis ihan ylimalkainen arvio)

Itse hommasin alle tuon ME Z4:n syksyn viimeisinä ajopäivinä koska sain sen niin halvalla. Nyt kun olen sillä pari kertaa käynyt radalla on gummi osoittautunut ihan hyväksi. Mitään merkittävää lipsumista ei ole ollut. Rippuu varmaan hyvin paljon pyörästä, jousituksen säädöistä, paineista, kuskista jne. mikä rengas toimii ja mikä ei. Maantiellä rengas on ollut loistava. Nyt on n.5tkm takana ja vain lievää kulumista havaittavissa (tosin tullut kyllä polteltua aina välillä...). Eiköhän tolla helposti sen kympin rikki aja vähän rajummallakin ajotyylillä.

Edellisessä pyörässäni, joka siis oli Catti, mulla oli kahdet BT 020set peräkkäin ja olin todella tyytyväinen niiden kestoon ja pitoon. Normaaliin ajoon sopivat todella hyvin, rata-kanttailusta ei ollut kokemusta.
062802moto_prv.gif

Nonih, kisuun tilattu Pirellin Diablot - katsotaan tuliko tehtyä virhehankinta...

Back