• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mikä sporttinen pyörä mutkateille, radalle ja joskus pidemmälle matkalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuSu1978
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kinky on loistava pyörä mutta ei kyllä edes samassa hengenvedossa SMT:n kanssa jos puhdasta mutkamopoa haetaan...

Long-distance supermoto sanoo valmistaja SMT:stä josta en ole ollut eri mieltä alunalkaenkaan mutta tuohon Zanten viestiin lähinnä yritin tuoda verrokkia josta alla katkelma.

Jos siis pyörällä pitäisi päästä lyhyttä siirtymää, mutkatietä ym lyhyttä cruisailua ja silloin tällöin pitemää matkaa. Esim. joku Lapin reissu tms, lähinnä tosin pidemmät matkat yksin.

Sekä radalle 1-3 kertaa vuodessa, tosin ihan vain omaksi iloksi.

Taitaa Kinky kuitenkin olla "lihakirves linkkareiden joukossa".... tuossa porukassa.
Lopultahan on tietenkin vaan kyse siitä, mitkä asiat painavat vaakakupissa eniten.
Kotka ilman marjattaa.... ja marjatta kyydissäkin 😛, tarjoaa kuitenkin eniten vähän kaikkea...
ja erityisesti sitä fun factorya :;):.

Long-distance supermoto sanoo valmistaja SMT:stä josta en ole ollut eri mieltä alunalkaenkaan mutta tuohon Zanten viestiin lähinnä yritin tuoda verrokkia josta alla katkelma.

juu, kuten sanoin, ihan pilke silmäkulmassa. Mutta Kinkyllä 9000 kilsaa ja SMT:llä 5000 kilsaa pelkkää mutkaa ajaneena uskallan väittää että SMT on selkeästi parempi vaihtoehto. Kummallakin on suht tuskaa ajaa yli 140 km/h suoraa vetoa mutta mutkilla SMT on mielettömän paljon huimempi peli kuin B-King. Silti, loistavia vehkeitä kumpainenkin :thumbup:

Ja ainakin kuvien perusteella Kinky taitaa soveltua ainoastaan soolona ajettavaksi.. Muuten kyllä mielenkiintoinen kampe. 😛

Niin ja kyykkykin aikalailla samaa sarjaa. Niinkuin Teppoman itsekin sanoit. Toki siis itsekin soolona paljon mieluummin ajan, mutta onse vaimokekin sinne mukava välillä kyytiin ottaa.

Kinkyssä ja kyykyissä myöskin se, että pidemmille matkoille kun laukkua/laukkusarjaa tarvisi niin vaihtoehdot taitaa olla aika vähissä. Täysin itse ajettavaksi jos pyörän ostaisin ja pelkästään tunteella sen valitsisin niin Speed Triplen tai tulevan ison Super Duken luultavasti laittaisin. :orgmp:

Mutta kun köyhälle pitäisi yhden pyörän hoitaa kaikki, niin taitaa tosiaan olla, että SMT ja Fazerin välille menee. Pitänee nyt käydä tuota SMT:tä ihan livenä ja ajan kanssa katsastamassa, että näkee vähän paremmin et minkänäkönen se ny on. Niin ja niinku joku sanoki, että se matkaenskamaisuus/seikkailuenska-habitus vähän karsastaa. Fazeri taas on lähellä esim. Triplen ulkonäköä.

Saa nähdä! Ulkonäön kun jättää huomioimatta niin SMT olisi kyllä varmastikin se parempi allrounderi. 😛

juu, kuten sanoin, ihan pilke silmäkulmassa. Mutta Kinkyllä 9000 kilsaa ja SMT:llä 5000 kilsaa pelkkää mutkaa ajaneena uskallan väittää että SMT on selkeästi parempi vaihtoehto. Kummallakin on suht tuskaa ajaa yli 140 km/h suoraa vetoa mutta mutkilla SMT on mielettömän paljon huimempi peli kuin B-King. Silti, loistavia vehkeitä kumpainenkin :thumbup:

Juu, eihän tässä mitään; tämähän on keskustelupalsta.
Minä en ole noilla ajanut kuin puolisensataa km kumpaisellakin maahantuojien koeajotilaisuuksissa.
SMT vaikutti lähinnä mopolta B-kingiin verrattuna joka jätti kyllä kunnioitusta herättävän vaikutuksen, tällä en väitä sitä ettei SMT voisi olla nopeampi mutkilla. Kevyet oli etupäät molemmissa 😛

Juu, eihän tässä mitään; tämähän on keskustelupalsta.
Minä en ole noilla ajanut kuin puolisensataa km kumpaisellakin maahantuojien koeajotilaisuuksissa.
SMT vaikutti lähinnä mopolta B-kingiin verrattuna joka jätti kyllä kunnioitusta herättävän vaikutuksen, tällä en väitä sitä ettei SMT voisi olla nopeampi mutkilla. Kevyet oli etupäät molemmissa 😛

Kirjoitin joskus ilokseni tekstin "kesän kokemukset SMT:stä" jossa summasin omat kokemukseni kys pelistä mutta onpahan näemmä kadonnut bittiavaruuteen. Tiiivistelmänä todettakoot että ekat 30 kilsaa oli plastiikkinen kulttuurishokki. Mutta jo sadan kilsan jälkeen pelin luonne alkoi avautua ja tuhannen jälkeen hihkuinkin sitten puhtaasta ilosta. Eli laite milä vaatii ensin hetken että pääsee sisälle ajatukseen ja tottuu ominaisuuksiin.

Ja ainakin kuvien perusteella Kinky taitaa soveltua ainoastaan soolona ajettavaksi..

Itse asiassa B-King on yllättävän hyvä peli 2-päällä ajamiseen. Onpas Riisor & R1iivattu tiuskinut siten ihan ympäri eurooppaa ja norjaakin hyvällä menestyksellä tuhansia kilometrejä. Tässä kohtaa ulkonäkö kusettaa.

Ja ainakin kuvien perusteella Kinky taitaa soveltua ainoastaan soolona ajettavaksi...

Niin häiriintyneeltä kun se kuulostaakin, Kingis on ihan mahtava kakspäällä, ainakin matkustajan mielestä 🙂 Siellä tarakalla istuu korkealla ja näkee hyvin katsella ympärilleen. Ajoviima ottaa (pikkupleksillä) yllättävän vähän kypärään. Baanalla toki joutuu vähän kyyristymään meidän matkanopeuksilla :jpstyle: Kuskiin kannattaa asentaa kahvat, koska eihän siellä ole mitään mistä pitää kiinni. Sanoisi myös että alle 170cm matkustaja mahtuu jalkoineen vakiotapeille erittäin hyvin, itsellä kääpiönä on hyvin maltillinen polvikulma.

Ja sen vähän mitä olen itse ollut puikoissa: Pienenä ihmisenä arvostan suunnattomasti kingiksen keveyttä - niinkin massiiviseksi pyöräksi se on to-del-la kevyt ja ketterä mutkapyörä. Ainakin kun vertaan sitä omaan "minusta tulee isona raitiovaunu"-rytköseen.

Muista en osaa sanoa juuta tai jaata: räyhäkotarit on korkeita enkä ole sellaisen kyytiin katsonut tarvetta kiivetä ja kawoista en vaan tykkää - haluan että kadulla mulla on jalkojen välissä moottoripyörä joka tuntuu moottoripyörältä :grin:

Ihan pilke silmäkulmassa kysyisin että kuinka monta kilometriä mahtaa olla takana näillä kahdella verrokilla ?

Erittäin vähän. Pilke silmäkulmassa voin siltikin todeta että toisessa on perus +100hv lätisevä twinin paska ja toisen mehupillit on kaukana WP:n tuotteista... 😀

Niin häiriintyneeltä kun se kuulostaakin, Kingis on ihan mahtava kakspäällä, ainakin matkustajan mielestä 🙂 Siellä tarakalla istuu korkealla ja näkee hyvin katsella ympärilleen. Ajoviima ottaa (pikkupleksillä) yllättävän vähän kypärään. Baanalla toki joutuu vähän kyyristymään meidän matkanopeuksilla :jpstyle: Kuskiin kannattaa asentaa kahvat, koska eihän siellä ole mitään mistä pitää kiinni. Sanoisi myös että alle 170cm matkustaja mahtuu jalkoineen vakiotapeille erittäin hyvin, itsellä kääpiönä on hyvin maltillinen polvikulma.

Ja sen vähän mitä olen itse ollut puikoissa: Pienenä ihmisenä arvostan suunnattomasti kingiksen keveyttä - niinkin massiiviseksi pyöräksi se on to-del-la kevyt ja ketterä mutkapyörä. Ainakin kun vertaan sitä omaan "minusta tulee isona raitiovaunu"-rytköseen.

Muista en osaa sanoa juuta tai jaata: räyhäkotarit on korkeita enkä ole sellaisen kyytiin katsonut tarvetta kiivetä ja kawoista en vaan tykkää - haluan että kadulla mulla on jalkojen välissä moottoripyörä joka tuntuu moottoripyörältä :grin:

Empä olisi uskonut, että Kinky toimii kaks päällä. Jotenkin kuvat hämää. 😛 Kumma kun Suzuki ei noita edes pieniä määriä valmista uutena! Mutta ei, kaikkea pitäis vissiin saada myytyä aina miljoonia kappaleita viikossa.

Mulla on vähä sama ongelma tuon SMT:n kanssa. Jotenkin korkea ja niin, emmä tiedä, ei vain tunnu niin moottoripyörältä? Ikävä sinänsä, että kaikki muut ominaisuudet tuossa osuis nappiin... Saa nähdä kuinka silmä tuohon tottuu, mutta joka tapauksessa kaikkien kehujen jälkeen on tuollaista joskus päästävä vähintään ajamaan.

Btw. Ei kukaan ole Kinkystä tuunannut noita ylileveitä tankin poskia pois? Vähän kapoisampi edestä (vai hämääkö kuvat tuon leveyden?) ja jokin alakauttainen putki niin.. :rakastunut:

Luojan kiitos on tuo Vmaxi ja 1000F vanhus ajettavana niin ei aivan pyörättä tarvitte kuitenkaan olla ja rauhas miettiä vaihtoehtoja. 😛

Niin ja Jaulis: tehoihin en osaa kommentoida, mutta kaikki hyppykepit, täryyttävät jarrut ym. häiritsevät ominaisuudet on mahdollista vaihtaa parempiin. :;):

Viimeksi muokattu:
ZZR1400!. Isoksi pyöräksi yllättävän kettärä ja menee mutkiin kuin ajatus. Toimii yllättävän hyvin myös radalla ja pitkää matkaa voi ajaa puutumatta. Busakin oli OK, mutta ZZR1400 vie voiton helpolla käsiteltävyydellään. CB1000R jättäisin kauppaan.. tylsin pyörä minkä puikoissa olen koskaan ollut. Jos nakua haet niin enemmän vastinetta saat rahoillesi ostamalla Z1000:sen.

Niin ja Jaulis: tehoihin en osaa kommentoida, mutta kaikki hyppykepit, täryyttävät jarrut ym. häiritsevät ominaisuudet on mahdollista vaihtaa parempiin. :;):

Niinpäs onkin. Kotariin sitten onkin aika hankala vaihtaa bussin motti, että tapahtuisi muutakin kun tärinää alakierroksilla... 😀

Niinpäs onkin. Kotariin sitten onkin aika hankala vaihtaa bussin motti, että tapahtuisi muutakin kun tärinää alakierroksilla... 😀

Haha. 😀 Joo alkais jo mennä sellaseksi väsäämiseksi, että paree ostaa jo eri pyörä jos kotkan alakierrostehot ei miellytä. :grin:

Haha. 😀 Joo alkais jo mennä sellaseksi väsäämiseksi, että paree ostaa jo eri pyörä jos kotkan alakierrostehot ei miellytä. :grin:

No eihän ne pelkkiä täristimiä ole. Löytyyhän sieltä se rajoitinkin juuri kun tärinä loppuu...

Back