• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mikä tehokas nakupyörä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Seeber

New member
- 2006 ->
- tehokas
- kevyt / kevyehkö
- hyvä mutkapätkille
- myös 2 päällä ajoon soveltuva

Bandit, XJR, GSX ja CB eivät innosta
 
Benelli TNT
idea3.gif
 
No miten ois FZ1 tai painavampi ja hieman tehottomampi FZS 1000, parempi 2 päällä ja ennenkaikkea halvempi
tounge.gif
 
Yammun FZ-1? En sit tiedä minkälainen matkustajan on siinä olla, mutta ei varmasti ole ihan huonoimmasta päästä!?
 
No miten ois FZ1 tai painavampi ja hieman tehottomampi FZS 1000,  parempi 2 päällä ja ennenkaikkea halvempi  
tounge.gif
FZS1000 on ainakin paljon parempi 2 päällä ajoon kuin Z750/1000. Zetassa on kurakelillä selkä kurassa, Fasussa ei.

Minusta 2 päällä ajoon saisi olla yhtenäinen hyvä satula.
 
-  2006 ->
- tehokas
- kevyt / kevyehkö
- hyvä mutkapätkille
- myös 2 päällä ajoon soveltuva

Bandit, XJR, GSX ja CB eivät innosta
Minulla on muuten aika samat vaatimukset seuraavalle pyörälle: Enemmän tehoa kuin nyt Z750:ssä, ajettavuutta haen ehkä vielä enemmän: eli pitää soveltua radallekin ja 2-päällä ajoa en harrasta. Kallistusvarat pitää olla supersporttien luokkaa (Zetan rajoittunut kallistuskulma alkaa haitata ajonopeuksia...).
Nuo mainisemasi pyörät ei toisaan kiinnosta, ovat liian painavia ja vähän liian "peruspyöriä".
Vaihtoehtoja vois olla mm. tuleva uusi Z1000, Tuono, S4R, Corsaro, TNT, Brutale. XB12S on rajattu pois tehon puutteen vuoksi. tuono ja Monster ainakin on jo aika ikääntyneitä malleja ja siksi ei oikein innosta.
Taidanpa jatkaa edelleen Zetalla, kun vaihto näköjään kävis aika kalliiksi... Josko 1-2 vuoden päästä olis jotain uutta kivaa tarjolla. Ja keväällä kun on tuttu pyörä niin on hyvä taas jatkaa harjoittelua paremmaksi kuskiksi.
 
Ootteko oikeasti ajelleet TNT:llä tai Corsairolla kaksipäällä? Kokemusta on vanhasta (955i) ja uudesta 1050 Triumph Speed triplestä. Edellinen menettelee myös kyytiläisen kanssa (vaimon kommenttien perusteella), jälkimmäisen kanssa kyyditettävältä vaaditaan uskallusta ja notkeutta. Sama koskee Aprilia Tuonoa ja KTM Super Dukea.

Jos nyt omaa saa kehua, niin BMW K1200R tarjoaa nakupyörän edut (helppo käsiteltävä, pysty ajoasento jne.), mutta on silti mukava myös pidemmällä reissulla ja kuormattuna. Se ei pyri keulimaan pintakaasulla, kuten esim. Triple ja Duke, mutta 163 HP takaavat, että sekin onnistuu jos vääntää tupesta riittävästi. Kun jousituksen säätää Sport -asentoon, "kaatuu" fillari mutkaan todella nöyrästi.
 
-  2006 ->
- tehokas
- kevyt / kevyehkö
- hyvä mutkapätkille
- myös 2 päällä ajoon soveltuva

Bandit, XJR, GSX ja CB eivät innosta

tuono ja Monster ainakin on jo aika ikääntyneitä malleja ja siksi ei oikein innosta.
Taidanpa jatkaa edelleen Zetalla, kun vaihto näköjään kävis aika kalliiksi... Josko 1-2 vuoden päästä olis jotain uutta kivaa tarjolla. Ja keväällä kun on tuttu pyörä niin on hyvä taas jatkaa harjoittelua paremmaksi kuskiksi.
No ei tuo Tuono nyt kovinkaan historiallinen malli ole. Tänä vuonna tullut uusi malli, joka perustuu toki 04 Milleen mutta mistään ikääntyneestä mallista en todellakaan puhuisi. Jos perusversio ei Tuonosta innosta niin voi myös satsata juuri ilmestyneeseen Factoryyn...

Ja henkilökohtaisesti on todettava, että kyllä tuossa "vanhassa" Tuonossakin on munaa Zetaan verrattuna (vaikka hieno peruspyörä tuo pikkuZeta onkin...)!
buttrock.gif
 
Benelli, tai sitten toi Trumppa.

Kummatkin jäi ainakin itsellä kutkuttamaan kovasti koeajon jälkeen, loistavia laitteita.
 
Suzuki SV 1000?
Edelleenkin sitä mieltä ettei kyllä oikein sovellu kaksipäällä ajoon sv. Viime kesänä sellaisen kuitenkin omistin ja kilsojakin tuli reippaat 10 tuhatta yksin ja kaksin, joten jotain tietoakin on. Muija on satakuuskytä ja siro joten aika pienestä mammasta puhutaan ja jos kehuu tonnista zetaakin paremmaksi niin eipä ole kehuttavaa siellä svssä istuskella.
nixweiss.gif
 
Back
Ylös