Mikä uusi 600 paras aihio radalle?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Earthend
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Earthend

New member
Jos nyt käy niin että laittaisinkin vireille kilvettömän ratapelin hankinnan, ja kun mieli tekisi aloittaa ihan uudella pelillä, niin mikähän noista uusista kuussatkuista olisi paras aihio. Asiaan kun vaikuttaa alustan osien ja jarrujen yms laatu, varaosien ja viripalikoiden saatavuus. Kilpaa ei ole tarkoitus ajaa, ja kone on tarkoitus pitää mahdollisimman vakiona.

Sattuneesta syystä olen lähtökohtaisesti Hondan suuntaan kalleellaan, ja RR sopii käteen todella hyvin, mutta toisaalta R6R olis aika porno laitos, ja suitsa taasen muutoin moitteeton peli. Kawasakia ei nyt ihan heti tule mieleen ostaa
tounge.gif


Honda lienee noista ainoa jota ei ole muutettu tälle vuodelle, eli osia löytynee helpommin..

Homma saattaa vielä muuttua moneen otteeseen budjetin myötä, mutta jostain pitää aloittaa..

Kokemuksia, ideoita?
 
Ehdottomasti uusi yamaha!!!

Jos verrataan suosikkiasi hondaa ja yamahaa:

-Yammussa luistokytkin, hondassa ei

-yammussa vakiona lineaariset etujouset, hondassa progressiviset (virattomat)

-yammussa takaiskarin pituussäätö, hondassa ei ole mahdollista säätää sitä(maavara ongelma ja ketteryys)

-yammussa vakiona tehoa n. 6-7hv enemmän tehoa, yamahaan kokoputkella vielä 7hv lisää...

-yamaha ei nykäse kun lisäät kaasua mutkassa, honda nykäsee

-yamahassa toimiva ja säädettävä vaihtovalo, hondassa vain koriste

tossa nyt suurimmat mitä tuli mieleen omakohtaisia kokemuksia 05rr honda vs. 06 R6r
 
Ainaskin Honda halvin:
"Virallisten" maahantuojien hintoja!
CBR1000RR-06 10.400€
CBR600RR -06   8.500€
GSX-R1000 K6  11.250€
GSX-R750 K6   10.590€
GSX-R600 K6     9.490€
ZX-10  -06       11.650€
ZX-6R  -06         9.150€
ZX-6RR -06        9.350€
R1   -06            11900€
R6R -06             9.900€
R6   -06             9.400€
Yamahan erikoisuus, että sen voi kilvittää vuoden kuluttua.
 
Entäs kimppahankinta ?
wink.gif

Hondaan täälläkin kallellaan. budjetti rajallinen, ja ratkaiseva täälläkin
sad_orig.gif
 
Tässä alkukeväästä arvoin itsekin mikä se paras vaihtoehto olisi. Vaihtoehdoiksi rajautui R6 ja GSX-R.

Satuin kuitenkin saamaan näppeihini -04 600 Gixxeristä rakennetun valmiin kilpurin varusteineen ja päätin ostaa sen.

Kannattaa tarkkailla noita uudehkoja käytettyjäkin, koska se kaupasta haettu pyörä vaatii kuitenkin kaikkea pientä, joista tosin suurimman osan kattaa vakiokatteiden ym. myynnillä.

Alle 10k€ kokonaismenoilla ei kuitenkaan kannata kuvitella pyörää saavansa. Sitä rahaa vain menee kaikkeen pieneen (Kuitukatteet, ohjausiskari, kaatumasuojat, jarruletkut... puhumattakaan mistään tappisarjoista, putkistoista tai alustoista jne...).
 
Se 900e mikä jää hondan ja yamahan hintaeroksi, ei riitä hondan alustan parantamiseen yamahan tasolle.
Mikä on auttamatta hondan suurin heikkous.
 
Ainaskin Honda halvin:
CBR600RR -06 8.500€
GSX-R750 K6 10.590€
GSX-R600 K6 9.490€
ZX-6R -06 9.150€
ZX-6RR -06 9.350€
R6R -06 9.900€
R6 -06 9.400€
Nämä ilmeisesti verottomia hintoja. Tietääkseni uuden verottoman tonnisen saa kun laittaa ~1000e lisää tuohon. Itse varmaan kallistuisin siihen suuntaan. Tonnisessa on kuitenkin rähinää huomattavasti enemmän eikä tarvitse konetta virittää jos alkaakin tekemään myöhemmin mieli enemmän tehoja kuin mitä kusiaisesta irtoaa.

Gurut väittävät myös että tonnisten koneet kestävät ratatouhuja paremmin kuin 600cc laitteet.

Edit: eipä sillä, kyllä tuo uusi Yamaha R6R olisi varmaan ihan hullun hauska ja hyvä laite radalla...
 
Satuin kuitenkin saamaan näppeihini -04 600 Gixxeristä rakennetun valmiin kilpurin varusteineen ja päätin ostaa sen.

Kannattaa tarkkailla noita uudehkoja käytettyjäkin, koska se kaupasta haettu pyörä vaatii kuitenkin kaikkea pientä, joista tosin suurimman osan kattaa vakiokatteiden ym. myynnillä.
Valmis pyörä on ehkä taloudellisesti paras ratkaisu, mutta olen sen verran vainoharhainen, että en uskalla ostaa "kaatamatonta" ja "hyvin pidettyä" ratapyörää.. Uudesta moposta tietää täsmälleen mitä sille on tehty ja miten pidetty sisäänajosta alkaen.

Köpi: Trumppa oli myös mielessä, mutta enpä ostaisi suinpäin noin harvinaista peliä radalle.. Katsotaanpa millaisia kokemuksia porukoilla tuosta on kauden mittaan. Rata-ajossa luotettavuus on erittäin tärkeä tekijä.
 
Tietääkseni uuden verottoman tonnisen saa kun laittaa ~1000e lisää tuohon.
Tiedän myöskin tuon.. mutta noita tonnisia on nähnyt sen verran ajettavan pöpelikköön, eivätkä kuskit ole pärjänneet 600cc mopoillekaan, eli ei ne lisätehot autuaaksi (eikä nopeaksi) tee..

sanoi:
Gurut väittävät myös että tonnisten koneet kestävät ratatouhuja paremmin kuin 600cc laitteet.
Tuosta oli vastikään puhetta kaverin kanssa.. Mistähän moinen guru löytyisi joka tuon tietää ihan varmaksi..
 
Tonnisessa on toden totta rähinää...
smile_org.gif

Se opettaa myös ajamaan vain pelkällä teholla ja taluttamaan pyörää mutkissa. Ilmiö joka on liian moneen kertaan nähty.
Ei taida olla vakio moottorien kestossa mitään väliä onko 600cc tai 1000cc

Ymmärrän kyllä monen rataa 600cc pelillä ajelleen haluavan siirtyä ajamaan 1000cc pelillä. On tullut liian monta kertaa ohitetuksi tonnisella suoralla ja se masentaa. Onhan se sitten itse kivaa kun saa tonnisella ohitella niitä 600cc mopo laitteita niin ei ego kärsi. Mutkissa voi sitten olla tulppana kusiaisille ja suorilla näyttää pelin kulkua...
 
Tonnisessa on toden totta rähinää...
smile_org.gif

Se opettaa myös ajamaan vain pelkällä teholla ja taluttamaan pyörää mutkissa. Ilmiö joka on liian moneen kertaan nähty.
Ei taida olla vakio moottorien kestossa mitään väliä onko 600cc tai 1000cc

Ymmärrän kyllä monen rataa 600cc pelillä ajelleen haluavan siirtyä ajamaan 1000cc pelillä. On tullut liian monta kertaa ohitetuksi tonnisella suoralla ja se masentaa. Onhan se sitten itse kivaa kun saa tonnisella ohitella niitä 600cc mopo laitteita niin ei ego kärsi. Mutkissa voi sitten olla tulppana kusiaisille ja suorilla näyttää pelin kulkua...
Niin totta kuin vain voi olla.

600 cc laitteella opitaan ajamaan mun mielestä helpommin ja paremmin kuin litrasella. Kun kusiaisen voimavarat ja muun potentiaalin osaa hyödyntää KAIKKI niin sitten voi siirtyä litrasiin. Aika harva Suomessa osaa niitä hyödyntää...

Ego saattaa kyllä saada kolauksen kun kusiaisella mennään mutkassa ulkokautta litrasesta ohi ja sitten pyritään seuraavalla suoralla ajaa kusiainen kiinni, mutta ei ihan riitä voimat litrasessakaan.
 
Tietääkseni uuden verottoman tonnisen saa kun laittaa ~1000e lisää tuohon.
Tiedän myöskin tuon.. mutta noita tonnisia on nähnyt sen verran ajettavan pöpelikköön, eivätkä kuskit ole pärjänneet 600cc mopoillekaan, eli ei ne lisätehot autuaaksi (eikä nopeaksi) tee..

sanoi:
Gurut väittävät myös että tonnisten koneet kestävät ratatouhuja paremmin kuin 600cc laitteet.
Tuosta oli vastikään puhetta kaverin kanssa.. Mistähän moinen guru löytyisi joka tuon tietää ihan varmaksi..
Tonnisen viehätys mun mielestä juuri siinä että se on enemmän omassa ranteessa se syöttö. 600 kyllä varmaan opettaisi paremmaksi/teknisemmäksi kuskiksi kun ei pysty repimään samalla tavalla...

Mitä tulee siihen tonnisen kestävyyteen niin ei kai sitä kukaan nyt varmaksi tiedä ja jokainen pyöräkin lienee yksilö. Mutta kyllä se ainakin ihan maalaisjärkeen käy että tonnista ei tarvitse huudattaa samassa mittakaavassa kuin kusiaista radalla jotta homma etenee -> rasitus moottorille pienempi.

Edit: typo
 
Niin ja paras laite on suoriltaan Yamahan R6R -06, tietenkin.

Miksi?

- _toimiva_ luistokytkin
- alustassa kaikki säädöt mitä kaipaa sekä alusta myös toimii!
- koneessa on löylyä vakiona varsin mukavasti
- laite on tunnokas ajettavaksi, kääntyy hienosti ja helposti
- laite myös pysähtyy!
- fly by the wire _oikeasti_toimii hienosti!

Siinä mun perustelut laitteesta.
 
Janille välipalaksi..
Olin eilen maanantaina omalla penkissä..
vakiona 109,5hv ja ####putkella 116hv takarenkaalta.

Kun verrattiin käppyröitä mun vakion 05 R6 käppyröihin niin 10000rpm:n jälkeen uusi sylkee vakiona kokoajan paremmin..
Ja putkella ollaan jo ihan eri lukemissa.. Toivottavasti 12pvä on aurinkoita että pääsee tosissaan testaamaan pelin kulkua.
Penkittäjä myös kehui kaasun uskomattoman hyvää tunnokkuutta.

Ja ne äänet
smile_org.gif
 
Ainaskin Honda halvin:
CBR600RR -06 8.500€
GSX-R750 K6 10.590€
GSX-R600 K6   9.490€
ZX-6R -06        9.150€
ZX-6RR -06      9.350€
R6R -06           9.900€
R6 -06             9.400€
Nämä ilmeisesti verottomia hintoja. Tietääkseni uuden verottoman tonnisen saa kun laittaa ~1000e lisää tuohon. Itse varmaan kallistuisin siihen suuntaan. Tonnisessa on kuitenkin rähinää huomattavasti enemmän eikä tarvitse konetta virittää jos alkaakin tekemään myöhemmin mieli enemmän tehoja kuin mitä kusiaisesta irtoaa.

Gurut väittävät myös että tonnisten koneet kestävät ratatouhuja paremmin kuin 600cc laitteet.

Edit: eipä sillä, kyllä tuo uusi Yamaha R6R olisi varmaan ihan hullun hauska ja hyvä laite radalla...
Referenssinä 06-mallin 600 ja 1000 GSX-R:ien hintaero verottomana ja takuuttomana "kilpurina" ostettuna kokolailla tasan 2000€. Huhtikuun 2006 tietoa.
 
Ducati 749R!!! Öhlinssinalusta tehtaan jäljiltä ja kuitukatteita vaille valmis kisaan.
 
Janille välipalaksi..
Olin eilen maanantaina omalla penkissä..
vakiona 109,5hv ja ####putkella 116hv takarenkaalta.

Kun verrattiin käppyröitä mun vakion 05 R6 käppyröihin niin 10000rpm:n jälkeen uusi sylkee vakiona kokoajan paremmin..
Ja putkella ollaan jo ihan eri lukemissa.. Toivottavasti 12pvä on aurinkoita että pääsee tosissaan testaamaan pelin kulkua.
Penkittäjä myös kehui kaasun uskomattoman hyvää tunnokkuutta.

Ja ne äänet
smile_org.gif
Ihan älylukemia. Paljos sä olit ajanu sillä ennen penkitystä?

Maanantaina saat tulla sit Alastaron speciaali-kuskina antamaan vetoapua meikäläiselle. ;)

Rupatellaan noista muista aiheeseen liittyvistä hienouksista sitten varikolla.
smile_org.gif
 
Satuin kuitenkin saamaan näppeihini -04 600 Gixxeristä rakennetun valmiin kilpurin varusteineen ja päätin ostaa sen.

Kannattaa tarkkailla noita uudehkoja käytettyjäkin, koska se kaupasta haettu pyörä vaatii kuitenkin kaikkea pientä, joista tosin suurimman osan kattaa vakiokatteiden ym. myynnillä.
Valmis pyörä on ehkä taloudellisesti paras ratkaisu, mutta olen sen verran vainoharhainen, että en uskalla ostaa "kaatamatonta" ja "hyvin pidettyä" ratapyörää.. Uudesta moposta tietää täsmälleen mitä sille on tehty ja miten pidetty sisäänajosta alkaen.
Joo, toi on kyllä täysin totta. Paskoja kisapyöriä on myynnissä huomattavasti enemmän kuin edes siedettävässä kunnossa olevia. Käytettyä ostaessa pitää vaan tietää, mihin kiinnittää huomiota. Silti mahdollisuus saada paskaa käteen on hyvin suuri.

Etuna käytetyssä on taas se, että jos onnistuu saamaan hyvän pelin, voi saada huomattavan arvokkaat lisävarusteet ja tarvikkeet ikäänkuin kaupan päälle pyörän mukana. Hinnat noissa kilpureissa laskee ihan tajuttoman nopeasti.

Jos rakennat tänään vaikkapa uuden kilpailukykyisen Stock 600 kilpurin sääntöjen sallimissa rajoissa ja hommaat tuplavannetta, lippaosaa sun muuta tarpeellista, saat pyörästä kahden-kolmen vuoden kuluttua ehkä noin 50% siitä, mitä se on tullut maksamaan (poislukien kaadot, huollot, rempat jne...)

Toki jotkut pyytävät ihan tolkuttomia hintoja linttaan ajetuista öljypolttimista mutta ne taas ovat asia erikseen.
 
Back
Ylös