Mikä vaatetus ei sovi kuvaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sjobbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sjobbe

New member
Pyörä on tallissa ja kaupoissa on vielä heikosti tuotteita joten "sovittelu" tai ainakin kokonaisuuden ymmärtäminen käy näin talvisaikaan helpommin "virtuaalisesti". Nyt kysyisin että mikä näistä ei sovi kokonaisuuten. Kuvassa olevista tuotteista omistan jo takin, kengät ja tietty pyörän. Housut ovat tilauksessa. Kypärän ajattelin tilata lisäksi mustan visiirin. Kuvasta puuttuu omistamani täysin mustat kevlar hanskat. Myös takki on oikeasti hieman tummempi kuin kuvassa.

Vaatetus

Ehdotuksia? Vielä pystyn muuttamaan settiä.

Edit: kuvan takki ei ole nahkaa

Bootseja tarvii, mutta kuitenkin olisi sen ajokengän hyvä nilkkaa suojata kaupungissakin. Tunnetusti sellainen paikka joka joutuu pienissäkin lipoissa koville. Toki jos trendikkyys on ykkös asia, niin mikäpä siinä. Eihän sitä kukaan kaatumaan lähde, mutta kun tuolla on muitakin liikkeellä.

Ikävä lippa voisi olla vähemmän surullinen kunnon housuilla ja kengillä. Vielä kypärähuppu kaveriksi, niin ei pörrää kärpäset hiuksissa/kypärässä.

Tuli sulla sen verran kärkevä mielipide noista bootsesita että voinen tuoda oman mielipiteeni esille.
Ostin itse Oxtarin TCS goret ja ne ovat jalassa aivan helvetin miellyttävät ja kevyet. Eivät hiostaneet pahemmin kuin muutkaan kengät kesällä.
Sitäpaitsi bootsit kuuluvat mielestäni ajovarustukseen ajoipa sitten matkaa tai cruisaili kaduilla.

No se oli mun mielipide.. suosittelen ainakin kokeilemaan oikeita ajosaappaita.
smile_org.gif

Pakko olla samaa mieltä noista kengistä. Siistin näkönenhän tuo kokonaisuus on, mutta kun muuten näyt huomioineen myös turvallisuuden ja varusteiden suojaavuuden, niin miksi sitten altistaisit jalkasi selkeästi suuremmalle loukkaantumisriskille.

Moottoripyörä on kuitenkin sen verran painava, ettei jalan pysyvään rikkomiseen tarvita muuta kuin horjahtaminen liikennevaloissa tai mopoa parkkeeratessa. Huonolla säkällä nilkka jää kaatuvan mopon alle, kaikista huonoimmalla säkällä juuri jalkatapin kohdalle. Tällöin pysyvän loukkaantumisen vaara on todellinen. Ja kyllä nilkkansa saa tässä hommassa telottua muutenkin, joten en voi suositella tuollaisten kenkien käyttöä, vaikka toki siihen moni sortuu, kuin myös itsekin.

tommoset kunnon buutsit on kyllä ihan mahottamat, jos pitää vaikka istua 8h työ/koulu päivä ne jalassa niin on kotona kengät pois jalasta ottettaessa sellaiset aromit että
crazy.gif
Ja ajaahan ne ihmiset polkupyörälläkin ihan ilman kypärää vaikka silläkin yli 40km/h pääsee
omg.gif

juu ei noilla kengillä, paitsi jos on tekonivelet nilkoissa.
viima ei ole hyvästä sanon minä.

Täytyy myöntää että ei ole aikaisemmin tullut mieleen että nilkka olisi näin kovilla ja altis loukkaantumiselle. Olen keskittynyt vain polvin ja käsiin. Ehkä siksi kun vedin syksyllä nurin niin oli hanskat ihan puhki ja polvet kopsahti asvalttiin. Onneksi oli silloin hanskat... Ajelin enimmäkseen ilman hanskoja viime kesä  
lookaround_orig.gif

Pitääpä käydä katselemassa vielä toisia kenkiä kunhan ajokausi alkaa. Päivittäisillä työmatkoilla meinaan kuitenkin näitä sneakereita käyttää.

Itse yhdyn tohon kenkä jutskaan. Omakohtaiset kokemukset on karmeat kun vedin lipat normaali kengät jalassa, 2kk kävelin kepeillä ja jäsen korjaajilla kävin n.20 kertaa joista suurin osa sanoi että tuosta nilkasta tulee korkeintaaan enää koskaan muutakuin postilaatikko jalka. Lipoista meni 3kk että pystyin palata töihin takaisin. Lipoista nyt kulunut n.9kk ja vieläkin tiedän joka askeleella että jalka on kipeä. En todellakaan aja enää koskaan ilman kunnon kenkiä. Kerrottakoon vielä että vauhtia oli n.35km/h. Yksi tuttu joka ajaa crossia suht. aktiivisesti sanoi että ajaa vaikka ilman kypärää kun ilman kunnon kenkiä.

Onhan noissa nauhakengissä sekin kiva mahdollisuus että nauha sotkeutuu vipuihin.Pysähtyessä siinä voi tulla kiire kun ei saa jalkaa maahan.
bawling.gif

Samalla linjalla suurimman osan kanssa. Hyvät ajosaappaat nykyistesi rinnalle. Itselläni on pitemmillä reissuilla Oxtar Explorer ajosaappaat, jotka eivät sitte ollenkaan sovi pyörän tyyliin
tounge.gif
mutta v..tut siitä, koska ovat mukavat, vedenpitävät ja suht turvalliset ja lyhyemmillä matkoilla sitten Wehrmacht-tyyppiset bootsit, jotka näyttävät paremmilta, mutta suojaavat silti nilkan ja osan säärtäkin.

Viime kesän helteillä sitä taas huomas, että on loppujen lopuks aivan sama, mitä on jalassa, niin kuuma on ja haju sen mukanen!
confused_orig.gif
Itse asiassa mun Cobran "siviilibootsit" toimivat parhaiten...

Ja voihan duunipaikalla/koulussa olla toiset kengät oottamassa. Ainakin mulla on työpaikalla kaappi, jossa pidän työvaatteita ja -kenkiä.

tommoset kunnon buutsit on kyllä ihan mahottamat, jos pitää vaikka istua 8h työ/koulu päivä ne jalassa niin on kotona kengät pois jalasta ottettaessa sellaiset aromit että
crazy.gif
Ei ole tullu mieleen viedä sinne duuniin/kouluun jotain kevyempää kenkää? Minä ainakin pidän aina omia kunnon prätkäpopoja jalassa kun ajan prätkällä. Jos ei kaadu, niin viima viimeistään pilaa nilkat, et tosin tuota huomaa heti vaan se tulee vasta vuosien päästä esille.

Jotkut hyvin ilmastoidut melkein Race-bootsit ovat usein hyvin mukavat jalassa kesäkuumallakin. Esim. Alpinestarsin SMX plussat on hyvin ilmastoitumalli eikä siinä kauheasti jalka hikoa.

Jos haluaa edes jotenkin hengittävät popot niin kannattaa unohtaa ne vedenpitävät mallit.

Mitäpä luulet, montako metriä persliukua tommoset pöksyt kestää asfalttia vasten? Taitaa olla samanlaiset kuin mitä näkyy pikku konttailun jäljiltä tossa mun sigussa olevassa kuvasetissä "Botnian ratapäätös '06".

Tuosta setistä huolisin kypärän ja pyörän.

Edit: kuvasta puuttuu erillinen selkäsuoja.

Voisin ehkä hyväksyä just kypärän ja takin, housut on syvältä ja kengät on tarkoitettu johonkin muuhun kuin mp-ajoon. Missä käsineet?

Ei herneitä, kerran on kysytty mielipidettä.

Kunnolliset jalkineet pitää hommata ja suojaavat rukkaset ..

Niin kivaa kuin zimppareissa olisin kesähelteillä pöristellä, mutku ..
kannattaa katsella lippauskuvia, kun on ollut vain T-paita ..
jälki on ihan kipeen näköistä .. vai olikos se niin, ettei just mulle
voi mitään sattua ..

Mutta rytkyt ovat muuten ihan .. jos niistä itse tykkäät ...
cool.gif

Noista ehkä takki ehkä menettelisi, kengät ei, housut ei, kypärä ei...

Itse en ainakaan noilla housuilla ja kengillä haluaisi kaatua -> En niitä ajaessani pitäisi. Kunnon kamoilla on kontatessa arvo arvaamaton.

Mitkä on noi housut ja minkälaiset suojat ja mitä maksaa ja missä ?
Itelle nahkatakin kaveriksi etsiskellyt housuja jotka sopis esim kyläily tarkoitukseen kun kunnon goret on aika karut pitää sisällä  
tounge.gif

Back