• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miksi en ostaisi...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wekkuli

New member
Jebejebe... Tuli tänään käytyä koeajolla. Koeajettavana oli Monsteri 620 moottorilla ja performance-putkilla. En voi sanoa muuta kuin että ne soundit... kuola valuu suusta. Olin aika hämmästynyt, että kuussatkustakin irtoaa tollaset äänet. Vaikka ei pitäis olla yllättynyt kun onhan noita nähny ja kuullu vaikka kuinka. Älyttömän makeat.  
cool.gif

Suorituskykykin vaikutti aika riittävältä. Varsinkin kun kiihdytyksiä tehosti toi hirviö-popellus. Ja moottorijarrutuksia. Kompaktin kokoinen, kevyt pyörä muodostaa jännän kontrastin noille äänille. Kaikin puolin vesi nousi kielelle ja ohimoissa alkoi tykyttää... tahtoo...  
inlove.gif

On toi monsteri ollu mielessä jo aikas pitkään, mutta tänään tuli aika vakuuttunut olo: Sopiva kun napsahtaa kohdalle niin ostan. Vaihtoehdot ois käytännössä uusi 620- tai vanhempi 750-malli. Kumpikohan olis parempi? Seiskapuolikas vois olla vääntävämpi, mutta pienemmässä ois ruiskukone? 750 ei ole paljoa tehokkaampi ja toisaalta se on myös vähän painavampi vissiin. Miksei ysisatanenkin jos sopiva löytyis (siis sopiva hinta ja kunto).

Negatiivisiakin puolia noissa kyllä on: Kaks päällä ois vissiin aika kehno vehje... Kokemuksia? Auttaisko nojattava takalaukku matkustajan oloa. Ton takalaukun joudun käytännössä joka tapauksessa hommaamaan, kun siihen on tottunu. Toisaalta olis varmaan aika kiva peli vaimonkin ajella.

Performance- tai muut sliparit ois käytännössä kans heti ostettava, jos niitä ei olis pyörässä valmiina. Äänet muodostaa ton pyörän habituksesta kevyesti puolet! Jos se vinkuis, niin ei tulis mieleenkään hommata sitä. Onko väliä minkä merkkinen putkisatsi siellä papattaa? Onko eroja?

Ja mites se venojen säätö nyt oikein on? Mä en itse rupea niitä kerrostalon parkkiksella tekemään kun ei ole oikein työkalujakaan saati mitään tallia. Kui pal maksaa liikkeessä teetettynä? Joku tuolla höpis jopa 4500 km säätövälistä. Eihän siitä tuu hevon kukkua kun mä ajan 20-30 tkm kaudessa. Kerran kuussa pitäis olla säätämässä, ja jos se on kallista (kestää ammattilaisella koko päivän?) niin ei prkl!!!  
crazy.gif
 Joka tilistä pitäis pistää ajokaudella venansäätörahat syrjään.

Eli kertokaas nyt monsteristit mitä se venansäätö maksaa ja kuinka usein? Ja valehdelkaa vaikka vähän niin Ducatistit lisääntyy taas yhdellä. Tai kahdella (+vaimo).

Negatiivisiakin puolia noissa kyllä on: Kaks päällä ois vissiin aika kehno vehje... Kokemuksia? Auttaisko nojattava takalaukku matkustajan oloa. Ton takalaukun joudun käytännössä joka tapauksessa hommaamaan, kun siihen on tottunu. Toisaalta olis varmaan aika kiva peli vaimonkin ajella.
Tässäpä meidän kokemuksia kaks päällä Monsterilla: Keväällä tehtiin yksi reissu Vantaa - Lappeenranta - Vantaa. Istuin kyydissä painava reppu selässä, ja tää oli kyllä maksimi reissu. Jalat ja niska alkoi loppumatkasta puutua ihan sikana. Pitkälle ihmiselle todennäköisesti yhtä tuskaa. Varmaan takalaukku auttaa asiaan, se ei vaan minusta kuulu Monsteriin - mutta käytännön tarvehan se viime kädessä sanelee. Mutterilla on kyllä ihan mukava käydä pyörähtämässä kaks päällä.
inlove.gif
Tekniikkapuoleen vastatkoon siitä tietävät - putket kyllä suosittelen hommamaan, sanovat että on mukavampi ajettava kuin vakkareilla.
Niin ja vaimokkeelle: On sopiva pyörä kyllä. Siinä on vaan se vaara että sitten joudut hommaamaan itsellesi toisen pyörän
tounge.gif

jaa että monsteri pitäisi saada . no itselläni nyt ei ole ihan monsteria mutta 750 ss kyllä löytyy joten voin varmasti valaista jonkun verran. v2 äänet ovat minutkin saaneet ducateihin retkahtamaan. hiilarit tarjoaa tukevammat äänet ja muutaman lisähepan ,ducateihin sopii mielestäni vain yksi putkimerkki eli termignoni. maksavat noin 1000 euroa uutena(korjatkaa jos erehdyn). eikä ne ducatit niillä vakio putkillakaan "vingu" vaan jytisevät kevyesti. huollot ovat 10 tuhannen välein. ja venttiileitä saa ammattilainen säädellä 20 tuhannen välein, huoltojen hinnat ovat jonkin verran tavallisia mopoja kalliimmat mutta eihän ducati tunnetustikaan ole sentininvenyttäjien ensimmäisiä vaihtoehtoja. elikkäs laatu maksaa. ja mootorikoosta sen verran kyllä sillä 600 :llakin ehtii. mutta kuten itse sanoit isommissaa koneissa on sitten sitä vääntöa enemmän ja vääntöhän on se mikä sitä pyörää pyörittää .mutta lopuksi haluasin sanoa että osta hyvä mies ducati.

sanoi:
On toi monsteri ollu mielessä jo aikas pitkään, mutta tänään tuli aika vakuuttunut olo: Sopiva kun napsahtaa kohdalle niin ostan. Vaihtoehdot ois käytännössä uusi 620- tai vanhempi 750-malli. Kumpikohan olis parempi? Seiskapuolikas vois olla vääntävämpi, mutta pienemmässä ois ruiskukone? 750 ei ole paljoa tehokkaampi ja toisaalta se on myös vähän painavampi vissiin. Miksei ysisatanenkin jos sopiva löytyis (siis sopiva hinta ja kunto).

Kuutiot on maku- ja budjettikysymys mutta ruiskumalli toimii tasaisemmin kelistä riippumatta. Hommaa siis ruisku.

sanoi:

Kyllä Monstrolla voi tehdä pitkiäkin kiekkoja 2-päällä, pitelee vähän enemmän taukoja vaan. Yksin voi sitten kurvailla matkaa lähes "wingimäisesti".

sanoi:
Onko väliä minkä merkkinen putkisatsi siellä papattaa?

Termignoneilla (Ducati Performance) säilyy takuu jos uuden pelin meinaat ostaa. Kuituset ne olla pitää ja ovat varmasti riittävän äänekkäät.

sanoi:
Joku tuolla höpis jopa 4500 km säätövälistä. Eihän siitä tuu hevon kukkua kun mä ajan 20-30 tkm kaudessa. Kerran kuussa pitäis olla säätämässä, ja jos se on kallista (kestää ammattilaisella koko päivän?)

Höpö höpö juttuja! Venat tarkastetaan 10 tkm välein mutta käytännössä säätöväli on 20 - 30 tkm. 2-venttiili desmoissa tarkastus on todella nopea toimitus eikä säätökään kestä kauaa. Tietenkin ajotyyli vaikuttaa välyksiin, etenkin kylmän koneen kiljuttaminen voi tehdä hallaa välyksille (kuten tietysti koko koneelle!!) Säätöpalat ovat nykyään kestävämpiä ja kun Ducati-tehdas on nostanut vuosien saatossa venttiilivälystä kone pysyy kauemmin toleranssissa  ja on siis kauemmin liikenteessä. Se ketä säätää venoja koko päivän ei ole ammattilainen!

Äkkiä vaan Monstro kaupoille heti aamusta!!!
Ja muista liittyä samalla Ducati Club Finlandiin
062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

*-*
Performance- tai muut sliparit ois käytännössä kans heti ostettava, jos niitä ei olis pyörässä valmiina. Äänet muodostaa ton pyörän habituksesta kevyesti puolet! Jos se vinkuis, niin ei tulis mieleenkään hommata sitä. Onko väliä minkä merkkinen putkisatsi siellä papattaa? Onko eroja?
*-*
En lähtisi ihan pelkkiä pöttöjä vaihtamaan, vaan ottaa heti myös ruiskunohjaimen (siis jos ruiskukoneeseen päädyt). Ei niillä pelkillä pöntöillä oikeesti ole ihan rahalle vastinetta...

Helpoin (ja tod. näk. kallein) ratkaisu on Ducatin oma performance kit, johon kuuluu putket (SS:ssä alumiini, hiilari tai titaani, normaalina tai ylösvedettynä), ohjain ja ilmanputsari. Bonuksena on siis tuo takuunkin säilyminen (kai, kannattaa varmistaa asia). Saa noita ohjaimia muiltakin, kuten pönttöjäkin. Pääsee mahdollisesti halvemmalla, mutta joutuu säädättämään (ja penkittämään) vehkeen jossain ammattipajalla.

...Kannattaa putki asiassa perehtyä myös MiVV merkkisiin äänenvahvistimiin kun ne ovat kopioita alkuperäisistä slipareista, ja sitten italialaiseen g&g merkkiin jota myy RedRacingParts ja ovat hinnaltaan hiukan edukkaampia!...

Se ketä säätää venoja koko päivän ei ole ammattilainen!
En ole ammattilainen,koska sääsin 888:ni, eli neliventtilimallin, venttiilinvälyksiä kolme päivää...a 6-7 tuntia päivässä...ensimmäinen päivä puretaan ja otetaan kannet pöydälle...toisena päivänä säädetään ja puleraataan samalla palotilat...kolmantena kasataan ja käynnistetään....

Mutta minä teinkin homman hyvin...siitä varmaan se ero....
tounge.gif
biggrin.gif

Jeps. Ysisatanenkin tuli koeajettua, ja hämmästyttävää kyllä 620-malli tuntui kivemmalta. Tuntui kevyemmältä ja muutenkin kivemmalta, ketterältä. Soundit olivat matalat - ysisatasessa kovaäänisemmät, eikä se basso tullut jotenkin niin hyvin sieltä ysisatkun mekaanisten äänien keskeltä esiin. Yllättävää? Kuuleminen on tietty aina vähän subjektiivinen kokemus tai jotain...
cool.gif

Suorituskyvyssäkään ei tuntunut niin suurta eroa ysisatkun hyväksi, että sen hankkiminen tuntuis perustellulta. Houkuttelevimmalta vaihtoehdolta alkaa tuntua uusi (tai vähän käytetty, aika huonosti tosin löytyy) 620 i.e. ilman ässää: satulan pitää olla matalampi, eikä varttikatteelle ainakaan ny heti tuntuis olevan tarvetta, vaikka se onkin tosi tyylillä toteutettu monsterissa. Hiilikuitusysteemeistä en perusta pätkän vertaa, täysin turha materiaali kaikkialla muualla paitsi kilparadalla. Ja "ei-ässän" matalampi penkkikin on parempi. Ite kun olen lyhyemmästä päästä ja omistan ns. "persjalat". Ja vaimo tietty vielä lyhyempi. Ite yltäisin ässästäkin hyvin maahan, mutta siirtely paikallaan on aina kivempaa, kun on niinku reserviä.

No rahoitus on järjestynyt vasta tonne kuukauden päähän, joten sen verran on aikaa harkita ja puntaroida. Itseni tuntien pää voi tietty kääntyä vielä moneen kertaan. Toi kakspäällä ajaminen on pahin puute. Eilenkin tuli vaimon kanssa heitettyä apaut 500km lenkki tuonne Savonmualle. Ois varmaan jääny monsterilla tekemättä.
confused_orig.gif

Toisaalta matkalla tuli kaksi monsteria vastaan, yksi meni ohi ja yhden ite ohitin, ja joka kerta totesin, että voi v****, on se vaan makee...
inlove.gif

Putkista kun on jo puhuttu vähän useammalta kantilta, kannattaa varmaan katsoa Ducatin verkko-kaupasta Mörön lisävarusteita muutenkin. Alkuvuonna siellä oli uutuutena harjatusta alumiinista tehtyjä lokareita, varttikatteita yms. ja näytti kyllä tosi siistiltä varsinkin mustaan Mörköön pultattuna. Harmi etten ole nähnyt kellään tuollaisia liikenteessä... kaunistaisi katukuvaa kummasti. Makuasia, tietenkin, mutta kuitenkin.

tuli koeajettua tälläinen en ole varma mutta tankkiin tais
jäädä kynnen jäljet kun myyjä joutu repimään mut sen päältä
pois kun sulkevat kuulemma liikkeen
mad.gif

3e9ebd7397c57.jpg

tahtoo tällasen
inlove.gif

kyllä on nyt kun toi vaimokin ajaa tota moottoripyörä korttia
niin pitäsköhän vaihtaa kava vähän kevyenpään
thumbs-up.gif

tuli koeajettua tälläinen en ole varma mutta tankkiin tais
jäädä kynnen jäljet kun myyjä joutu repimään mut sen päältä
pois kun sulkevat kuulemma liikkeen  
mad.gif
No toi on just se ysisatanen mitä minäkin tyyppäsin. Vaikuttava peli, mutta tykkäsin kuitenkin enemmän kevyemmästä 620-kuutioisesta. Tossa oli liian kovat äänet, varsinkin mekaaniset sellaiset. Hiilikuitupalikoista, erityisesti siitä takaosasta en juurikaan perustanut.

Muuten kyllä häijyn näköinen. Keltainen ja yläputket, hieno.

Ja vaimon ajaminen on just yks syy miksi minäkin haluan vaihtaa kevyempään.

Harkitse tarkkaan. Muutaman viikon ajelun jälkeen saattaa nimittäin helposti ruveta arvostamaan sitä isomman koneen vääntöä. Ihan vaan kommenttina. Tuo tietenkin riippuu omasta mielenlaadusta. Mutta kun se alusta on niin hyvä, että se todella sietää isoja tehoja ja nälkä kasvaa syödessä jne. jne. ettei sitten heti tartte olla vaihtamassa. Harva vaihtaa Ducatinsa pienempään.

t. Spagu ja ST4s hiilareilla, DP-filsulla ja säädetyllä ruiskulla..
sport05.gif

Joo harkitaan ja katsellaan. Nyt itse asiassa kävi rahoituksellisten kikkailujen vuoksi niin, että pyörän vaihto on ajankohtainen vasta ensi keväänä. Mutta yksityiskohtiin menemättä voisin sanoa, että pyörä on sitten myös pakko vaihtaa keväällä... omituista...

No asiaan. Suurempi iskutilavuus on hienoa ja vääntö on 'kuulia', mutmut... se ei ole mun mielestä ainut asia mikä moottoripyöräilyssä viehättää. Myös pyörän ketteryys, keveys ja pienuus viehättää. Eräänlainen minimalismi, joka monstereista löytyy: Ei turhia releitä ja rensseleitä! Ja ilmajäähdytteisen veekakkosen vois kans lukea tollaseksi siroksi ja yksinkertaiseksi voimanlähteeksi. Itse asiassa joskus mua on kiinnostanut ostaa iso yksipyttyinen nelitahtienska. Niissä on kans sellaista yksinkertaisuutta, ketteryyttä ja kivat äänet.

Jos suorituskyky on ainut asia mikä sytyttää, niin sitten vaihtaa aina vaan isompaan ja isompaan... lopuksi sulla on joku hayabusa, blacbird tms. ja pian sekään ei tunnu enää miltään. Silloin pitää kysyä, että mitä mä oikein moottoripyöräilyltä haen?
nixweiss.gif

Mä luulisin että 620-monsterinkin suorituskyky riittäis mulle... tai no, voi olla että vielä joudun rumasti perumaan puheeni, ehkä. Pointti on kuitenkin se, että monsterissa tärkeintä ei ole se tiukka suorituskyky, vaan siinä on jotain paljon muuta.

Ja mä yritän ehkä vähän tietoisestikin löytää mopoilusta juttuja, jotka ei ole sidonnaisia pelkästään siihen suorituskykyyn. Ne muut tekijät on ympäröivän yhteiskunnan (poliisisetä, äiti) paljon helpompi sulattaa, ja ne on mulle itselleni paljon terveellisempiä. Mä olen sellainen kuumapää, että varmasti hurahtaisin helposti johonkin +300km/h mopoon, mutta yritän tietoisesti välttää sitä tyylisuuntaa...

Teinköhän nyt ajatusmaailmaani selväksi vai epäselväksi. En tiä.

Mut saas nährä kui käy...  
cool.gif

Jos suorituskyky on ainut asia mikä sytyttää, niin sitten vaihtaa aina vaan isompaan ja isompaan... lopuksi sulla on joku hayabusa, blacbird tms. ja pian sekään ei tunnu enää miltään. Silloin pitää kysyä, että mitä mä oikein moottoripyöräilyltä haen?
nixweiss.gif

Ja mä yritän ehkä vähän tietoisestikin löytää mopoilusta juttuja, jotka ei ole sidonnaisia pelkästään siihen suorituskykyyn. Ne muut tekijät on ympäröivän yhteiskunnan (poliisisetä, äiti) paljon helpompi sulattaa, ja ne on mulle itselleni paljon terveellisempiä. Mä olen sellainen kuumapää, että varmasti hurahtaisin helposti johonkin +300km/h mopoon, mutta yritän tietoisesti välttää sitä tyylisuuntaa...

Teinköhän nyt ajatusmaailmaani selväksi vai epäselväksi. En tiä.

Mut saas nährä kui käy...  
cool.gif
Ei voi muuta sanoa kun että ihan samoja mietteitä löytyy omastakin pääkopasta. Eli siis kevyet ja ketterät pyörät kiinnostavat.

Ymmärrän toki miksi jotkut haluavat isojakin pyöriä, ja jokainen ajakoon sillä mikä hyvältä tuntuu... ymmärrystä vaan molemmin puolin
bowdown.gif

Olen itse hyvin lyhytkasvuinen, ja pääsin tuossa männä kesänä erään orggilaisen mörökölliä tyypille. Alkuun epäilytti kun pyörä on niin peijakkaan korkea (varpaat ylettyi maahan ihan just ja just) mutta loppujen lopuksi pyörä oli helppo hallita myös pysähdyksissä ja erittäin kiva ainakin niillä mutkapätkillä ja sillä isolla valtatiellä missä kävin pyörähtämässä. Joten uskoisin il monstron sopivan myös vaimon käsiin
thumbs-up.gif

Hehee...

Hauska lukaista omat parin kuukauden takaiset haaveilut taas kerran. Joo, kävi nyt kumminkin niin että Kawaan sitä taas päädyttiin. Ja kauhiasti olen vakuutellut vaimolle että kyllä sekin voi ZRXllä ajaa... Meinaan kyllä vähän satulaa muokata, ihan lievästi vaan.

Tässä sitä näkee minkälainen tuuliviiri meikäläinen on... Mutta ehkä vielä joskus ostan Monstron. Nyt vaan tuli realiteetit vastaan... Eli rahaa oli tietty summa käytettävissä ja sitten kun katoin mitä sillä saa ja otin muutamia pikku käytännön seikkoja huomioon ja äärimmäisen ankarasti pohdiskelin, niin Duce hävis. Ainakin tällä kertaa.

Mutta on se edelleen mielestäni hieno peli... katellaan  
cool.gif

hep, hep - mielenkiintoista keskustelua monstasta
thumbs-up.gif

muistakaahan immeiset että suomen siisteimmän näköinen ja parasääninen 600-monsteri on vielä saatavilla  
cool.gif
...

eiku tsekkaamaan täältä!

talvisäilytys onnistuu wappuun -04 asti.

-pjt

editti: niin ja myyntisyy on kyykymmän pyörän osto...

Back