wekkuli
New member
Jebejebe... Tuli tänään käytyä koeajolla. Koeajettavana oli Monsteri 620 moottorilla ja performance-putkilla. En voi sanoa muuta kuin että ne soundit... kuola valuu suusta. Olin aika hämmästynyt, että kuussatkustakin irtoaa tollaset äänet. Vaikka ei pitäis olla yllättynyt kun onhan noita nähny ja kuullu vaikka kuinka. Älyttömän makeat.
Suorituskykykin vaikutti aika riittävältä. Varsinkin kun kiihdytyksiä tehosti toi hirviö-popellus. Ja moottorijarrutuksia. Kompaktin kokoinen, kevyt pyörä muodostaa jännän kontrastin noille äänille. Kaikin puolin vesi nousi kielelle ja ohimoissa alkoi tykyttää... tahtoo...
On toi monsteri ollu mielessä jo aikas pitkään, mutta tänään tuli aika vakuuttunut olo: Sopiva kun napsahtaa kohdalle niin ostan. Vaihtoehdot ois käytännössä uusi 620- tai vanhempi 750-malli. Kumpikohan olis parempi? Seiskapuolikas vois olla vääntävämpi, mutta pienemmässä ois ruiskukone? 750 ei ole paljoa tehokkaampi ja toisaalta se on myös vähän painavampi vissiin. Miksei ysisatanenkin jos sopiva löytyis (siis sopiva hinta ja kunto).
Negatiivisiakin puolia noissa kyllä on: Kaks päällä ois vissiin aika kehno vehje... Kokemuksia? Auttaisko nojattava takalaukku matkustajan oloa. Ton takalaukun joudun käytännössä joka tapauksessa hommaamaan, kun siihen on tottunu. Toisaalta olis varmaan aika kiva peli vaimonkin ajella.
Performance- tai muut sliparit ois käytännössä kans heti ostettava, jos niitä ei olis pyörässä valmiina. Äänet muodostaa ton pyörän habituksesta kevyesti puolet! Jos se vinkuis, niin ei tulis mieleenkään hommata sitä. Onko väliä minkä merkkinen putkisatsi siellä papattaa? Onko eroja?
Ja mites se venojen säätö nyt oikein on? Mä en itse rupea niitä kerrostalon parkkiksella tekemään kun ei ole oikein työkalujakaan saati mitään tallia. Kui pal maksaa liikkeessä teetettynä? Joku tuolla höpis jopa 4500 km säätövälistä. Eihän siitä tuu hevon kukkua kun mä ajan 20-30 tkm kaudessa. Kerran kuussa pitäis olla säätämässä, ja jos se on kallista (kestää ammattilaisella koko päivän?) niin ei prkl!!!
Joka tilistä pitäis pistää ajokaudella venansäätörahat syrjään.
Eli kertokaas nyt monsteristit mitä se venansäätö maksaa ja kuinka usein? Ja valehdelkaa vaikka vähän niin Ducatistit lisääntyy taas yhdellä. Tai kahdella (+vaimo).
Suorituskykykin vaikutti aika riittävältä. Varsinkin kun kiihdytyksiä tehosti toi hirviö-popellus. Ja moottorijarrutuksia. Kompaktin kokoinen, kevyt pyörä muodostaa jännän kontrastin noille äänille. Kaikin puolin vesi nousi kielelle ja ohimoissa alkoi tykyttää... tahtoo...
On toi monsteri ollu mielessä jo aikas pitkään, mutta tänään tuli aika vakuuttunut olo: Sopiva kun napsahtaa kohdalle niin ostan. Vaihtoehdot ois käytännössä uusi 620- tai vanhempi 750-malli. Kumpikohan olis parempi? Seiskapuolikas vois olla vääntävämpi, mutta pienemmässä ois ruiskukone? 750 ei ole paljoa tehokkaampi ja toisaalta se on myös vähän painavampi vissiin. Miksei ysisatanenkin jos sopiva löytyis (siis sopiva hinta ja kunto).
Negatiivisiakin puolia noissa kyllä on: Kaks päällä ois vissiin aika kehno vehje... Kokemuksia? Auttaisko nojattava takalaukku matkustajan oloa. Ton takalaukun joudun käytännössä joka tapauksessa hommaamaan, kun siihen on tottunu. Toisaalta olis varmaan aika kiva peli vaimonkin ajella.
Performance- tai muut sliparit ois käytännössä kans heti ostettava, jos niitä ei olis pyörässä valmiina. Äänet muodostaa ton pyörän habituksesta kevyesti puolet! Jos se vinkuis, niin ei tulis mieleenkään hommata sitä. Onko väliä minkä merkkinen putkisatsi siellä papattaa? Onko eroja?
Ja mites se venojen säätö nyt oikein on? Mä en itse rupea niitä kerrostalon parkkiksella tekemään kun ei ole oikein työkalujakaan saati mitään tallia. Kui pal maksaa liikkeessä teetettynä? Joku tuolla höpis jopa 4500 km säätövälistä. Eihän siitä tuu hevon kukkua kun mä ajan 20-30 tkm kaudessa. Kerran kuussa pitäis olla säätämässä, ja jos se on kallista (kestää ammattilaisella koko päivän?) niin ei prkl!!!
Eli kertokaas nyt monsteristit mitä se venansäätö maksaa ja kuinka usein? Ja valehdelkaa vaikka vähän niin Ducatistit lisääntyy taas yhdellä. Tai kahdella (+vaimo).