• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miksi Triumph?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja trophy1200
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

trophy1200

New member
Niin - miksi valitsitte Triumphin?

Itse valitsin Trophyn "fiilispohjalta" - luettuani kaiken mahdollisen materiaalin mitä aiheesta löysin.
Kylmien tyyppien jälkeen huom! "parin viikon harkinta" ja Trophy kotiin.
 
Triumph merkkinä on niin vanha ja maineikas ja pyörät aina olleet upean näköisiä. Vielä kun legendaarista Bonnevilleä alettiin tehdä uudestaan, niin tuli hankinnan paikka.
Mitkään tehot ja huikeat ajo-ominaisuudet eivät vaikuta päätökseen yhtään. Tosin Bonnessa niitäkin kyllä on.
 
S3 oli ainut pyörä markkinoilla joka tarjosi sen mitä kaipasin. Voimaa, ketteryyttä, monikäyttöisyyttä, luotettavuutta, erinomaiset ajo-ominaisuudet ja persoonallisen ulkonäön. Tuohon kun lisää vielä monipuoliset säätömahdollisuudet, nykyaikaisen tekniikan (=pieniruokainen) ja mielenkiintoisen soundin niin eipä tarvinnut kauaa miettiä.
 
Halusin harvinaisemman merkin, modernimman näköisen,
lisää voimaa(en kuitenkaan mitään vingutivinguti-peliä) ja
vähemmän(yksinkertaisempia) huoltoja kaipaavan pyörän.

RS on tätä kaikkea mulle.
Enkä ees kylmätyyppejä ottanu ennen kauppaa..
Ja ne imuäänet ku kääntää kahvaa
inlove.gif


Ja entinen oli bokseribemari. Oli vähän pappamainen olo  
crazy.gif

olenhan sentään alle 30 vielä
033102bebe_1_prv.gif
 
Haavena oli jo ennen edellisen pyörän hankintaa ostaa RSssä. Perusteena luetut jutut pyörän ominaisuuksista sekä itse ulkonäkö: ei liikaa muovia, sopivasti sekoitusta sportista ja touringista, hyvät tilat takamatkustajalle yms. Silloin vain hinta oli liian korkea (v-2000) joten päädyin 600:een Jammuun. Ehkä oli hyvä ratkaisu koska nyt oli hinta kohdallaan ja RS sai toissa vuonna vielä paremman moottorinkin.
En ole metriäkään kyseisellä pyörällä ajanut, ainoastaan kylmät tyypit ottanut, mutta samalla tavalla ostin edellisenkin pyörän ja kaikki meni o.k. Että silleen.
062802moto_prv.gif
 
Vaihtelu virkistää ja japsimassamössöcorolla pyöriin kyllästyneenä Trumppa tuntuu oikealta valinnalta. Aika näyttää oliko hyvä valinta. Ja tosiaan ei ollenkaan huono asia se ettei joka kilometri tule samanlaista vastaan. Olen rohkea ja uskallan valita muunkin kuin Biken testi voittajan
smile_org.gif
 
Ostin ns. "sian säkissä", ajamatta metriäkään, ylistävät arvostelut kyllä lehdistä lukien...

Eniten minuun teki vaikutuksen Sprint ST:ssä :

+ajoasento
+rivikolmosen luonne (olen ajanut Speed Tripleä), voima alakierroksilla, vääntö!! (eikä tarvi kiljutella 15.000 rpm)
+touring ominaisuudet (laukut & takatilat)
+ERINOMAINEN etujarru
+tietty "yksilöllisyys/persoonallisuus", ei tule joka snägärillä samanlaista vastaan
+pieni kulutus
+kaunis tumma vihreä väri
inlove.gif

+loppujen lopuksi ns. "hyvä diili"

Muita harkinnassa olleita oli:
Jammun FJR => liian pappamainen (mä vasta 40-v.)
Suzuki SV1000S => surkea ajoasento, takatilat/takapenkki
crazy.gif

Hondan Blackbird => "se jokin puuttui"
confused_orig.gif


Ostin ST:n (siis RS:n sijasta), koska:
+parempi kate
+huomattavasti tyylikkäämpi ja selkeämpi mittaristo
+katteen sisäpuoliset järjestelyt/kotelointi (vrt. RS:n johtonivaskat näkyvillä)
+keskituki !! (ketjun rasvausta helpottamaan)

Siinähän nuo tärkeimmät...
 
Ei sitä kehdannut ostaa jaappanin poikien tekelettä. Johan siinä olisi naapuritkin tulleet ihmettelemään, että mitä sinä nyt tuon merkkisen ostit. On noita englantilaisia kertynyt sen verran, että ei osaa vaihtaa muuhun.
tounge.gif
tounge.gif
 
Karttuiivari, olipahan upean näköinen mopo! Tuollaista voisi harkita seuraavaksi pyöräksi jaappanilaisten jälkeen..
cool.gif
 
No, mie istun Triumphin kyyissä sen tähen, ettei ole muitakaa ollu tarjolla. Kuskilla on näätsen kolmas brittihirmu jo omistuksessaan. Enkä mie sitä vastusta; mitäpä sitä merkkiä ennää vaihtammaa, kun ekan ostaissaan sai Triumppi-teepaijatkii...
 
Aika intuitiivista väkeä tuntuvat Triumph-harrastajat olevan...

Oikeastaan aika sama tarina on minullakin. Syksyllä uutta mopoa etsiessä tuli katseltua kaikkea CBR:n ja Ducatin väliltä. Tiukimmin kisassa sijoittui FZS 600, jollaiseen olisin oitis vaihtanut, jos jollain liikkeellä olisi ollut kaupan vm.-03.

Vahingossa tulin kuitenkin kiinnostuneeksi RS:stä. Pari päivää myöhemmin olin jo koeajamassa nykyistä mopoani. Vielä kului muutama päivä, kun menin ja ostin koneen paskaa päivää piristääkseni.

Kiinnostukseni heräsi, kun juttelin harrastajan kanssa, jolla oli pari vuotta ollut RS allaan. Pihi kulutus kiinnitti matkailusta kiinnostuneen huomion ja tuli vielä samana iltana tsekattua Motopalstalta hintatasoa ja sekös miellytti.

Erityisinä kiinnostuksen kohteina isommista mopoista olivat aikaisemmin olleet Firestorm, TRX850, R1100S, TL 1000 S ja SS 800, joten RS ei tuntunut lainkaan vastenmieliseltä vaihtoehdolta. Ja mitäpä siihen sanomaan, kun takapenkkiläinenkin on ehdoton puolikatteellisten fani...

Mutta valintaan johtaneisiin syihin. Ensimmäisenä teki vaikutuksen raaka ja dieselmäinen käynti, jollaista en ole missään ehjässä japanilaisessa kuullut. Arvostan.

Liikkeelle lähtiessä ruiskun luoma kaasun tarkkuus ja uljas vääntö saivat suupielet nousemaan vienoon hymyyn. Kaupunki- ja maantieajoa käsittäneen parin kolmen tunnin lenkin päätteksi olin ihastunut.

Eli siis syitä olivat päasiallisesti:
- upea moottori
- hienot ajo-ominaisuudet
- mukava ergonomia ja hyvä kate
- takapenkkiläisen olot
- ison pyörän mitatat ja järeys
- tuntuma ja fiilis
- ulkonäkö

Talven mittaan kuulin pelkkää positiivista palautetta pyörästä ja usko vahvistui päivä päivältä. En ole merkkiuskollinen juuri lainkaan, mutta jotenkin tuntu hyvältä sanoa Triumph...
 
Köpi vei sanat suustani! Lisäksi yllättäen hinta ja myös hyvitys entisestä oli mielestäni kohdallaan.
Kävin pari vuotta sitten koeajamassa 02:sta ST:tä ja RS:ää ja vaikka ST tuolloin hyytyi! (häly kai oli syönyt akun pyörryksiin), ilmeisesti jotakin silloin jäi itämään kun viime syksynä piti käydä kaksi päällä koeajolla ST:llä ja peli oli selvä- jäi vain värin ja myyjän etsintä
smile_org.gif
 
Ostin ST:n (siis RS:n sijasta), koska:
+parempi kate
+huomattavasti tyylikkäämpi ja selkeämpi mittaristo
+katteen sisäpuoliset järjestelyt/kotelointi (vrt. RS:n johtonivaskat näkyvillä)
+keskituki !! (ketjun rasvausta helpottamaan)
Heh hee, kun katselin itse Triumphia, totesin heti, että hinnan lisäksi ST oli hiukan liian "äijä" mopo. RS istui hiukan paremmin nuoreen makuun, niukkine katteinee ja kuljettajanympäristöineen. Ehkä sitten myöhemmin ST, kun RS ei enää löydy...

RS:n katteen totesin riittävän vallan hyvin. En ole oikein koskaan osannut antaa arvoa alakatteille.

Omasta mielestäni RS:n tiivistä mittaristoa on helpompi seurata, kun silmillä ei ole liian montaa kohdetta katteiden sisäpuolella. Makunsa kuitenkin kullakin. RS haluaa olla urheilullinen ja ST mukava.

Autossani on jo tälläinen paneeli
biggrin.gif

http://www.triumphnet.com/st/stcontest/2001/69.jpg

Onhan tämäkin tietysti hiukan askeettinen, mutta niinhän pyöräilykin on:
http://www.triumphnet.com/rs/miscpictures/lw_rs_dash.jpg

Keskiseisontatuki on kyllä varuste, jota arvostan ja sellainen onkin hankintalistalla...

Olenkohan muuten .ORGin ja Suomen nuorin Triumph-kuljettaja? Ikää on 20 vuotta...
 
Vähän ohi aiheen, mutta on syitä miksi ehkä valitsisin Triumphin:

0-50 km/h 1 sek, 0-100 km/h 2,8s ek, 0-160 km/h 7,2 sek, 200 nm / 2500 rpm josta 90 % jo 1800 kieroksella !!!
bowdown.gif
 
Back
Ylös