• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mikuni VM36

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MrNorton
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MrNorton

New member
Hej på alla,Nortissani 850 MK3 on single Mikunin kaasari ja tuntuu että kotikonstein ei sitä saa kunnolla pelaamaan.Nyt on tullut pari kohtaa jotka ei oikein aukea:Mikunin manuaalin mukaan tyhjäkäynti suutin8(+ säätöruuvi) vaikuttaa 1/4 luistin nousuun asti,sekä ilmasuutin(airjet)3/4-1 saakka.Mikä tämän airjetin rooli on,tuleeko se vasta mukaan tuolla luistin yläpäässä vai onko jo tyhjäkäynnillä messissä?.Tuolla brittien NOC:n sivuilla tulee tämä Ufo esille,samoissa koneissa 828cc tuntuu joka pyörässä joissa ko Mikuni on olevan aivan laidasta laitaan neulat,suuttimet jne joilla omistajien mukaan toimii lähes täydellisesti.Mulla esm 3000r/min 4:s vaihteella ei luisti ole vielä edes 1/4 asennossakaan joten jos oikein tuota Mikunin manuaalia olen tavannut polttoaineen pitäisi tulla pilot suuttimen kautta,silti nopeus 80km/h.
 
Onko joku ongelma toiminnan kanssa kun ei ihan aukea tuosta tekstistä ?
Ilmasuuttimen vaikutusalueen painopiste on luistin yläasennossa koska ilma on ohuempaa kuin bensa, 1/4- asennossa on mielestäni pääsuutin jo hieman mukana, ainakin enemmän kuin ilmasuutin em. syystä johtuen. 0 - 1/4 säädetään seosruuvilla, 1/4 - 3/4 pääasiassa neulan profiililla, alapäässä myös seosruuvilla on vaikutusta ja ylhäällä taas pääsuuttimella, ja 3/4 - 1 pääsuuttimella.
Asia ei tietenkään ole näin mustavalkoinen, esim. täysin väärän kokoinen tyhjäk. suutin voi sekoittaa seosruuvin toiminnan, ei paras esimerkki mutta kelkkapuolelta polariksen "omat" (tehty Itävallassa...) edgemalliston 500 - 600 koneet jos röpöttää alhaalla seosruuvin kääntelystä huolimatta niin tyhjäk. suuttimen vaihto 45 -> 40 korjaa asian kun sen jälk. seosruuvilla haetaan hyvä tyhjäkäynti.
 
Yeap,sorry unohtui selostaa itse ongelma.Kun lähtee kääntämään kaasua(luistin nosto)niin melkein heti kone ikään kuin sammuu mutta vain hetkeksi jonka jälkeen ottaa kyllä kierroksia ja antaa tehoa.Tyhjäkäynti on ok mutta kun ajaa pienellä teholla niin tulpat on aivan mustat,jos pienentää tyhjäkäynti suutinta on kone melko vaikea saada käyntiin.
 
Kaipaisi kiihdytyspumppua.Kaasutin ei ehdi antaa soppaa avausvaiheessa.Myös luistin leikkaus on asia joka vaikuttaa asiaan.
 
Niin,kerrotakoon tämä vielä että kansi on "portattu"ja virtaus on 38% parempi kuin ennen porttausta.Karju joka kannen duunasi sanoi että suutinta(main jet) täytyy pienentää ja saattoi olla aivan oikeassakin.
 
Back
Ylös