• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Millä puhdistat visiirin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nurmak
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

nurmak

New member
Millä puhdistatte visiirin ötököistä?
Itse käytän vain ja ainoastaan vettä ja talouspaprua. Paperi visiirin päälle kastelee sen ja antaa olla hetken ja pyyhkii lionneet ötökät hellästi visiiriä naarmuttamatta pois.
Toimii
tounge.gif
ja kun on luukku puhdas ni sitten on hyvä taas
sport05.gif

Ihan samaa metodia, paitsi että kyllä se paperi naarmuttaa...
Viime aikoina käytellyt joitain Lidlin kiillotusliinoja, tehokkaampia kuin paperi.

Wurthin puhdistusspay+mikrokuituliina. Silloin tällöin vahakerros pintaan, niin lähtee elukat helpommin.

Vettä ja astianpesuainetta (fairy tms) lopuksi jotain vahaa ulkopintaan. Ja tämä siis kotioloissa. Jos tien päällä joutuu putsaamaan niin hulotoasemilla on näitä autojen ikkunoiden pesuun tarkoitettuja sieni-vati-kuivauslasta juttuja ja niillä puhdistuu kyllä visiirikin. Eikä mene pilalle jos nyt ei aivan hiekkavedellä pese.

Käsienpesualtaalla ja mitälie käsisaippuaa visiiriin. Wetwaxia suihkaus ja huolellinen kuivaus. Kyllä lähtee vesi ja itikat.

Itsekkin olen joskus miettinyt tuota vahaa pintaan. Mutta jäänyt laittamatta kun ajatus ollut että tulisi heijastumia tai jäisi hahmaaksi. Onko muutes ihan autovahaa vai mitä olette käyttänyt?

Itse käytän vain ja ainoastaan vettä ja talouspaprua. Paperi visiirin päälle kastelee sen ja antaa olla hetken ja pyyhkii lionneet ötökät hellästi visiiriä naarmuttamatta pois.
Toimii
tounge.gif
sport05.gif
Lopuksi pyyhkäsee vielä kuituliinan kanssa ja homma bueno.

Ikkunanpuhdistusaine (nyt mallia Shell) + kuituliina.

Jos lyhyeen reissuun ilman boksia, niin ajopuvun taskussa on minigrip-pussissa pieni pala em aineella kostutettua kuituliinaa ja vastaava pala kuivaa liinaa irrallaan. Toimii sellaiset 5 puhdistuskertaa.

Valmiiksi blandattua fairy-vesiseosta suihkepullolla talouspaperiin, hetki varrotaan ja arkki visiirin & ötököiden päälle. Sit odotellaan pikkusikarin verran ja kaikki vege. Puhtaalla vedellä kostutetulla tal.pap:lla perään ja homma on valmis.

Reissun päällä nämä molemmat tal.pap. -arkit ovat omissa minigripeissä käyttövalmiina. Tuo mikrokuituliina toiminee myös.

Kolmas kausi alkamassa samalla visiirillä (Shoei Multitec liukutumma) ja visiiri on virheetön.

-jami

Oonko ihan väärässä, kun olen jostain saanut päähäni jotta fairya ja talouspaperia (hankaamiseen) ei saisi käyttää? Tuossa talouspaperissa on ilmeisesti hartsia, joka harmaannuttaa visiirin.
Itse liotan kyllä visiirin tuolla märällä paperilla, runsaasti vettä ja pyyhintä mikrokuidulla. Viimoseksi Racing Visor Cleaner ja mikrokuitu. Tuo cleaneri on motonetin tuote; en osaa sanoa onko pidemmän päälle hyvää vai ei...

Vettä ja astianpesuainetta. Kuivaus pehmeällä liinalla/paperilla.  Joskus ottanut pieneen muovipulloon mukaan vesi/pesuaine seosta. Vettähän löytyy "asemilta"!   Paras tapa pestä visiiri ajelun päätyttyä!  Ötökätkin vielä "tuoreita".Lähtee hiukan helpommin puhtaaksi?
Kypärä/visiiri valmiina seuraavaan ajokertaan.
smile_org.gif

Plexus.  Pyyhkimiseen talouspaperia tai mikrokuituliinaa tai mitä nyt sattuu olemaankin...

Samaa ainetta käytän niin "tuulilasiin", kuin visiiriinkin. Vielä en ole huomannut kummassakaan mitään vikaa vikaa vikaa.

Ainoa huono puoli on Plexuksen hinta  
omg.gif

Tekivät tuolla pannarifoorumilla kimppatilauksen ja taisivat saada  vähän alennustakin?

vedellä kasteltu nukkaamaton liina vähäks aikaa visirin pääle ja sit vaa kuivaus mikrokuituliinalla!
smile_org.gif

kaks mikrokuituliinaa. Ensin paskat pois runsasvetisellä lämpimällä rätillä ja sitten kiillotus kuivalla.
Ja toimii. Kypärä nyt vuoden vanha ja visiiristä ei löydy yhdenyhtä naarmua
062802jumpie_prv.gif

Toimii
tounge.gif
sport05.gif
Tuo on helpoin, halvin ja minun mielestä paras konsti.
Kolme kautta on nykyistä visiiriä "hangattu" ja edelleen näkee läpi.

ja taas tulee pyyhkeitä: rain x tai vastaava visiiriin kerran viikkossa niin ei mikään tartu ja puhdistus tankauspaikan veskissä vaikka vedellä.

Back