Millaista ääntä pitää kulahtanut etupyörän laakeri mp:ssä?
Laitoin jo blakkariketjuun - mutta josko täällä olis laajempaa tietämystä...blakkarit kun ei kovin usein ole hajallaan
.
Millaista ääntä pitää kulahtaneet etulaakerit mp:ssä? Mulla kuuluu keulasta "surina" n. 20km/h vauhdista alkaen n. 60km/h vauhtiin saakka kunnes ajoviima hävittää äänet. Autossa kun nuo laakeriäänet johtuu koria pitkin, niin helppo identifioida, mutta miltäs ne pyörässä kuulostaa? Keulan nostelin tuossa viikolla ylös ja ei sanottavaa klapia tunnu keulassa ja pyörii pyörä ihan nätisti pykältämättä.
Laakereiden lisäksi olen epäillyt:
a) joku hankaa kumiin --> tsekattu, ei hankaa
b) jarruista --> ei oo oikein jarruääni
c) Metzeler Z6 ominaisääni karkealla asfaltilla --> ei kai?
d) Uusi lokasuojan jatke resonoi --> en oikein jaksa uskoa
Onko muilla vastaavia äänihavaintoja?
V.
Laitoin jo blakkariketjuun - mutta josko täällä olis laajempaa tietämystä...blakkarit kun ei kovin usein ole hajallaan
Millaista ääntä pitää kulahtaneet etulaakerit mp:ssä? Mulla kuuluu keulasta "surina" n. 20km/h vauhdista alkaen n. 60km/h vauhtiin saakka kunnes ajoviima hävittää äänet. Autossa kun nuo laakeriäänet johtuu koria pitkin, niin helppo identifioida, mutta miltäs ne pyörässä kuulostaa? Keulan nostelin tuossa viikolla ylös ja ei sanottavaa klapia tunnu keulassa ja pyörii pyörä ihan nätisti pykältämättä.
Laakereiden lisäksi olen epäillyt:
a) joku hankaa kumiin --> tsekattu, ei hankaa
b) jarruista --> ei oo oikein jarruääni
c) Metzeler Z6 ominaisääni karkealla asfaltilla --> ei kai?
d) Uusi lokasuojan jatke resonoi --> en oikein jaksa uskoa
Onko muilla vastaavia äänihavaintoja?
V.
. Laakerit olis hyllyssä - uusia stefoja sensijaan ei, eli jos en keksi mistä ääni tulee, taidan vaihtaa laakerit varmuuden vuoksi jahka saan stefat hommattua.
Mulla on pitäny kaikkia noita ääniä ja muitaki.