hepuli
New member
Alkaa olla jo hymyn aiheet vähissä tuon pyörän kanssa.
Ostin pyörän uutena vähän yli kaksi vuotta sitten. Pyörä toimi ihan ok vähän reilun vuoden, mitä nyt nopeusmittari näytti omiaan eli 250-300 km/h vaikka ajoin taajamassa neljääkymppiä. Tuon vien korjasin sitten itse käymällä takaosan piuhat läpi erkkarirullan kanssa. Oli Italian poika vetäny boksilta tulevan piuhan käsittämättömän typerästi terävien takarungon palkkien välistä. Hankautunut eristeet puhki ja yksi piuha otti maita. Ei tullut kuin pari tuhatta kilometriä ylimääräistä matkamittariin...
No niin...
Eli pyörä toimi ok reilun vuoden. Sitten kerran Helsingistä tänne keski-suomeen tullessa alkoi pyörä pätkimään. Pätki jopa siihen malliin että sammui täysin eikä enää kunnolla lähtenyt käyntiin ennenkuin antoi jäähtyä muutaman minuutin. Jäähdyttelyn jälkeen pääsin 10-20 kilometriä ja sama homma taas. Soitin Nakkilaan yhden jäähdyttelysession aikana ja epäilivät tankin korvausilman letkun olevan tukossa/lutussa. No kokeilin sitten ajella bensatankin korkki auki ja pääsinkin yhdellä istumalla kotiin asti (n. 40km).
Ongelma ei tosin ollut ihan noin helppoa ratkaista. Seuraavana päivänä testailin taas pyörää ja pääsin pihasta jopa 15 km ennenkuin pätkiminen alkoi. Avasin tankin korkin ja käännyin takaisin päin. 5 kilometriä pääsin kun taas pyörä alkoi hyytymään eli korvausilman saantiongelma oli näin poistettu vikalistalta.
Olin sopivasti juuri saanut uudet platinatulpat ja ajattelin kokeilla josko tulppien vaihto auttaisi. Nakkilasta neuvoivat samalla käymään läpi tulpanjohtojen kytkennät puolaan. Tulppien vaihto olikin vähän hankalampi homma kuin olin alunperin luullut, mutta selvisin koitoksesta voittajana. Kävin sitten samalla varmuuden vuoksi joka ikisen liittimen joka silmiini sattui tuon homman aikana. Kaikki liittimet saivat osansa CRC -purkin sisällöstä...
Sitten taas pyörää testaamaan... Jees, pyörä toimi ok sen 30 km:n lenkin. Vika poissa... vai oliko sittenkään? Kun seuraavan kerran olin päässyt n. 50 km kotipihasta, sama pätkiminen ja hyytyminen alkoi taas. Eikun pyörä ympäri ja jäähdyttelemään. Kotiin päästyäni otin yhteyttä pyörän myyneeseen liikkeeseen ja kerroin tuovani pyörän heille katsottavaksi (Jyväskylään eli n. 65 km:n päähän kotoani).
Pyörä oli huollettavana/katsottavana pari viikkoa, jonka jälkeen kertoivat etteivät saa tuolle vialle mitään tehtyä. Minun pitää kuulemma hoitaa asia Nakkilan pään kanssa (maahantuoja).
Lähdin sitten loppukesästä tuota pyörää Nakkilaa kohti ajelemaan (n. 350 km). Tupakkataukoja tuli pidettyä melko usein tuolla matkalla... Olin jo etukäteen varoitellut heitä tuovani pyörän heille, joten siellä olikin uusi ECU odottamassa paikalleenlaittoa. Eihän se sitten niin helppoa ollutkaan... Uusi ECU oli viallinen eikä sitä saatu ohjelmoitua. Pyörä jäi Nakkilaan.
Viikon päästä soitin ja kertoivat pyörän nyt olevan valmis noudettavaksi. "Kunnossa on."
Minä siltä istumalta Nakkilan suuntaan. Kun Nakkilaan pääsin, huoltomies kertoi pyörän toimineen ok illalla Nakkilasta Poriin ja aamulla takaisin. Olin jo lähellä jättää pyöräni vastaanottamatta, mutta luotin sitten kuitenkin heidän sen korjanneen, VIRHE. Pääsin n. 80 km kotia kohti kun pätkiminen taas alkoi. Kello oli jo sopivasti sen verran paljon, ettei ympäri auttanut kääntyä. Hampaita purren kotiin...
Seuraavana arkipäivänä taas soitin Nakkilaan ja kerroin uutiset. Sanoin tuovani pyörän heille takaisin talven ajaksi. Kesä oli jo sen verran pitkällä, ettei kelit olleet niin lämpimiä ja pyörä saattoi parhaimmillaan toimia ok jopa pari sataa kilometriä eli liikkumaan pääsin kuitenkin. Saisivat talven aikaa laittaa laitteen kuntoon. Taisi olla ihan loppusyksyä/alkutalvea kun pyörän pakun kyydissä heille vein ja kerroin tulevani pyörän hakemaan vasta keväällä. Pitäisi ainakin ajan riittää...
Kävin 9.huhtikuuta pyörän pois hakemassa. Puhelimessa kerrottiin kaikkea mahdollista pyörälle tehdyn (ECU vaihdettu, kaikki mahdolliset piuhat käyty läpi ja polttoaineensuodatin vaihdettu). Pyörä on nyt kunnossa. Paikanpäällä huoltomieheltä kysyin mitä pyörälle on tehty talven aikana. Huoltomies vastasi ettei sille ole tehty paljon mitään. ANTEEKSI KUINKA!?!? Kun nyt kuitenkin se huoltomies, joka pyörääni oli korjannut oli vapaalla, ajattelin ettei tämä kaveri pyöräni historiasta paljon tiennyt. Luotin puhelimen kautta saamaani tietoon. Pyörä otettiin pakuun sisälle ja matkaan kotia kohti.
Olin melko skeptinen tuon pyörän korjauksen suhteen. Kaverit kyseli onko pyörä nyt vihdoin viimein kunnossa ja mitä sille on huollossa tehty. En kenellekään uskaltanut mitään varmaa sanoa, koska pyörähän toimi jotenkuten viileillä keleillä. Tänään sitten oli ensimmäinen oikein lämmin päivä...
Arvaatte varmaan... Pyörä alkoi pätkimään taas. Tasakaasulla pitää vauhdin, mutta jos kaasua avaa aavistuksenkin, nykiminen alkaa. Kuvitelkaa rekan ohittamista satasen alueella... ei onnistu. Mikään ei ole muuttunut viime kesästä.
Ostin tuon pyörän 7.4.2006 eli takuu on loppunut vajaa kuukausi sitten. Kun keväällä soitin Nakkilaan ja kerroin hakevani pyörän 9.4. , lupasivat takuun jatkuvan tämän vian osalta mikäli se ei ole poistunut. Nytpä jää sitten nähtäväksi pitävätkö lupauksensa...
Tulipa melko pitkä vuodatus. Paljon asioita jätin poiskin. Menisi koko päivä kirjoittaessa...
Olen tähän asti asiallisesti ja ystävällisesti yrittänyt saada asian hoidettua. Nyt tosin alkaa keittämään.
Ajatelkaa tällaista omalle kohdallenne. Mitä itse tekisitte minun sijassani?
Sen verran vielä lisään, etten pyörättömänä suinkaan joutunut viimekesäisten huoltojen aikana olemaan. Jyväskylästä sain Hondan 600RR:n lainaan (tuskaa V-2 koneeseen tottuneelle) ja Nakkilasta Aprilian Capo Nordin (huh... minä kun ajelen mielummin pää edellä). Talven ajaksi en sitten lainapyörää edes pyytänyt
Ostin pyörän uutena vähän yli kaksi vuotta sitten. Pyörä toimi ihan ok vähän reilun vuoden, mitä nyt nopeusmittari näytti omiaan eli 250-300 km/h vaikka ajoin taajamassa neljääkymppiä. Tuon vien korjasin sitten itse käymällä takaosan piuhat läpi erkkarirullan kanssa. Oli Italian poika vetäny boksilta tulevan piuhan käsittämättömän typerästi terävien takarungon palkkien välistä. Hankautunut eristeet puhki ja yksi piuha otti maita. Ei tullut kuin pari tuhatta kilometriä ylimääräistä matkamittariin...
No niin...
Eli pyörä toimi ok reilun vuoden. Sitten kerran Helsingistä tänne keski-suomeen tullessa alkoi pyörä pätkimään. Pätki jopa siihen malliin että sammui täysin eikä enää kunnolla lähtenyt käyntiin ennenkuin antoi jäähtyä muutaman minuutin. Jäähdyttelyn jälkeen pääsin 10-20 kilometriä ja sama homma taas. Soitin Nakkilaan yhden jäähdyttelysession aikana ja epäilivät tankin korvausilman letkun olevan tukossa/lutussa. No kokeilin sitten ajella bensatankin korkki auki ja pääsinkin yhdellä istumalla kotiin asti (n. 40km).
Ongelma ei tosin ollut ihan noin helppoa ratkaista. Seuraavana päivänä testailin taas pyörää ja pääsin pihasta jopa 15 km ennenkuin pätkiminen alkoi. Avasin tankin korkin ja käännyin takaisin päin. 5 kilometriä pääsin kun taas pyörä alkoi hyytymään eli korvausilman saantiongelma oli näin poistettu vikalistalta.
Olin sopivasti juuri saanut uudet platinatulpat ja ajattelin kokeilla josko tulppien vaihto auttaisi. Nakkilasta neuvoivat samalla käymään läpi tulpanjohtojen kytkennät puolaan. Tulppien vaihto olikin vähän hankalampi homma kuin olin alunperin luullut, mutta selvisin koitoksesta voittajana. Kävin sitten samalla varmuuden vuoksi joka ikisen liittimen joka silmiini sattui tuon homman aikana. Kaikki liittimet saivat osansa CRC -purkin sisällöstä...
Sitten taas pyörää testaamaan... Jees, pyörä toimi ok sen 30 km:n lenkin. Vika poissa... vai oliko sittenkään? Kun seuraavan kerran olin päässyt n. 50 km kotipihasta, sama pätkiminen ja hyytyminen alkoi taas. Eikun pyörä ympäri ja jäähdyttelemään. Kotiin päästyäni otin yhteyttä pyörän myyneeseen liikkeeseen ja kerroin tuovani pyörän heille katsottavaksi (Jyväskylään eli n. 65 km:n päähän kotoani).
Pyörä oli huollettavana/katsottavana pari viikkoa, jonka jälkeen kertoivat etteivät saa tuolle vialle mitään tehtyä. Minun pitää kuulemma hoitaa asia Nakkilan pään kanssa (maahantuoja).
Lähdin sitten loppukesästä tuota pyörää Nakkilaa kohti ajelemaan (n. 350 km). Tupakkataukoja tuli pidettyä melko usein tuolla matkalla... Olin jo etukäteen varoitellut heitä tuovani pyörän heille, joten siellä olikin uusi ECU odottamassa paikalleenlaittoa. Eihän se sitten niin helppoa ollutkaan... Uusi ECU oli viallinen eikä sitä saatu ohjelmoitua. Pyörä jäi Nakkilaan.
Viikon päästä soitin ja kertoivat pyörän nyt olevan valmis noudettavaksi. "Kunnossa on."
Minä siltä istumalta Nakkilan suuntaan. Kun Nakkilaan pääsin, huoltomies kertoi pyörän toimineen ok illalla Nakkilasta Poriin ja aamulla takaisin. Olin jo lähellä jättää pyöräni vastaanottamatta, mutta luotin sitten kuitenkin heidän sen korjanneen, VIRHE. Pääsin n. 80 km kotia kohti kun pätkiminen taas alkoi. Kello oli jo sopivasti sen verran paljon, ettei ympäri auttanut kääntyä. Hampaita purren kotiin...
Seuraavana arkipäivänä taas soitin Nakkilaan ja kerroin uutiset. Sanoin tuovani pyörän heille takaisin talven ajaksi. Kesä oli jo sen verran pitkällä, ettei kelit olleet niin lämpimiä ja pyörä saattoi parhaimmillaan toimia ok jopa pari sataa kilometriä eli liikkumaan pääsin kuitenkin. Saisivat talven aikaa laittaa laitteen kuntoon. Taisi olla ihan loppusyksyä/alkutalvea kun pyörän pakun kyydissä heille vein ja kerroin tulevani pyörän hakemaan vasta keväällä. Pitäisi ainakin ajan riittää...
Kävin 9.huhtikuuta pyörän pois hakemassa. Puhelimessa kerrottiin kaikkea mahdollista pyörälle tehdyn (ECU vaihdettu, kaikki mahdolliset piuhat käyty läpi ja polttoaineensuodatin vaihdettu). Pyörä on nyt kunnossa. Paikanpäällä huoltomieheltä kysyin mitä pyörälle on tehty talven aikana. Huoltomies vastasi ettei sille ole tehty paljon mitään. ANTEEKSI KUINKA!?!? Kun nyt kuitenkin se huoltomies, joka pyörääni oli korjannut oli vapaalla, ajattelin ettei tämä kaveri pyöräni historiasta paljon tiennyt. Luotin puhelimen kautta saamaani tietoon. Pyörä otettiin pakuun sisälle ja matkaan kotia kohti.
Olin melko skeptinen tuon pyörän korjauksen suhteen. Kaverit kyseli onko pyörä nyt vihdoin viimein kunnossa ja mitä sille on huollossa tehty. En kenellekään uskaltanut mitään varmaa sanoa, koska pyörähän toimi jotenkuten viileillä keleillä. Tänään sitten oli ensimmäinen oikein lämmin päivä...
Arvaatte varmaan... Pyörä alkoi pätkimään taas. Tasakaasulla pitää vauhdin, mutta jos kaasua avaa aavistuksenkin, nykiminen alkaa. Kuvitelkaa rekan ohittamista satasen alueella... ei onnistu. Mikään ei ole muuttunut viime kesästä.
Ostin tuon pyörän 7.4.2006 eli takuu on loppunut vajaa kuukausi sitten. Kun keväällä soitin Nakkilaan ja kerroin hakevani pyörän 9.4. , lupasivat takuun jatkuvan tämän vian osalta mikäli se ei ole poistunut. Nytpä jää sitten nähtäväksi pitävätkö lupauksensa...
Tulipa melko pitkä vuodatus. Paljon asioita jätin poiskin. Menisi koko päivä kirjoittaessa...
Olen tähän asti asiallisesti ja ystävällisesti yrittänyt saada asian hoidettua. Nyt tosin alkaa keittämään.
Ajatelkaa tällaista omalle kohdallenne. Mitä itse tekisitte minun sijassani?
Sen verran vielä lisään, etten pyörättömänä suinkaan joutunut viimekesäisten huoltojen aikana olemaan. Jyväskylästä sain Hondan 600RR:n lainaan (tuskaa V-2 koneeseen tottuneelle) ja Nakkilasta Aprilian Capo Nordin (huh... minä kun ajelen mielummin pää edellä). Talven ajaksi en sitten lainapyörää edes pyytänyt