• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Minimotot radalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NOx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo,

Ostin CRF:n pojalle, mutta omin sen itselleni, ( sigu päivitetty ).

Honda pitää rakentaa crossista minisuperiksi, pienet vanteet ja isot jarrut + alustan suhteen haasteita riittää, se ei ole helppo rasti.
Mulla on jäykennetty crossialusta, muut Cheriffikuskit ovat lyhennyttäneet iskarit, itse ajan enemmän kantissa ja ajan korkeammalla pyörällä, tosin pitäis myös treenata että pysyis edes näköetäisyydellä muista.

Mun pyörässä on 22 heppaa takapyörältä, se on paljon verrattuna vakio-YCF tehoihin, muttei kauheesti verrattuna viimeisen päälle tehtyihin YCF-kaltaisiin peleihin, saati 105cc kaksitahtisiin, mutta mun kohdalla taito tulee vastaan, tehot riittää ihan komeesti.

Joo,

Ostin CRF:n pojalle, mutta omin sen itselleni, ( sigu päivitetty ).

Honda pitää rakentaa crossista minisuperiksi, pienet vanteet ja isot jarrut + alustan suhteen haasteita riittää, se ei ole helppo rasti.
Mulla on jäykennetty crossialusta, muut Cheriffikuskit ovat lyhennyttäneet iskarit, itse ajan enemmän kantissa ja ajan korkeammalla pyörällä, tosin pitäis myös treenata että pysyis edes näköetäisyydellä muista.

Mun pyörässä on 22 heppaa takapyörältä, se on paljon verrattuna vakio-YCF tehoihin, muttei kauheesti verrattuna viimeisen päälle tehtyihin YCF-kaltaisiin peleihin, saati 105cc kaksitahtisiin, mutta mun kohdalla taito tulee vastaan, tehot riittää ihan komeesti.

Melko iso hintaero jo lähdössä YCF:llä ja CRF:llä, tosin ihan ymmärrettävistä syistä. Menee mielenkiintoiseksi muutenkin, kun vanhempi nuori on pian siinä iässä, että kevarikortin voisi ajaa. Ja on jo asiaa viritellyt ja pehmittänyt vanhempia suurilla lupauksilla...no, bongasin Honda Gromin/MSX125. Minimoton kokoinen ja katulaillinen, oliko tuossa nyt 11 kaakkia. Onko tuommoisia näkynyt minimotoajoissa eli kelpaako se mihinkään? Ihan vaan sillä kyselen, että saisi kaksi asiaa yhdistettyä...

Tehojen puolesta alkuun riittää mikä vaan, se ei ole kynnyskysymys. Ajamisen tekniikan opettelussa pärjää vähemmälläkin ruudilla.

Mihin aikaan tattiksella on torstain setti? Menen katselemaan touhua ja kyselemään tyhmiä. :)

Ei ole moista Gromia radoilla näkynyt.

Mutta koska minimotoilla nyt kaatuillaan silloin tällöin, niin katulaitetta en noihin hommiin valitsisi, voi mennä aika karuun kuntoon aika nopeastikin, ja sitten tulee muita ongelmia.

Kyttäile kauden jälkeen myytävänä olevia minisupereita, valmiiksi rakennetun laitteen hinnat tonnista ylöspäin.

Tattiksella ajot alkaa torstaisin puoliltapäivin, mutta porukkaa valuu iltapäivällä areenalle, meillä jää harkat taasen väliin työkuvioiden takia, pitää välillä vähän tienatatakin eikä pistää vaan savuna ilmaan !

Ei ole moista Gromia radoilla näkynyt.

Mutta koska minimotoilla nyt kaatuillaan silloin tällöin, niin katulaitetta en noihin hommiin valitsisi, voi mennä aika karuun kuntoon aika nopeastikin, ja sitten tulee muita ongelmia.

Kyttäile kauden jälkeen myytävänä olevia minisupereita, valmiiksi rakennetun laitteen hinnat tonnista ylöspäin.

Tattiksella ajot alkaa torstaisin puoliltapäivin, mutta porukkaa valuu iltapäivällä areenalle, meillä jää harkat taasen väliin työkuvioiden takia, pitää välillä vähän tienatatakin eikä pistää vaan savuna ilmaan !

Ei katumopon kaunis tarvitse olla, kunhan toimii. ;)

Mutta hintaahan noilla on, käytettyjä ei vielä juuri näy. Samaan rahaan saa 2 tai 3 YCF:ää uutena ja jos rakennellutkin lähtee tonnista, niin vielä parempi.

Ei katumopon kaunis tarvitse olla, kunhan toimii. ;)

Mutta hintaahan noilla on, käytettyjä ei vielä juuri näy. Samaan rahaan saa 2 tai 3 YCF:ää uutena ja jos rakennellutkin lähtee tonnista, niin vielä parempi.

Jos haluaa askarrella, niin 80cc 2-tahtaricrosseja saa aika pieneenkin rahaan aihioiksi. Ajaminen on vähän työläämpää, mutta tavallaan siitä tulee fiilistäkin. Hommaahan siinä toki on, valmiilla pääsee helpommalla :)

Tattiksen ajot kestää kasiin. Itselläni on työreissua huomenna sen verran, että omaa pyörääni en ehdi hakea, mutta tiimin endurance-PV:llä pörrään, jos sää suosii ja sen joku paikalle tuo.

Tattiksen ajot kestää kasiin. Itselläni on työreissua huomenna sen verran, että omaa pyörääni en ehdi hakea, mutta tiimin endurance-PV:llä pörrään, jos sää suosii ja sen joku paikalle tuo.

Roudaan tuon meidän juniorin paikalle, jos vaikka innostuisi. Siellä näyttää olevan vartin välein cartingit radalla ja sitten taas minimotot.

Back