• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Minivilkut buluun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja s&s
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

s&s

New member
Olen päissäni miestiskellyt bulun uhkeiden orgisvilkkujen korvaamista minivilkuilla, mutta hommaa on jarruttanut oma kokemattomuus sähkön ihmeellisestä maailmasta. Eli toimisko 1w  ledivilkut "heittämällä" vai pitääkö johdotukseen lisätä vastuksia tai jotain mystisiä bokseja kuten h-d:n kanssa joutuu ymmärtääkseni tekemään?

Ei se vastusten kolvaaminen mikää ihmehomma oo... Kyllä sen vaikka opettelee, että pääsee eroon niistä postilaatikoista  
biggrin.gif

Muistaakseni 10 ohmin vastukset piisaa...

mitää vastuksia kannata laitella (sanoo sähkäri). hajet biltemasta kympillä elektronisen vilkkureleen nii se on siinä
smile_org.gif

En tunne bulun sielua, mutta ainakin tuoreemmissa Honda mopoissa vilkkurele on ympätty mittariston sisuksiin...
033102beer_1_prv.gif

Siksi ehdottelin vastuksia
withstupid.gif

Olen päissäni miestiskellyt bulun uhkeiden orgisvilkkujen korvaamista minivilkuilla, mutta hommaa on jarruttanut oma kokemattomuus sähkön ihmeellisestä maailmasta. Eli toimisko 1w  ledivilkut "heittämällä" vai pitääkö johdotukseen lisätä vastuksia tai jotain mystisiä bokseja kuten h-d:n kanssa joutuu ymmärtääkseni tekemään?
Ei tarvii mitään boxeja tai vastuksia ihan normi minivilkut vaihdoin ja hyvin toimii
062802moto_prv.gif

Ei tarvii mitään boxeja tai vastuksia ihan normi minivilkut vaihdoin ja hyvin toimii  
062802moto_prv.gif
No tämä tieto helpottaa pähkäilyä...

Mitkä vilkut sulla on ja muistatko monenko watin polttimot? Itse katselin biltsun mustia 1w miniledivilkkuja, kellermanien hinnalla saa kopallisen... Mutta tietty jos joku merkki on toimivaksi todettu, niin yhdet sellaiset olis paremmat kuin kopallinen shaitteja  
idea3.gif

Noi mun 12v 6w  tossa yhden diilerin linkki
Micro-Oval Vilkut noi ainakin mulla meni heittämällä paikoilleen ja ovat E hyväksystyt ei pääse kissalan pojat ainakaan noista itkemään.Mulla on tietty toi lyhyt perä en oo tohon orkkikseen edes koittanut.  
062802moto_prv.gif

Micro-Oval Vilkut noi ainakin mulla meni heittämällä paikoilleen ja ovat E hyväksystyt ei pääse kissalan pojat ainakaan noista itkemään.Mulla on tietty toi lyhyt perä en oo tohon orkkikseen edes koittanut.  
062802moto_prv.gif
Ok, nuohan näyttävät ihan mallikkailta. Ovatko nuo ihan normipolttimolla? Ilmeisesti toi 6w riittää releelle eivätkä ole hinnallakaan pilattu, joten tuossa voisi olla mullekin vilkut...

062802moto_prv.gif
Ok, nuohan näyttävät ihan mallikkailta. Ovatko nuo ihan normipolttimolla? Ilmeisesti toi 6w riittää releelle eivätkä ole hinnallakaan pilattu, joten tuossa voisi olla mullekin vilkut...
Noihin vilkkuihin ei vaihdella polttimoita kun hajoo nii vilkut vaihtoon veikkaisin että kestää aika hyvin noi lamput noissa.
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif
Noihin vilkkuihin ei vaihdella polttimoita kun hajoo nii vilkut vaihtoon veikkaisin että kestää aika hyvin noi lamput noissa.
062802moto_prv.gif
No pitää kassastaa, ensi talvena menee vanhat muovit uusiksi, josko siinä samalla vilkutkin vähän seksikkäämpiin... Ja hinta kun ei ole paha niin kaipa sitä voi vaihtaa vilkunkin jos ongelmia tulee.

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
Kyllä niihin saa vaihdettua hehkut ja vie aikaa n. 30sek

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
Kyllä niihin saa vaihdettua hehkut ja vie aikaa n. 30sek
Oot aika seppä jos noihin kyseisiin  vilkkuihin polttimot vaihdat
biggrin.gif

Oot aika seppä jos noihin kyseisiin  vilkkuihin polttimot vaihdat
biggrin.gif
Kiitos kohteliaisuudesta mut niin mie olenkin  
biggrin.gif

Mut otat talttapää meisselillä vain tuon lasin pois ja vaihat hehun... Helppoa eikö? Ja ne on ihan oikeasti vaihdettavat ja tiedän ku itellä opn tuossa kotarissa samanlaiset..
Heh joo kattelin kyl ton vilkun lasin ja rungon väliä siihe saa kyllä ruuvarin väliin mut ei kehdannu rupee vääntelee auki kun on ihan uudet noi vilkut mut kyl tohon jotain sika silikoonia saa laittaa väliin jos sen aukoo voi muuten olla vilkut huurussa  
biggrin.gif

Heh joo kattelin kyl ton vilkun lasin ja rungon väliä siihe saa kyllä ruuvarin väliin mut ei kehdannu rupee vääntelee auki kun on ihan uudet noi vilkut mut kyl tohon jotain sika silikoonia saa laittaa väliin jos sen aukoo voi muuten olla vilkut huurussa  
biggrin.gif
Saanko mie olla edelleen erimieltä? Ainakaan minulla ei ole vilkut huurussa vaikka molemmat on käytetty auki :P

Tietenkään ei kannata turhaan avata jos tarvetta ei ole..

Mub Bobissa eivät riittäneet yllä mainitun kaltaiset 6w halogeenivilkut. Piti laittaa eteen minivilkut missä 21w polttimot, jotta vilkkuvat normaalisti, eivätkä sytytä vikavaloa mittariin. Onhan noita ihan pieniäkin tarvikevilkkuja, joissa on normipolttimot. Eivät tietenkään yhtä siroja ole kuin led-vilkut...

Tsekkasin tänään noita bulusen orgisvilkkuja ja jos ymmärsin oikein, niissä on 10w polttimot, luultavasti sen vuoksi 6w riittää vilkkureleelle. BT:ssä taitaa orgispolttimot olla 21w?

Back