Zambo Rock
New member
Ostin huhtikuun 24. päivä Kawasaki GPZ 1000 RX:n. Vuosimalli 1986 ja kilometrejä mittarissa ostaessa 104750. Tai sitten vain 4750
. Mopo vaikuttaa erittäin hyväkuntoiselta ja se on pidetty hyvin. Renkaat ovat uudenveroiset. Ei naarmuja missään ja kone käy kuin taskukello. Nyt olen itse ajanut sillä muutamassa viikossa jo 1300 km. Ostohetkellä kaverini havaitsi että mopon etujarrulevyt- ja kengät ovat kohtalaisen lopussa ja menevät vaihtoon. Mopoa ostaessa on muuten hyvä olla mukana mopoista enemmän tietävä henkilö. Itse ajattelin vain tulevia kilometrejä enkä olisi moista "pikkuvikaa" edes huomannut innostukseltani
. No, myyjä oli reilu ja pudotti hintaa noiden osien verran so no problem.
Kohtalaisen pitkä alustus kysymykselle, mutta kysymykseni kuuluu:
Kawassa ei ollut mukana minkäänlaista tietoa huoltohistoriasta. Öljyt on kuulemma vaihdettu pari tonnia sitten ja "tarvittavat säädöt on tehty". Haluaisin teettää Kawalle huollon jossa varmistettaisiin tärkeimpien osien toiminta ja mopon liikkuminen koko kesän pitkälle syksyyn. Noihin myyntipuheisiin en ihan täysillä luota kun mitään dokumenttia ei ole. Kun vien Kawan huoltoliikkeeseen (oma remonttitaitoni rajoittuu suunnilleen öljynvaihtoon) niin mitä pyydän tekemään jarrulevyjen- ja kenkien vaihdon lisäksi? Onkohan Mikkelissä edes luotettavaa huoltoliikettä joka osaisi räksän tarkastaa ja huoltaa? Niin ettei osia turhaan vaihdeta = laskuteta turhasta.
Kohtalaisen pitkä alustus kysymykselle, mutta kysymykseni kuuluu:
Kawassa ei ollut mukana minkäänlaista tietoa huoltohistoriasta. Öljyt on kuulemma vaihdettu pari tonnia sitten ja "tarvittavat säädöt on tehty". Haluaisin teettää Kawalle huollon jossa varmistettaisiin tärkeimpien osien toiminta ja mopon liikkuminen koko kesän pitkälle syksyyn. Noihin myyntipuheisiin en ihan täysillä luota kun mitään dokumenttia ei ole. Kun vien Kawan huoltoliikkeeseen (oma remonttitaitoni rajoittuu suunnilleen öljynvaihtoon) niin mitä pyydän tekemään jarrulevyjen- ja kenkien vaihdon lisäksi? Onkohan Mikkelissä edes luotettavaa huoltoliikettä joka osaisi räksän tarkastaa ja huoltaa? Niin ettei osia turhaan vaihdeta = laskuteta turhasta.