Mistä nostaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rouwaru
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rouwaru

New member
Ostin moottoripyörätunkin mutta tuli ongelma.
Pyörässä on moottori alempana kuin runko. Uskaltaako tunkilla nostaa moottorista ettei voi hajota? Pyörä kawa en 500, painaa nesteineen 200kg.

Mulla työkaveri nostaa fzr1000 jammun siitä pakoaukon säätäjän kohdalta eli kun pakosarja haarautuu yhteen rööriin!itse en kyl omaa jammua siitä nosta vaik on ihan sama kone kun sillä
smile_org.gif

Tällainen ehdotus:
Toimisikohan sellainen, että hankkisit 2 kpl nailonista tehtyä levyn soiroa, johon kovertaisi matalan U- mallisen kourun joka sopii runkoputkeen. Palikat tunkin päälle (tunkin ja palikoden väliin kannattaa laittaa ohut,liukumaton, öljynkestävä kumimaton pätkä), sihtaa palikat ja tasapainokohdan paikalleen ja nostoa.
Uskoisin, että teollisuusmuoveja myyvissä myymälöissä tekevät valmiiksi kourun yhdelle kantille, kun annat runkoputken halkaisijan mitan niille, itse voi sitten veistellä vaikka Dremelillä tms. jos kiinnikkeet tms. ahistavat.

Kaikenlaisia mp-nostimia myy powerplustools Lappeenrannassa,itse ostin pysäköintituen,niin helpottuu tuo ketjuhuolto kun ei ole keskiseisontatukea...etupyörä pysäköintituelle ja takapää ylös varikkonostimella.Matkahuolto kuljettaa.

Kun pyörää haluaa kohottaa, niin ei sitä välttämättä tarvitse työntää mahan alta. Myös muut etu- ja takapään nostimet voi korvata usein halvemmalla ja helpommallakin.
Pyörää voi myös nostaa, eli jos saat kattoon pari kunnon koukkua ja niihin pikku räikkätaljat, niin näinkin onnistuu.

Tälle viritykselle voi sitten keksiä myös talvisäilytyskäyttöä, eli saa talveksi pyörän painon pois renkailta. Itsellä on tallin katossa sellanen pikkukoukku, joka ei kestä pyörän painoa, mutta jolla saa bemun eturenkaan (eturengas makaa maassa keskituella) irti lattiasta talvisäilytyksen ajaksi

Back