Mistä pieni vaijerilukko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wekkuli

New member
Semmonen mahd. pieni ja kiemuralle menevä vaijerilukko olis hakusessa... mistähän moisia löytyis? Onko käyttökokemuksia minkälaisista?

Mulla on tällainen.
Vaijeri ei kyllä katkea ihan leathermanilla eikä tuo muutenkaan hirveän pieni ole.
Tuolla punoo kaksi kypärää tai vaikka vaikka takinkin kiinni.

Kliks
safeman.jpg

Mulla on tällainen.
Vaijeri ei kyllä katkea ihan leathermanilla eikä tuo muutenkaan hirveän pieni ole.
Tuolla punoo kaksi kypärää tai vaikka vaikka takinkin kiinni.

Kliks
safeman.jpg
Itselläni samanlainen ja kesti tasan kaksi lukituskertaa ennenkuin meni jumiin l. muuttui kiveksi. Muuten todella hyvä;)

Nykyään olen suosinut tavallista munalukkoa, menee hyvin kypärän D-renkaan läpi kun kypärä lepää vaikka kaasutupin varassa. Lisäksi kestää miljoona kertaa paremmin leathermaneja kuin vaijerit ja kulkee pienessä tilassa mukana.

Et sitten vaihtanut takuisiin?
Mulla on ollut jo kolme vuotta käytössä...
Talvella ostin ja halpa oli joten tottakai kuitti katosi
omg.gif

Nyt kun tuli puheeksi, piti leikkiä piripääkypärävarasta;

Kaivoin romulaatikosta tuon kyseisen lukon ja työkalupakista kolmen euron kaapelileikkurit-> Oli kuin pullapitkoa leikkaisi.Leathermanilla vaati noin puoli minuuttia saada tuo vaijeri poikki.

Ja kun vauhtiin pääsin, otin perus talttapääruuvarin, survaisin lukkopesään ja väänsin. Antatui alle sekunnissa.

Pysyn siis kannassani
kaboom.gif

Pelotehan tuo on, ei suoja. Toisaalta ei taida olla olemassakaan murtovarmaa lukkoa?

24-351
Tuotako meinasit?

Arvaukseni, virta kulkee vaijeria pitkin ja kun se katkotaan niin haly rupee soimaan.
Kuoritaan vaijeri esiin ja laitetaan hyppylanka ja katkotaan vaijeri sitten?  
lookaround_orig.gif

Mites Bakodan lukot?
(tuolta Northwave kait virallisesti)

Itsellä Mini retractor sekä isompi retracting cable lock. Alunperin tosiaan talvikäytössä mutta sopii tähänkin hommaan..

Me käytetään kauniimman osapuolen kanssa sellasta 3-4mm paksuista vaijerilukkoa joka tuli toisen läppärin mukana... Siinä on numerolukko, ja menee mukavasti kerälle penkin alle.

Toinen vaihtoehto meillä on semmonen hälyttävä vaijerilukko, joka pitää hemmetinmoista äläkkää jos sitä alkaa riuhtomaan tai vaijerin katkaisee...

Eihän noi tuommoset ole kuin hidasteita jos joku oikeen tulee asiakseen potan pöllimään. Mut sellasen normi pissapäisen mopopojan tuollanen voipi lannistaa... Ja jos lukkojen kanssa lähtee niin tarpeeseen vievät sitten. Eikun uutta ruukkua sitten tilalle, ei tartte ittelleen tekosyitä keksiä
cool.gif

Back