Mistä raudat Gessuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hra1150
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hra1150

New member
Mistä raudat Gessuun?

Meni toissakesänä R1150GSA:n vasen kaatumarauta takimmaisen putken juuresta nakspoikki junan retuutuksessa Tampereelta Kolariin. Olin laittanut kiinni kyseisestä, hyvä paikka. Syksymmällä sitten juotatin/hitsautin kiinni ja liitos kesti näihin päiviin. Nyt on taas vekki ja sauma rats.

Touratecin tavara on aika viston näköistä ja alkuperäisiin loukkaa säärensä. Jossain Mottorrad-lehden liitteessä näin hyvännäköisiä rautoja tuohon 1150 Adveen, mutta tietysti po. liite on juuri nyt jonkun toimesta asunnosta hävitetty. Mahtaisiko kukaan tietää, mistä osoitteesta saa asiallisia tarvikerautoja 1150 Gessuun?

Mulla on myös pahasti hitsausaumasta haljennut tuo vasen kaatumarauta, ihan sieltä kiinnityksen juuresta. Vasempaan rautaan kiinnitetty lisävalo katkesi myös pultistaan muutaman sadan kilometrin jälkeen. Tärisee huomattavasti tuo vasen rauta verrattuna oikeaan, sen huomaa jos on joskus jalat rautojen päällä ajanut. Ei siis ole VR:n tai liiallisen kiristyksen vika.

Periaatteessa sen pitäisi pysyä ihan hitsaamalla kasassa niinkuin on aiemminkin pysynyt. Raudat on tosin rosteria, joten hitsaaminen on hieman haastavampaa, ja sauma ei kestä väsymistä niin hyvin. Pitäisi itse noita koittaa parsia myös kohtapuoliin..

Mutta uutta rautaa en ole siis tarjoamassa, myötätuntoa vain. :;):

Wunderlichiltä raudat (Hepco & Becker) tuli mun Gessuun ja juvanderin kanssa ne ährättiin paikoilleen.

Oli varsin nopea toimituskin, viikossa kun nettikauppaan olin lämännyt tilauksen niin UPS soitteli ovikelloa.

Mulla on myös pahasti hitsausaumasta haljennut tuo vasen kaatumarauta, ihan sieltä kiinnityksen juuresta.

Periaatteessa sen pitäisi pysyä ihan hitsaamalla kasassa niinkuin on aiemminkin pysynyt.

:;:

Ihan sama paikka. TYYPPIVIKA! Jumankeka, saat nimesi tekniikan historiaan: Nomad crash bar syndrome!

Noi omani on kertaalleen juotettu hopialla ja sauma näyttää ratkenneen keskeltä kahtia. Kaupaan siis (kun kerkiää) tai korttia joulu-ukille.

Wundelichin H&B:t on eräs vaihtoehto. Myös SW Motechin raudat vaikuttavat kelpoisilta. Hakusessa oli sellaiset, joiden nimeä en vieläkään muista ja jotka eivät tule sylinterin taakse ts. sääreen ja jotka kuitenkin suojaavat (lue: kiinnityspisteitä) enemmän kuin pelkät poskiraudat. Turhatekin olisivat vähän sellaiset, mutta jotenkin ei vaan nappaa.

ps. Nomad, mulla olisi sulle siihen Laserjuttuun (jos on enää käytössä) jatkoksi K&N litkuineen jo perinteiseksi muodostuneeseen edulliseen hintaan ja jos olet myös ihmisenä ryhdistäytynyt ja hankkinut Commanderin, myös po. putkelle penkitetty kartta, jonka saa ihan vaan pyytämällä.

Holanillakin näyttäisi olevan raudat gessuun...

03746f63a1793310413492cac082b2b6.jpg

Back