Mistä tietää kypärän kunnon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saatana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Saatana

New member
Nyt sattui sopivasti uuden kypärän etsinnöissä löytymään käytettynä sama potta ja paljon halvemmalla. Kuten aina sen pitäisi olla virheetön erittäin vähän käytetty. Lähinnä nyt kiinnostaa tietää miten helposti kypärän saa pilalle? Pitääkö sen oikeasti tippua korkealta ja tulla näkyvää jälkeä vai riittääkö pieni kopaus josta ei tule naarmuja? Käytetty on aina käytetty, mutta nyt otan riskin ja kokeilen jos sattus tuuri käymään ja potta olisi virheetön. Mitäs kypärä kaupoissa pitää ottaa huomioon? Shoein Raid on malli ja juuri sopiva koko pitäisi olla, koska testasin vastaavaa. Kertokaa tarinoita
smile_org.gif

On sulla nikki...  
biggrin.gif

Kyllä sellaisesta tällistä, joka kestävyyttä huonontaa, jää selvät jäljet. Jos ei puhuta 15v vanhasta muovikypärästä, tuskin tarvii tuosta olla huolissaan. Enemmän istuvuudesta ja hajusta.

Edit: Huoh tätä suomen kielen taitoa... siis omaa kun ei ymmärrä mitä itse ensin kirjoitin
mad.gif

Naarmuista ja ruhjeista.

Jos on "käyttämätön" niin ei siinä paljoa naarmuja pitäisi olla. Toki naarmuissakin sellainen että onko mennyt maalikerroksen läpi.

Tässä kun sopivasti kypärän naarmuista alettiin jutella, niin mulla hipaisi kesätöitä tehdessä kypärä tommosen kerrostalon kellarin katossa kulkeviin putkiin ja tuli pienet valkoiset naarmut potan päälaelle.. (Pituuden haittapuolia
wink.gif
) Niin oisko mitään helppoa keinoa saada ne rannut vex.. kypärä on siis kokomusta ja ne ei todellakaan oo syvät.. maalipinta ei siis ole puhki.. Ois kiva, kun kuitenkin melko uus ja mulle arvokas kypärä.. Nii siis Raid II kyseessä, jos sillä on jotain merkitystä
nixweiss.gif

Tässä kun sopivasti kypärän naarmuista alettiin jutella, niin mulla hipaisi kesätöitä tehdessä kypärä tommosen kerrostalon kellarin katossa kulkeviin putkiin ja tuli pienet valkoiset naarmut potan päälaelle.. (Pituuden haittapuolia
wink.gif
) Niin oisko mitään helppoa keinoa saada ne rannut vex.. kypärä on siis kokomusta ja ne ei todellakaan oo syvät.. maalipinta ei siis ole puhki.. Ois kiva, kun kuitenkin melko uus ja mulle arvokas kypärä.. Nii siis Raid II kyseessä, jos sillä on jotain merkitystä
nixweiss.gif
Kokeilen mustan auton mustaa värivahaa.
Jos ei ole isoja naarmuja niin saattaa lähteä sillä pois.

wink.gif
nixweiss.gif
Kokeilen mustan auton mustaa värivahaa.
Jos ei ole isoja naarmuja niin saattaa lähteä sillä pois.
Ja ei oo mitään haittaa siitä vahasta kypärän pinnalle? Pikemminki päinvastoin? Kiitos nopeasta vastauksesta..
thumbs-up.gif

Spriiliukoisella mustalla tussilla vois kanssa vetäistä.
Moottoripyöräliikkeistäkö tommosia kyselen? Ja tulee jotain ohjeita tai tämmösiä esim levittämiseen jollain rätillä ettei ois vaan eri sävyn mustat rannut sitte?  
biggrin.gif
Mitäääähh?
crazy.gif

Tusseja kannattaa kysyä vaikka kirjakaupasta. Tai vaikka tavaratalosta. Ja tussia harvemmin levitetään rätillä.
biggrin.gif
Etkä luultavasti millään saa niitä rantuja täysin piiloon. Ikinä?
Riippuu rantujen leveydestä ja sävystä lähtisinkö koittamaan värivahaa vai tussia.

Spriiliukoisella mustalla tussilla vois kanssa vetäistä.
Moottoripyöräliikkeistäkö tommosia kyselen? Ja tulee jotain ohjeita tai tämmösiä esim levittämiseen jollain rätillä ettei ois vaan eri sävyn mustat rannut sitte?
biggrin.gif
Mitäääähh?
crazy.gif

Tusseja kannattaa kysyä vaikka kirjakaupasta. Tai vaikka tavaratalosta. Ja tussia harvemmin levitetään rätillä.
biggrin.gif
Etkä luultavasti millään saa niitä rantuja täysin piiloon. Ikinä?
Riippuu rantujen leveydestä ja sävystä lähtisinkö koittamaan värivahaa vai tussia.
No siis mä luulin et toi "spriiliukoisuus" on joku erikoisominaisuus.. Ja että se ois tämmösiä varten tehty.. eli normitussista puhuttiin
withstupid.gif
Noi naarmut on melko vaatimattomat eikä niitä kukaan löydä jos ei kypärää kädessä pyörittele ja sinne päälaelle kurkista.. Ennemmin mä varmaan siihen vahaan päätysin ku piirteleen viivoja tohon.. Sori mun tyhmyydet
sad_orig.gif

Onhan se "eri sävyn musta" varmaan lähempänä mustaa kuin valkoinen
biggrin.gif

Luulin, että ne naarmut näkyvät selvästi. Mitäpä siitä sitten edes korjailemaan, kohta on kuitenkin toisessa kohdassa samanlaiset.

Onhan se "eri sävyn musta" varmaan lähempänä mustaa kuin valkoinen
biggrin.gif

Luulin, että ne naarmut näkyvät selvästi. Mitäpä siitä sitten edes korjailemaan, kohta on kuitenkin toisessa kohdassa samanlaiset.
No kiitos vinkistä, mutta tosiaan ne ei niin silmille hyppää.. vaikka ne ite tiedostaakin siellä olevan
biggrin.gif
..Ehkä sit parempi antaa asian olla.. Kiitos ja anteeksi, kun omin tämän ketjun
bowdown.gif

Nyt vituttaa. Juuri äsken hain potan matkahuollosta. Eihän se saatana mikään virheetön ollut. Alla linkki kuvaan. Kokoa 1.4mb

Shoei naarmut!

Taidan laittaa takasin menemään tai sitten rahhoo takasin päin ellei noilla naarmuilla päätellä potan olevan entinen...

Nyt vituttaa. Juuri äsken hain potan matkahuollosta. Eihän se saatana mikään virheetön ollut. Alla linkki kuvaan. Kokoa 1.4mb

Shoei naarmut!

Taidan laittaa takasin menemään tai sitten rahhoo takasin päin ellei noilla naarmuilla päätellä potan olevan entinen...
Paukkupullosta uutta mattamustaa päälle
smile_org.gif

itselläni samallainen Raid tosin ei ihan noin klommoilla parin neliömillin raapama päälaella ja tuo valkonen pohjamaali pilkistää läpi...
wink.gif

tuohon tulee todella herkästi tuollaisia jälkiä... lakattu pinta antaa hieman anteeksi..RAID KAUPAN !!!

Saatanan saatana.

tuossa kuvassa näkyvä syvempi naarmu on ainut iso. Pientä jälkeä ympäri pottaa. Tää on vielä mattamusta.
Joutuu puhelua ottamaan kohta....

Mitä teidän mielestä tuollaisella Shoein Raid on arvoa noilla naarmuilla? Tämähän ensimmäistä mallia. Sisältä erittäin hyvässä kunnossa ja puristaa kivasti vielä. Saakos tuosta pinnasta enää siistiä ?

edittiä typoja ja tais vieläkin parit jäädä
sad_orig.gif

Onhan se nyt niin että kun käytetyn ostaa niin harvoin sitä uudenveroista kannattaa sitten odottaa..

saahan tuosta parin tunnin askartelulla ihan uuden näköisen, kittiä ja maalia... mutta sitten Hra Murphy puuttuu peliin ja sen pudottaa asphaltille
smile_org.gif

Eipä tuo virheettömältä ja erittäin käytetyltä näytä...mä palauttaisin.

Mustalla tussilla pystyy paikkaamaan kun valkonen pohjamaali näkyy. Kukahan valopää on mustaan kypärään keksinyt laittaa valkoista pohjamaalia?

Back