mistä tilata rata kengät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaskagsx-r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse en sovittamatta lähtisi kenkiä ostamaan, eri valmistajien lestit ja koot vaihtelevat huomattavasti. Tunnettuja merkkejä ovat mm. Sidi, TCX, Puma ja Apinestar, joilla kaikilla taitaa olla ihan huippu ratasaappaan lisäksi sporttisia vedenpitäviä saappaita joissa on kulutuspalat kärjissä. Toimivat siis satunnaisessa rata-ajossakin katuajon lisäksi. Nuo täysin ratasaappaat sitten taas harvoin ovat vedenpitäviä.

Lähimpään liikeeseen vaan sovittelemaan eri malleja niin löytyy se omaan jalkaan ja tarpeisiin parhaiten sopiva malli.

Kysy Partasen Janilta tarjousta Puman saappaista. Jani kirjoittelee tälle foorumille "parjanfin" nimimerkillä.

mistä ulkomaila kannattaa tilaa kengät..mistä halvin..linkkejä please!
Motocardista tilannut itse muutaman eri kerran ja aina on homma pelannut erinomaisesti. Kerran jopa soitettiin perään kun oli päässyt varastosta loppumaan sen väriset hanskat jotka tilasin.

Motocard

Tulee tavarat ilman postikuluja jos tilauksen hinta yli 300e.

Nyt saisi varmaan kyllä UK:sta myös edullisesti tavaraa. Kannattaa Googletella esim. tyyliin "motorcycle race boots site:co.uk".

-Teemu

Edit: jotenkin oletin että tarvetta oli siis ratailuun sopivista kengistä kun tuon google haun kirjasin...

Ajattelin itse Englantia punnan (vielä) halvan kurssin takia, esim. JSAccessories
Tuolla vaikkapa Alpparin Supertechit näkyis olevan 216€.

Minusta TCX:ssä on hieman leveämpi lesti kuin esim. Sidissä tai Alpinestarssissa eli soveltuu räpyläjaloille vähän paremmin. Normaalisti kenkien koko mulla on 46/12 ja ainoastaan TCX menee noista tuon kokoisena. Muissa saa kokeilla numeroa isompaa joka on leveydeltään jo hyvä mutta tyhjää tilaa jää kärkeen vaikka kuinka.

Minusta TCX:ssä on hieman leveämpi lesti kuin esim. Sidissä tai Alpinestarssissa eli soveltuu räpyläjaloille vähän paremmin. Normaalisti kenkien koko mulla on 46/12 ja ainoastaan TCX menee noista tuon kokoisena. Muissa saa kokeilla numeroa isompaa joka on leveydeltään jo hyvä mutta tyhjää tilaa jää kärkeen vaikka kuinka.
Minusta noissa (A* SIDI TCX) ei hirveitä eroja ole istuvuudessa, muuten kuin se että aina pitää ottaa numeroa isompi kun kotimaisissa kengissä. Ei jää tyhjää eikä juuri purista.

Tänä päivänä kannattaa tilata vaikka kahdet erikokoiset ulkomailta.
Pitää ne jotka sopii paremmin ja myy toiset pois. Vaikka heittäisi roskiin niin jää Suomen hintoihin.
nixweiss.gif

Back