Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tinneri ei oo todellakaan ainoa liuotin ja eikä monesti edes suotava.Tinneri pehmentää lähes kaikki muovilaadut,joten ei kannata käyttää vertailupohjana.Ei oo pakko käyttää mitään mahtimyrkkyjä kun markkinoilta löytyy vaikka vesiliukoisia litkuja jos haluaa.Itse olen sekoituttanut 5% mustaa ja loput kirkasta lakkaa maaleja myyvässä autotarvikeliikkeessä. Kaikki muovilaadut eivät kuitenkaan kestä liuottimia, joten homma ei välttämättä onnistu. Kannattaa ensin kokeilla vaikka tinnerillä johonkin huomaamattomaan paikkaan, että meneekö muovi pehmeäksi ja sameaksi.
Meikäläisen opiskelijabudjettiin tuo 70e on sellainen lovi, että jatkan mieluiten tummenuslakan metsästystäkysäiseppäs semmoselta firmalta kuin at-plexi tuota tummennettua pleksiä, piikkiin ainakin sai kohtuu hintaan tummennetun (savunharmaa) ja hintaa tuolla oli 70e+pk eli ei paha ollenkaan...
ja sitten ostat uuden pleksin kun se lakka tummensi vanhan paskaksiMeikäläisen opiskelijabudjettiin tuo 70e on sellainen lovi, että jatkan mieluiten tummenuslakan metsästystäkysäiseppäs semmoselta firmalta kuin at-plexi tuota tummennettua pleksiä, piikkiin ainakin sai kohtuu hintaan tummennetun (savunharmaa) ja hintaa tuolla oli 70e+pk eli ei paha ollenkaan...![]()
No sitten ostetaan uusi. Mutta kuten sanoin, tarkoitus ei ole heti lakata pleksiä vaan koittaa sitä johonkin muuhun ensin.ja sitten ostat uuden pleksin kun se lakka tummensi vanhan paskaksi![]()
Kävikin mielessä että kyllä purkissa varmasti lukee jos käy/ei käy pleksien ym. tummennukseen. No, täytyy katella lähin maaliliike, myyjä varmasti osaa myydä oikeaa tavaraa.Joskus aikoinaan ostin "tummennus-sprayn" jostain maaliliikkeestä. Oli oikein tarkoitettu lasien/pleksien yms. tummennukseen. Itse tummensin autosta valot, vilkut ja takalasin sillä ja hyvä tuli. Näki vielä läpikin. Tuo maali/lakka yhditelmä on kanssa hyvä, sitäkin on tullu käytettyä.
En tiedä miten kalvo sitten taittuisi, taitaa olla aika jäykkää tavaraa ja kohtuu kupera pleksikin kyseessä. Joku viisaampi varmasti tietäisi enemmän?Olisko tummennuskalvo sit toimiva, eli jos ei hirmu kupera jokasuuntaan niin plexi irti ja kalvo sisäpuolelle.... niitäkin saa nykyään vaikka minkä värisinä....![]()