• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä Delvaccia valitsen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pulukka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pulukka

New member
Mulla on nyt vähän hankaluuksia löytää passelia delvaccia tuohon mopooni. Motonetissä on pari kapista 4-l purkkia tuota delvac mx:ää hintaan 23 €. Tekisi mieleni ostaa tuota mutta ei tuo nyt ainakaan mitään hirmu halpaa ole vai onko? Tuota kun ei sitten täältä Pohjois-Karjalasta päin mistään muualta näytä saavan joten sekin on miinusta.

Tällainenkin löytyy motonetistä eli perkeleesti litrahinnaltaan halvempi Delvac Super 1400 15W-40/20L Hintaan 59.90 €. Onkos tuo nyt sitten ihan yhtä hyvää kuin tuo MX?

Tokmannilla oli 4 l kannu jotain 1400 delvaccia mutta se olikin sitten 30 -sarjalaista eli eri shittiä kuin tuo motonetin 15w-40? WTF?

Vammaista touhua kun olisi ollut mukava ensin testata 4 l delvaccia koneeseen ja sitten ostaa iso säiliö kun on todettu toimivaksi mutta kun joka kaupassa on eri delvacit eikä mistään näytä saavan yhtä ja samaa delvaccia 4l:n ja 20 litran kannuissa.

Minkä noista nyt sitten osaan valita ja mistä liikkeestä olette omanne ostaneet - suositelkaa ja mainitkaa myös ihmeessä jos joku noista on jotain antiikkiöljyä... tiedä aina näistä itäsuomen traktorikaupoista... MX 15w-40 vai 1400 super 15w-40? Vai vielä joku muu -mitä eroa noilla on?

PS. netistä löytyi vielä 1300 super joka myös on myös 15w-40.

Kyselin Mobilin helpdeskistä tuosta 1400:sta ja tuli tällanen vastaus:

Mobil Delvac Super 1400 15W-40 täyttää luokituksen API SJ. Jos
moottoripyöräsi laatuluokitus on API SF tai SG, niin silloin API SJ on
näitten luokitusten korvaajana soveltuu käyttöösi.

Regards / Terveisin,

ARI MAALI
EAME Lubes Technical Help Desk,
ExxonMobil BSC Prague

Itse käytin MX 15W-40, joka taitaa olla yleisin pyörissä käytetty. 20L tonkassa maksoi jotain 40€ muutama vuosi sitten.

aikaisemmin käytin 15w40 super 1300:ia, näköjään korvautunut super 1400:lla ja 20 litran pänikän hintakin noussut kuuteenkymppiin.

täytyy kohta löytää uusi halpaöljy...

Itse käytin MX 15W-40, joka taitaa olla yleisin pyörissä käytetty. 20L tonkassa maksoi jotain 40€ muutama vuosi sitten.
Mulla MX:ää myös, mutta hinta oli jo yli kuusikymppiä/20L tarvikeliikkeessä.

Espoon Minimanissa (Olarissa) on sitten sitä Shellin X100 kuraa esim. 10w30 ja 20w50. 4L kannu muistaakseni jotain 7,9e. Tuohan taisi olla vain API SG, mutta johonkin vanhoihin pyöriin melko edullista..

aikaisemmin käytin 15w40 super 1300:ia, näköjään korvautunut super 1400:lla ja 20 litran pänikän hintakin noussut kuuteenkymppiin.

Taitaa olla Mobililla huomattu, että käyttävät moottoripyörissä. Hintaa on sitten "tarkistettu" lähemmäs "moottoripyöräöljyjä".

Taitaa olla Mobililla huomattu, että käyttävät moottoripyörissä. Hintaa on sitten "tarkistettu" lähemmäs "moottoripyöräöljyjä".
niin eli ei muuta kun lisää "sitä juupas eipäs delvac eiku moottoripyöräöljy" keskustelua niin kohta on samat hinnat
confused_orig.gif

Nesteen Turbo LXE 15w-40 taitaa olla nykyään euron-pari halvempaa kuin Delvac. Samaa kamaa eri etiketillä?

(eikä tarvi käännyttää mua, sitten kun pyöräkin on high-end, niin öljyt sen mukaan.) =)

Nesteen Turbo LXE 15w-40 taitaa olla nykyään euron-pari halvempaa kuin Delvac. Samaa kamaa eri etiketillä?

(eikä tarvi käännyttää mua, sitten kun pyöräkin on high-end, niin öljyt sen mukaan.) =)
Ei oo samaa kamaa. LXE:ssä on Cummins-luokitus, jota ei mineraali-Delvaceissa ole. Munkin täytyy varmaan siirtyä Delvacista tohon LXE:hen, niin voi kaataa samaa kamaa autoon ja mopoon.

Ei oo samaa kamaa. LXE:ssä on Cummins-luokitus, jota ei mineraali-Delvaceissa ole. Munkin täytyy varmaan siirtyä Delvacista tohon LXE:hen, niin voi kaataa samaa kamaa autoon ja mopoon.
"Mobil Delvac -moottoriöljyt täyttävät tai ylittävät lisäksi suurimpien moottorinvalmistajien uusimmat spesifikaatiot:
• Caterpillar
• Cummins
• Detroit Diesel
• Mack
• Mercedes-Benz
• Volvo"

Vielä linkki

Soitin aikanaan Mobilin palvelunumeroon just kysyäkseni noiden MX:n ja 1400:n välistä eroa ja kaveri luurin päässä tuumas, että jos öljy tulee mopokäyttöön, niin 1400:n käy ihan yhtä hyvin kuin MX:kin. MX:ssä on joitain lisäaineplaaplaahässäköitä joilla ei ole mitään merkitystä mopokäytössä.

Ei kun 1400:set koneeseen ja  
062802moto_prv.gif

Ainakin allekirjoittaneella pelannut vallan mainiosti noilla litkuilla.

Ainiin, ja se piti vielä lisätä, että elkää hyvät kanssamotoristit niistä motoneteistä tai halpa-halleista sitä Delvacia hankkiko! Esim. Agri-Market tai K-maatalous myy kyseiset lillingit paljon etuusammin ja siellä jos myyjät lisäilee Delvaciin mopolisää niin maajussit ja jyväjemmarit antaa siitä äkkiä semmosen palautteen, että mopolisä poistuu alta aikayksikön.  
wink.gif

"Mobil Delvac -moottoriöljyt täyttävät tai ylittävät lisäksi suurimpien moottorinvalmistajien uusimmat spesifikaatiot:
• Caterpillar
• Cummins
• Detroit Diesel
• Mack
• Mercedes-Benz
• Volvo"

Vielä linkki
Jaahas, niinpä näyttää olevan Cumminssille sopivaa soppaa Delvaccikin. Mutta tämä(pdf) taas sanoo notta ei ole Cummins-luokitusta MX:llä tai 1400:lla. Ja en huomannut purkin kyljessäkään mainintaa Cummins-luokituksista kun viimeksi olin öljyostoksilla. Mutta pitääpä tutkailla tarkemmin purkkien kylkiä ensi kerralla.

Back