Mitä Ducatille tehdään talvella

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8551
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

8551

New member
Miten porukka aikoo rakennella omia Duksuja?
Itselläni aikomus vaihtaa väriä, aion Monsterista tehdä valko/punaisen (pearl white with red stripe). Etulokasuoja, sivuposket ja alaskooppi punaiseksi ja kate, tankki ja takaistuimen suoja valkoinen/punainen raita. Lisäksi ohjausiskari.
 
ei duksulle enää tartte mitää tehhä, sitä on jo kaks talvee rakennettuna. muutaku huppu päälle...
 
Katsotaan, miten säännöt muuttuvat. Lyijypunttia liimaillaan johonkin.
033102ass_1_prv.gif
Säännöthän lukittiin 2009-2010, ja ne muuttuvat kuitenkin 2010. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että nykysäännöt ovat huonot, mutta sopimuksista yleensä pidetään kiinni.

Nythän osa japskipyöristä oli rakennettu lähemmäs 07-08 sääntöjä kuin 09. Siitä ei ollut haittaa, kun mitään ei valvottu. Täytyisiköhän meidänkin vetää kiinni kittimännät ja RS:n nokat? Ei sitä kukaan kuitenkaan avaa.
baaa.gif


Todellisuudessa, jos säännöt muuttuvat ehdotettuun suuntaan, niin kierrostenrajoitinta voisi nostaa ylöspäin, keulaan ehkä paineistettu cartridge, ja mahdollisesti imukurkut vaihtoon. Ehkä Microtecin täysin ohjelmoitava ECU, tai sitten Motec ja kaikki mahdolliset anturit kiinni (alustapotentiometri, gyro ym), ja tehdään vielä kehittyneempi luistonesto kuin nyt. Samalla saisi launch controllin.
 
Perushuoltojen (alusta, venat, yms) lisäksi :

-Painon pudotus, vauhtipyöra ja takarunko ainakin. Onko ideoita, mistä muualta sais rapsittua kiloja pois kohtuurahalla (poislukien kuski)?

-Pikakaasu pitäis rakennella, tai ostaa valmis.

-Aftermarket cliparit.

-Pari hiilikuituosaa, ainakin etulokasuoja.

-Kytkimen huolto. Luistokytkin mahdollisesti, jos rahat riittää.

-Kuitukatteita pitäis hieman vielä hienosäätää ja muuttaa nopeammaksi asentaa ja purkaa.

Eiköhän se noissa merkeissä talvi vierähdä
biggrin.gif
 
Huoltoa, kiillotusta, akun latausta, matkavarusteiden rakentelua,
renkaanvaihtoa ja muuta merkityksetöntä.
 
Pesu vahaus ja kiillotusta. Latauspistokkeen ajattelin askarrella penkin alle, navia, puhelinta yms varten. Lyhyille valoille vielä xenonit niin alkaa näkyä
thumbs-up.gif
..onhan tossa jo jotakin.
 
Puunausta ja putsausta ja samaa toisinpäin.

Öljyn ja suodattimien vaihtoa,

Sit jos oston jälkeen rahkeet riittää niin uutta pleksiä, jarru-/ kytkinkahvat uusiksi, rungon (ainakin takahäkin) maalaus, R-look teipit keulaan...

Jos nyt jotain noista sais väsättyä niin hyvin menee ens kesänä
cool.gif
 
Merkkiliikkeitä on monenlaisia, nythän lienee ollut kyse Hailacista
ja siellä myytävän tarjouskaman hinnasta verrattuna samaan vai-
kapa siellä briteissä tai germaniassa.
 
Merkkiliikkeitä on monenlaisia, nythän lienee ollut kyse Hailacista
ja siellä myytävän tarjouskaman hinnasta verrattuna samaan vai-
kapa siellä briteissä tai germaniassa.
Juu..no kuitenkin uskon, että tarjoukset koskevat rajoitettuja tuotteita niinkun tossa lukeekin. Eli jotain jarrupaloja, öljynsuodattimia, kahvoja tms..
 
Oljyan ketjun, tarkistan ilmanpaineet ja lisaan bensaa sita mukaan kuin tankki tyhjenee. Pari kertaa ehka pesenkin sen, jos sateella ajan.
smile_org.gif
 
Ajattelin, että jos molemmille pyörille tänä talvena riittäis pelkkä perusteellisempi huolto. Kumpikaan ei tarvi uusia hihnoja vielä, mutta molemmista pitäis venat tarkistaa, keulaöljyt vaihtaa ja jokunen pyöränlaakeri tulee varmaan uusittua kun vähän ovat jo oireilleet.
ST4 tarvii uuden ohjauslaakerin ja jos innostun, niin tulee ehkä rakenneltua superbike-tanko: ajoasento on pysty, niin siinä luontaisesti pyrkii ajamaan kyynärpäät ylhäällä ja sitten tulee ranteet kipeäksi kun pidempään ajaa... suorempi tanko olis parempi.

Eihän tossa ole paljon mitään, pitääkin miettia jotain lisärojektia talvelle...
 
Luistokytkin tarttis ostaa. Yhdestä on kaupat jo sovittuna. Pikkasen on myös radikaali takapään modaaminen käynyt mielessä. 636 kawan kokonainen perse olis tiedossa... Ne kämnan ja ricambi-weissin lasikuitulirvakkeet ei oikein omaa makua tyydytä. Tossa sais säilytystilan kätevästi käyttöön ja hieno seatcover tulis kans mukana. Etukate vaihtuu pieneen kuituiseen. Kone on onneks tehty viime talvena
biggrin.gif


Sitte jos rahaa ja intoa riittää, niin alusta tarttis vielä laittaa uusiks ja vähän modailla putkistoa. Öhläri tai wp taakse ja eteen öhlärin jouset ja perusteellinen huolto. TPS potikka menee vaihtoon ja kaipa ton säätöjä vois vielä penkissä hioa.
 
Merkkiliikkeitä on monenlaisia, nythän lienee ollut kyse Hailacista
ja siellä myytävän tarjouskaman hinnasta verrattuna samaan vai-
kapa siellä briteissä tai germaniassa.
Juu..no kuitenkin uskon, että tarjoukset koskevat rajoitettuja tuotteita niinkun tossa lukeekin. Eli jotain jarrupaloja, öljynsuodattimia, kahvoja tms..
Tarjous koskee kaikkia varastossa olevia tuotteita. Eli aika paljon on nimikkeitä joita tarjoukset koskee. On putkistoja, hk osia, alsaosia, ketjuja, rattaita ym.

Niin ja varmasti jokaiselle hyödyllinen Ducati ö-suod. + Shell Advance 4t 10w40 4 litraa = 50€ (norm. 79€).
 
-Painon pudotus, vauhtipyöra ja takarunko ainakin. Onko ideoita, mistä muualta sais rapsittua kiloja pois kohtuurahalla (poislukien kuski)?
Hiilikuitu/kevlartankin saa noin tonnilla ja sillä säästää useita kiloja(ei dp-kamaa, vaan joku erikoisliike).

Toinen takuvarma olisi hiilikuituvanteet. Tähän ei sitten se tonttu ihan vielä riitä  
sad_orig.gif


e. Akku unohtui kokonaan. Se alkuperäinenhän painaa aivan jumalattomasti, joten siellä on kyllä varaa. Durbahnilla on ainakin useita erilaisia myytävänä.
 
Omat tulevat modifikaatiot:

924 big bore kitti. Syy: Nykyisestä koneesta meni etummainen sylinteri.

Vauhtipyörä. Durbahnilta tilasin alumiinisen ja vaaka näytti karkeasti 200-300 grammaa. Originaali ilmeisesti noin 2 kiloa. Jos se vaikka vähän toisi lisää ärhäkkyyttä samalla kun painoa katoaa.

2005-2006 vuoden takaswingi. Sattui olemaan saatavilla hyvään hintaan ebayssa. Syy: Ulkonäkö.

Mahdolliset modit:

Rungon, takarungon, vanteiden ja jalkatappien pulverimaalaus. Todennäköisesti tämä tulee myös tehtyä, joten mielipiteitä otetaan vastaan mahdollisten värien suhteen. Vähän miettinyt myös monotakahäkin ostoa, mutta tiedä sitten jaksaako siihen lähteä. Eipä ne tosin paljoa näytä Italiassa maksavan.

e. uudet tupit ja kytkin/jarrukahvat unohtui mainita.
 
-Painon pudotus, vauhtipyöra ja takarunko ainakin. Onko ideoita, mistä muualta sais rapsittua kiloja pois kohtuurahalla (poislukien kuski)?

e. Akku unohtui kokonaan. Se alkuperäinenhän painaa aivan jumalattomasti, joten siellä on kyllä varaa. Durbahnilla on ainakin useita erilaisia myytävänä.
Tuo akku on helpoin. Noissa Durbahnin LiFe-akuissa on aivan käsitämättömästi puhtia. Painoa säästyy pari kiloa muutamalla satasella.
 
Back
Ylös