• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä GN4:n tilalle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja presto358
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

presto358

New member
Kun tuon kyseisen öljyn valmistus on lopetettu niin mitä olette siirtyneet käyttämään? Huollon ammattilainen piti ko öljyä hyvänä ainakin omaan pyörääni CBF1000 ja tarjosi vastaavaa Yamalubea, jota heillä toistaiseksi oli vain tynnyrissä.  Lupaili tulevan myös purkkitavaraa itsevaihtajille.  Ei suositellut heillä hyllyssä olevaa Castrolia, joka ei kokemuksien mukaan ole toiminut aivan täydellisesti.
Eli viskositeetti olisi oltava 10-40 W.
 
Delvac.
smile_org.gif
 
Suosittelen moottoriöljyä, joka täyttää luokitukset. Eli lähes kaikki prätkäöljyt ja myös moni autoöljy käy.
 
Itse otin Hondan uutta(?) 10W-30 ölppää. En ole itse eri merkkejä juurikaan testannut, sitä on laitettu mitä huollossa sattuu olemaan ja toiminut on.
 
Jotain juoksevaa ja liukasta ne mulle purkillisen möi täyttöjä varten. En kysellyt tarkemmin enkä jaksa muistaa mitä purkin kyljessä lukee, mutta ilmeisesti samaa skeidaa eri kansissa. Ei ainakaan vielä ole reagoinut hassusti GN:n kanssa.
 
Kun tuon kyseisen öljyn valmistus on lopetettu niin mitä olette siirtyneet käyttämään? Huollon ammattilainen piti ko öljyä hyvänä ainakin omaan pyörääni CBF1000 ja tarjosi vastaavaa Yamalubea, jota heillä toistaiseksi oli vain tynnyrissä.  Lupaili tulevan myös purkkitavaraa itsevaihtajille.  Ei suositellut heillä hyllyssä olevaa Castrolia, joka ei kokemuksien mukaan ole toiminut aivan täydellisesti.
Eli viskositeetti olisi oltava 10-40 W.
Miksi Castrol ei toimisi ? Omassa 600 cbr -99 10w-40 gps ja toimii täydellisesti eli myös kytkin ja vaihteet + tietysti moottori, max. kierrokset ajossa ollut lähes 14000. Niin ja mopolla ajettu 84 tkm.
 
Ite siirryin siihen korvaavaan Hondan puolisynteettiseen ja ihan hyvin on pelannut...
thumbs-up.gif
 
Ei kai kukaan täysijärkinen millään tiisseli öljyllä aja... Paitsi jos ei pysy vaihteet päällä.


Ps. Aloittelijalle oikea valinta on turbobusa. Jos osaa ajaa niin kusiainen.  
wink.gif


bmw.jpg
 
Miksi Castrol ei toimisi ? Omassa 600 cbr -99 10w-40 gps ja toimii täydellisesti eli myös kytkin ja vaihteet + tietysti moottori, max. kierrokset ajossa ollut lähes 14000. Niin ja mopolla ajettu 84 tkm.
Kuulemma kytkin ei irrota niin hyvin. Luulis kauppiaan tietävän kun kerran itellä hyllyssä oli, ja moni tosikauppias olisi todennäköisesti suositellut juuri sitä mitä heillä hyllyssä on.
 
Motul 5000 on nyt kolmatta kertaa Bläkkärin pannussa, viiden tonnin vaihtoväleillä olen ajanut ja ollut tyytyväinen. Ero Castrollin kuraan verrattuna oli aika huima kun ekan vaihdon jälkeen lähti ajelemaan. Laatikko ja kytkin toimivat aivan eri pehmeästi.

-Harri-
 
huollossa meinottelivat että se hondan uus 10-30 olis aika lähellä vanhaa 10-40, sanoikohan että maahantuojan mukaan viskositeetti olis suunnilleen jotain 10-37 tms eli aika lähellä vanhaa..
nixweiss.gif


pannaan sitä uutta huomenna xx:n koneeseen ja katsotaan mitä tulee...

gn4 on kuulemma kehitetty joskus 70-luvun lopulla, mut hyvinhän tuo on toiminu tähän asti..
 
Enpä laita kastrolin paskaa koneeseen minäkään. Delvac on ihan ok, mutta jos GN4:sta vastaavaa haluaa, Belray EXL on erittäin hyvä valinta. Omassa mopossa toimii erittäin hyvin.
 
Back
Ylös