Mitä kyykkypyörän jälkeen?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja epv
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

epv

MotOrg ry
Mitä kyykkypyörän jälkeen?

Pari vuotta tullut oltua ilman pärrää ja taas on mp-kuume alkanut nousemaan. Edellinen vekotin oli ZX-10r ja nyt tekisi mieli jotain muuta kuin rivinelosella varustettua.

Mutta aika nihkeää näyttää olevan, kun en montaa tonnia ole innokas laitteeseen upottamaan. Ensimmäistä Superdukea näköjään saa jo sopivasti, mutta onko tuo luotettava laite? LC8:ssa taitaa olla liikaa korjaustarvetta aasialaisen jälkeen? Voimaa pitäisi kuitenkin seuraavastakin löytyä.

Yksi vaihtoehto tietysti olisi hommata välillä vaikka rytkönen... :crash:
 
Ensimmäistä Superdukea näköjään saa jo sopivasti, mutta onko tuo luotettava laite? LC8:ssa taitaa olla liikaa korjaustarvetta aasialaisen jälkeen?


Karvan yli 50tkm ajettu LC8 itsellä.
Muutaman o-renkaan ja pakoputken tiivisteitä joutunut vaihtamaan kun öljyt halusi tulla väärälle puolelle moottoria ja pörinää kuului vääristä paikoista mutta ei sen suurempia murheita.
Ei se, vielä, ole tielle jättänyt.
Edit; nii, olihan siihen se vesipunpun korjaussarjakin laitettu

Rytkösen sukulainen MT-09 olisi myös jollain muulla kuin rivinelosella.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä oli 2005 990 sd, mikä on nyt kaverilla n80tkm ajettuna ilman isompia vikoja. Jos lompakko kestää niin suosittelen ensimmäisen sukupolven 1290sdta, ajokokemuksena aika uniikki. Voimaa vaan riittää ja riittää😳
 
Pelkän otsikon perusteella, työkaverin lääkäri sanoi että niskat on niin loppu että busasta täytyy luopua. No, kaveri vaihtoi sen HD softailiin. Melkoinen muutos toki.
 
2002-2005 Aprilia Tuono. Ei mene montaa tonnia, hupia riittää ja tyyppivikojen (heikko latausjännite koska huonot johdot) korjaus niin kestää (muuten voi rikkoa startin vapaakytkimen helposti). Paukkua riittää, ei ZX-10:n verran mutta kun ajaa peräkkäin omaa ZZR1400 ja emännän Taunoa niin perstuntumalla meininki on villimpi vaikka mitattaessa näin ei varmasti ole. Modauksia ja niihin liittyvää tietoa löytyy ja vaikkapa naamakirjasta muutama mainio vertaistukea tarjoava sivusto.

Mikä ettei tuoreempi V2 tai V4 Tuonokin mutta hinnat ovat korkeammalla ja sukupolvi on jo legenda. Haittapuolena, näitä on aika vähän myynnissä, nettimotossa eii näkynyt yhtään juuri nyt.
 
Ääni gen1 Taunolle. Hauskuuskerroin 990 Duken luokkaa, mutta halvempi. Ei 990 malli nyt kamalan epäluotettava ole. Olikos nyt vesipumpun stefa vähän heikko paikka. Ärrämalli suositeltava, mutta onhan ne vähän hinnoissaan ja harvassa.

Gen2 Tauno kroonisine staattoriongelmineen ei olisi minun listalla.

Mainittu Speed Triple myös hyvä vaihtoehto.
 
1050 triple taitaa olla vielä vähän suuremmissa hinnoissa. Tämä on ihan mahtava laite, tosin ei se nyt haittaisi jos potkua olisi vieläkin enemmän, mutta kyllä tällä leikkii.

Kone ei tunnu kovin ärhäkältä kun vetoa tulee niin tasaisesti eikä teho- tai vääntökäyrissä ole piikkejä.
 
Ääni gen1 Taunolle. Hauskuuskerroin 990 Duken luokkaa, mutta halvempi. Ei 990 malli nyt kamalan epäluotettava ole. Olikos nyt vesipumpun stefa vähän heikko paikka. Ärrämalli suositeltava, mutta onhan ne vähän hinnoissaan ja harvassa.

Gen2 Tauno kroonisine staattoriongelmineen ei olisi minun listalla.

Mainittu Speed Triple myös hyvä vaihtoehto.

Tuomo 1 löytyy täältä ja paksumpien startin johtojen vedon jälkeen on ollut huippuvekotin :thumbup: Talvella ostettuna ei edes maksanut juuri mitään. Muista ei kokemusta.
 
Ite vaihoin K7 1000 gixxeristä 790 dukeen, eikä ole kaduttanut. Ei oo tullu semmosta tunnetta että tarviis voimaa lisää.
 
Mitenkä Yamahan MT-01? Ei näytä kyllä kovin montaa myynnissä olevankaan.

Painava ja tehoton verrattuna tuossa edellä esitettyihin, mutta onhan siinä jotain omanlaistaan fiilistä. Koeajamalla selviää, jos sattuu jostain löytymään kohdalle.
 
Itsellä on kakkospyöränä Aprilian Shiver 900 ja tykkään siitä kyllä, kivä pyörä nurkissa ja pikkuteillä ajoon.
Tehokin riittää melko hyvin, tosin ei se mikään Tuono V4 ole.
Nämä ei liiku kaupoista kovinkaan hyvin joten uusistakin voi saada hyviä diilejä tehtyä.
Aprilia ei ole niin yleinen kuin joku Japanilainen pyörä joten huoltojen järjestely voi olla vaivalloista.
 
Speed Triple 1050 vaikuttaa aika messevältä peliltä. Kestävätkö nuo kilometrejä? Sopuhintaisissa näyttää olevan jo likempänä 100tkm taulussa. :D
 
Tää on sinänsä hauskaa, kuinka mieli muuttuu harrastaessa. Mulla oli useampiakin kilokyykkyjä ja ajattelin ettei enää ikinä sellaista. No, nyt on kolmas kausi menossa Yamahan MT-10:llä ja ratakärpänen pääsi puraisemaan taas pahasti. Jampista en luovu. Se on ihana. Napeista voi valita, kuinka raa'an sen haluaa olevan. Ehkä tässä täytyy vielä joku ratalelukin laittaa, ennen kalmoa...
 
Sv ei taida olla säikky ajomäärästä? Vaikuttaa aika mielenkiintoiselta peliltä.

Tyyppilliseen japanilaiseen tapaan tekniikka kyllä kestää.

SV:tä on tarjolla enempi S mallia, joka ei sun kyykystä ajoasennon suhteen juurikaan poikkea. Nakumalleja sitten paljon harvemmin myyntilistalla, johtuen varmaan siitä ettei niitä myyty virallisen maahantuojan toimesta. Eli kaikki alkuperäiset naku SV1000:t on tuontipelejä minun tietääkseni.

Ite tykkään kyllä, eikä tartte ajaa kahtasataa jotta vauhti tuntuu, pysyy kortti taskussa pitempään.

Alustan kannalta varmaan simppelimpi kuin esim Tuono, mutta ainakin minä pärjään kyllä tommosella.
 
Kyykkypyörä kyykyn jälkeen? RC8 oli tilavin ja miellyttävin ajoasennoltaan mitä kyykkyjä kokeillut.
 
Back
Ylös