174cm ei ole mikään tumppi.. ite oon 178 eikä maailmasta taida löytyä sellasta mopoa, millä ei tällä mitalla ajamaan pystyis.
Itellä on Suitsan 650 DR -00 eikä sekään ihan matalimmasta päästä noita enskoja ole. Ja saahan niitä madallettua, DR:ää saa madallettua 40mm ihan tehtaan jäljiltä, ovat ottaneet huomioon tuon lyhytjalkaisuudenkin kai... itellä on perää laskettu 40mm ja nokalla on 18" motovanne, jolloin tän mittasella kaverilla yltää kantapäätkin maahan... melkein
Ihan hyvä vehje tollanen enska on tähän PK-seudulla pyörimiseen. Itse olen tykännyt kovasti. Ainoa mikä vaivaa on tehon puute... Tuolla vehkeellä olen ajanut kaikkialla, hiekkamontusta autobaanaan ja radallakin sillä kerkeää ja kallistaa, varsinkin nyt kun on katuvanteet alla.
Oikeestaan voisin myydä ton poiskin. Nyt on sellanen syysmasennus päällä, että luopuisin vaikka mummostani, vaikka siitä ei mitään apua olisikaan. Myynnin ehtona tosin on, että saan pari viikkoa aikaa ehostaa katumisissa vaurioituneita osia, muuten tosta ei saa mitään
Kaatumisista päästiinkin tän mopotyypin hyvään puoleen... se ei ole moksiskaan pienistä muksauksista. Ite olen kaatunut useita kertoja, pari kertaa radalla ja kerran metässä vähän kovempaa. Mopoon on tullut vaurioita vain matkustajan kauhukahvoihin, vilkkuihin, ohjaustankoon ja vaihde"keppiin". Uusia osia olen ostanut tasan yhden... kytkinkahvan.
Tuota DR:ää voin kyllä suositella, ei tuosta oikein huonoja kokemuksia ole. Pyörä asettuu tuonne mettä- ja matkaenskojen välimaastoon, ollen painoltaan n. 40 kiloa liian painava metsään, mutta kuitenkin vielä 40 kiloa kevyempi kuin kunnon matkaenskat. Erittäin hyvä kompromissi mielestäni. Tuolla on tullut käytyä 2 kertaa Italiassa ja kuitenkin sillä on ylitetty pari suotakin.. pyörällä voi tehdä mitä vaan. Huoltoväli on matkaenskoille kaiketi yleinen 6tkm noiden kevyempien vehkeiden muutamaan tuntia vastaan. Varaosien saatavuus tuntuisi olevan hyvä, mitä nyt kaverin remonteista (vanhempi DR) olen kuullut.
Huonona puolena tohtorissa ehkä se, että näitä udempia ei enää tuoda maahan ja käytettyjäkin on aika nihkeästi. Vanhempia tohtoreita kyllä löytyy. Ilmeisesti näitä -00 mallisia ja sitä uudempia ei liene suomessa kuin muutamia kappaleita. Tästä ei ole sen parempaa tietoa kuin tuon pyörän myyneen kaverin arvio ja sausahdus siitä, että minulla lienee nyt suomen uusin iso DR (otettu käyttöön -01). Tiedä sitten.
Vaihtoehtoja on toki muitakin ja kotarit tuntuvat olevan kovin suosittuja. Niissä on hauskuuskerroin korkeampi (keulii helposti
), mutta niin on hintakin.
Onnea valitsemallasi tiellä
PS. mä voisin ottaa vaihteeksi katupyörän.. vaihdetaanko
Niin mulle tuli tääkin... vaihdoin yhtä vaihteluhaluisen kaverin kanssa päittäin Hornettin tähän