• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä nahkapuvun alle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tiburon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tiburon

New member
Olis tarkoitus hankkia 2-osainen nahkapuku, Dainesen Firefly-housut ja Charger-takki. Tuossa takissahan on irroitettava vuori, Dainesen web-sivujen mukaan sopii "ympärivuotiseen" käyttöön...
No, ajokausi alkaa mulla huhtikuussa, kunhan vaan päivälämpötila on pysyvästi ~10 asteen hujakoilla. Mites nahkapuvussa tarkenee näin keväällä? Ja mikä olis paras materiaali alle, siis lämmin ja hengittävä?
Pyöräkin on mallia naked eli katteet ei suojaa viimalta.
062802moto_prv.gif

Kokeile microfleecea tai Windstopperia. Kaula-aukon suojaamiseen kannattaa satsata. Mielellään sellainen kauluri, joka tulee myös alas rinnalle.

Villaa.

Villalla on hiton paljon hyviä ominaisuuksia ja vaikka nämä uudet tekniset materiaalit puskevatkin kovaa vauhtia markkinoille, on villa oman kokemukseni suhteen paras mahdollinen vaihtoehto, etenkin pidemmän päälle.

nimim. syksyn pakkaskeleillä liikenteessä villa+nahka yhdistelmällä.

Itse suosin silkkineuleita nahkojen alle. Hengittää ja on lämmin, sekä erinomaisen hyväntuntuinen iholla. Jos silkki ei riitä, niin väliin villaa.

Retkeilykaupoista löytyy myös alusasuja jotka ovat erinomaisia tähän tarkoitukseen.

Edit: silkin yksi hyvä puoli on se että vaikka hikoilee, se ei ala haista niin helposti kuin keinokuidut.

Windstopper-alusasu ja -kaulasuoja, joka suojaa myös niskaa viimalta. Lämmintä väliin sen mitä mahtuu. Villa on vanha mutta hyvä materiaali...

Ihoa vasten ohut polyesterinen urheilukerrasto. Noita on urheilukaupoissa usein tarjouksessa ja hinnat 10€ ylöspäin.
Sen päälle tarpeen mukaan ohut fleecekerrasto tai
jos haluaa sijoittaa vähän enemmän niin esim. bikersin windstopper paita ja housut.

Noilla pitäisi jo pärjätä ja eipä sinne nahkapuvun alle pitäisi juuri tuon enempää mahtua tai sitten puku on liian iso.

Avainjutut on että nuo siirtävät kosteuden pois iholta ja tuo välikerros varastoi ilmaa joka toimii eristeenä.

Tuollainen urheilukerrasto on siitäkin hyvä että reissussa
sen voi pestä vaikka joka ilta lavuaarissa ihan normaalilla
suihkusaippualla. Se kun ei juuri sido kosteutta niin on melkein
puristamalla kuiva.

ostin reiman microfleesen siis housut ja paita,eikä galsa oo tullu! suosittelen
062802moto_prv.gif

Off-topic, mutta...

Eikös lähes kaikilla miehillä ole "villaa" omasta takaa ainakin rinnuksessa ja jaloissa
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
.

Asiaa:

Kerrospukeutuminen on pop! Urheilualusasut (Rukat hlökoht. suosikki), windstopperit ja extreme-keleillä Ruskovillan villa-alusasut ovat jees. Väliin fleeceä, villaa tms muuta hengittävää ja lämmittävää matskua. Silloin kun minulla oli nahkapuku (lainapuku), niin rintakehän lämmittämiseen paras asuste oli farkkuliivi. Sehän sooouuu 80-lukulaista, mutta _erittäin_ toimiva!

mulla on nimenomaan Dainesen 2-osainen puku (Imatra-takki ja P215-housut). Kylmemmillä keleillä eli alle +10 on alla ohut urheilukerrasto ja sen päällä ohuet fleecehousut ja paita. paidassa on korkea kaulus jonka pidän pystyssä. yli +10 keleillä
pelkkä urheilukerrasto esim. Rukka on ok. Kaulassa Rukan windstopper-kypärähuppu. helteellä lyhyet kalsarit ja T-paita.
Mä en kyllä ymmärrä miksi nahkapuvun alla käyttäis Windstopper- asuja, joiden tehtävä on enemmänkin estää tuulen meno kankaan läpi kuin lämmittäminen. (Mun nahka puvusta ei ainakaan tuule läpi pätkääkään).

Back