• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä pehmeitä laukkuja suosittelet ja miksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rauman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

rauman

New member
Hello ja onnittelut siitä, että juhannuksesta ollaan selvitty hengissä. Enää ei ole kuin 362 päivää seuraaviin  
tounge.gif

Asiaan...
Olen ostamassa pyörääni sivulaukkuja ja mieleeni on tullut, että josko hommaisi pehmeät laukut.

Onko olemassa yli 20 ltr:n laukkuja ja miten pehmeät laukut ylipäänsä "toimivat" matkakäytössä?

Suositteluja otetaan vastaan mielellään. Niin ja jos jollain on ylimääräiset laukut, niin ei muuta kuin niistä kauppoja hieromaan.

Laukkuihin pitäisi mahtua kahden aikuisen immeisen vermeitä 2 viikon reissua ajatellen. Sivulaukut tulevat perälaukun (Maxia) ja tankkilaukun lisäksi/rinnalle.

Etukäteen vinkeistä kiittäen.

edit: kirj.virheitä

mulla on ylimääräiset Heldin nyloniset sivulaukut, laitanpa kohti myyntiin, uudesssa pyörässä oli kiinni kolme Givin isoa laukkua ostaessa...
biggrin.gif

noilla heldeillä on reissattu pari kesää ja toimii ihan ok. kiinnitys on mallia satulalaukku ja neljä kiinnitysremmiä. pysyy kiinni jopa 190 vauhdissa (lujempaa ei uskaltatanut ajaa). Uutena hinta jotain 100 egee, voisin luopua n. 50 euron hintaan.
062802moto_prv.gif

Itse hommasin ennen viime vuoden euroopanreissuamme R.M Heinolta Bags-connections merkkisen Cargobagin:

bags connection

Hyvin se on pelittänyt ja kamaa mahtuu kyytiin aivan riittävästi. Kunhan vaan muistaa pakata viisaasti ja tasapainoisesti niin sitä ei oikeastaan edes tunne siellä takana(ainakaan niin paljoa mitä voisi kuvan perusteella luulla). Lisäksi se näytti kestävän myös hienosti jopa Aatun motarinopeuksia (120-180). Mukana tulee vielä erikseen sadesuoja laukulle.
Omaan pyörääni (ZX6R) tuo oli mielestäni se oikea ratkaisu kun ottaa huomioon hinnan, tilakapasiteetin, helpon asennuksen ja käytön.

Suosittelen lämpimästi.

Jos haluat kuvia yhdistelmästä niin voin laittaa meilillä tuleen....

Huppista!!! Eihän toi laukku sovi mitenkään kakspäällä ajettaessa jossei matkustaja halua istuskella parin metrin korkeudessa sen laukun päällä
thumbs-up.gif
lyhyempikään matkustaja ei tuolloin missaa maisemia...
Sorry en lukenu viestiä kunnolla ja missasin tollasen "pikku"pointin mitä siinä oli...
blush.gif

Oxfordilta löytyy pari sivulaukkumallia mitkä voisivat toimia...-HUMP BACK ja SPORT panniers...

Oxford panniers

Buffalon laukut on roikkuneet emännän persuuksen alla XJR:ssä nyt pari kesää. Buffalo

IMO todella tukevat laukut kankaisiksi. Mukana erilliset sadesuojat ja semmonen maalipinnan pehmuste jutska. Meikälaisen pointsit menee näille paremman tiedon puutteessa
biggrin.gif
. Ainakin EMC Oulussa myy/möi? näitä

Kiitoksia kaikille vastanneille. Vastauksenne johdosta on tullut tietoa eri vaihtoehdoista
bowdown.gif

Oxfordin Sport- laukut näyttävät laadukkailta ja ei kai niille elinikäistä takuuta annettaisi, jollei ne kestäviä olisi.
Kuka Suomessa myy Oxfordin tuotteita, vai pitääkö tilata ulkomailta? Onkohan laukkuihin sadesuojaa, vai onko siinä vain yksi storm-suojattu tasku (=sadesuojattu?).

Buffalon laukut on roikkuneet emännän persuuksen alla XJR:ssä nyt pari kesää. Buffalo

IMO todella tukevat laukut kankaisiksi. Mukana erilliset sadesuojat ja semmonen maalipinnan pehmuste jutska. Meikälaisen pointsit menee näille paremman tiedon puutteessa
biggrin.gif
. Ainakin EMC Oulussa myy/möi? näitä

Mulla on noi buffalon sport panniersit! Yks reissu tehty kaks päällä, mahtu hyvin kahden henkilön viikon tavarat ja mielestäni erittäin hyvät laukut. Oulun seudulla myös tuolta -> www.racecom.fi kannattaa kysellä lisävarusteita.

Kiitoksia kaikille vastanneille. Vastauksenne johdosta on tullut tietoa eri vaihtoehdoista
bowdown.gif

Oxfordin Sport- laukut näyttävät laadukkailta ja ei kai niille elinikäistä takuuta annettaisi, jollei ne kestäviä olisi.
Kuka Suomessa myy Oxfordin tuotteita, vai pitääkö tilata ulkomailta? Onkohan laukkuihin sadesuojaa, vai onko siinä vain yksi storm-suojattu tasku (=sadesuojattu?).
Ainakin 4mc myy noita Oxfordeja..

Mulla olisi yhdet Louisilta tilatut Moto-Detailin pehmeät sivulaukut. Ovat kohtuu tilavat ja lisäksi "kutistettavat". Alkuperäiset sadesuojat löytynevät laukkujen sisältä...
Kerran koekäytetty. Vievät vain turhaa tilaa komerossa, joten luovun niistä huokealla. Jos kiinnostaa jotakuta, niin voin laittaa vaikkapa kuvia...

Mulla olisi yhdet Louisilta tilatut Moto-Detailin pehmeät sivulaukut. Ovat kohtuu tilavat ja lisäksi "kutistettavat". Alkuperäiset sadesuojat löytynevät laukkujen sisältä...
Kerran koekäytetty. Vievät vain turhaa tilaa komerossa, joten luovun niistä huokealla. Jos kiinnostaa jotakuta, niin voin laittaa vaikkapa kuvia...
Moi CJ.

Laitoin privaa.

- Rib@55 -

Pehmeät laukut myös suunnitelmissa. Muutamia malleja jo katellut, mutten ole vielä päässyt kokeileen miltä ne pyörään kiinnitettynä vaikuttavat.

Yhtenä potentiaalisena vaihtoehtona olen suunnitellut näitä Buffalon laukkuja: Linkki

Löytyisikö keltään kokemusta näistä kyseisistä laukuista?

Mitenkähän esimerkiksi nuo Lousin laukut sopivat pyörään (zx-6r) johon on vaihdettu ylös vedetty vaimennin?

Back