Tersehdys kaikki motorcyclopedistit, ja muutkin kanssamotoristit!
Eli kertokaas enempi asiaan perehtyneet
minkälaista huoltelua yms. saa takuun aikana pyörään tehdä itse, siis ilman että herra Takuu ottaa itseensä? (Juu, tiedän kyllä että ketjut saa rasvata ihan ominpäin, mut vaikkapa kampiakselin laakerien vaihtoon tartteis varmaan jo konsultoida merkkiliikettä...
)
Saako pieniäkään huoltoja (esim. öljyn + suodattimen vaihto) mennä ite tekemään, vai olisko kaikki teetettävä liikkeessä? No niissä ennalta määrättyjen km-määrien määräaikaishuolloissahan on tietty käytettävä liikkeessä (niissä kun taitaavat tehä aina vähän muutakin kun vain öljyn kans lotrata), mut meinaan että jos haluaa vaikkapa talveks laittaa tuoreet öljyt sisään, ja seuraavaan määräaikaishuoltoon olis vielä tuhansia kilsoja jäljellä? Eli voiko tuollasia pienempiä "extrahuoltoja" tehä ite? Ja jos voi, niin missä menee noin niinku kutakuinkin raja?
No tietty, mikäli ei sais edes öljyjä vaihtaa ite, niin tyhmähän niistä alkaa liikkeessä asioidessa ääneen huutelemaan...
Mites osien vaihto? Esim. onko mulla nyt pyörästä takuu rauennut, kun pyörään on asennettu slipari + vapari + commanderi? Epäilen että tuskinpa on rauennut, mut kysynpähän kuitenkin...
Itelläni taitaa just sopivasti ajokauden päätteeks tulla pyörään 12tkm:n huolto tehtäväksi, että sikäli ei tänä vuonna tartte esim. puhtaita öljyjä alkaa erikseen talveks vaihtamaan, mut mielenkiinnosta kuitenkin kyselen. Niin, ja vastaisuuden varalle kans "hyvä tietää"-pohjalta, pyörässä kuitenkin takuu umpeutuu vasta keväällä 2009
Eli kertokaas enempi asiaan perehtyneet
Saako pieniäkään huoltoja (esim. öljyn + suodattimen vaihto) mennä ite tekemään, vai olisko kaikki teetettävä liikkeessä? No niissä ennalta määrättyjen km-määrien määräaikaishuolloissahan on tietty käytettävä liikkeessä (niissä kun taitaavat tehä aina vähän muutakin kun vain öljyn kans lotrata), mut meinaan että jos haluaa vaikkapa talveks laittaa tuoreet öljyt sisään, ja seuraavaan määräaikaishuoltoon olis vielä tuhansia kilsoja jäljellä? Eli voiko tuollasia pienempiä "extrahuoltoja" tehä ite? Ja jos voi, niin missä menee noin niinku kutakuinkin raja?
No tietty, mikäli ei sais edes öljyjä vaihtaa ite, niin tyhmähän niistä alkaa liikkeessä asioidessa ääneen huutelemaan...
Mites osien vaihto? Esim. onko mulla nyt pyörästä takuu rauennut, kun pyörään on asennettu slipari + vapari + commanderi? Epäilen että tuskinpa on rauennut, mut kysynpähän kuitenkin...
Itelläni taitaa just sopivasti ajokauden päätteeks tulla pyörään 12tkm:n huolto tehtäväksi, että sikäli ei tänä vuonna tartte esim. puhtaita öljyjä alkaa erikseen talveks vaihtamaan, mut mielenkiinnosta kuitenkin kyselen. Niin, ja vastaisuuden varalle kans "hyvä tietää"-pohjalta, pyörässä kuitenkin takuu umpeutuu vasta keväällä 2009