• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitäs Baijerilaiselle talvella

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

C-A-D

New member
Mitäpä on mielessä mopon talvivarustelun suhteen. Oma LoTja saa jo vuoden hyllyssä asennusta odottaneet Spieglerin metallivahvistetut jarruputket. Samassa yhteydessä purkaessa täytyy vissiin kytkinremontti tehdä :) (jipii). Vieläkään ei ole rahaa Öhlins'eihin. Ehkä sitten ensi talvena. Taidan myös vaihtaa AutoComin pois kun lopetti musiikin soittamisen repsikalle. Starcom vissiin menee hankintaan.

Ai niin. Vissiin pitää vaihtaa myös bensaputket suodattimen mukana tankin sisään ja ulkopuolelle kun tuli ne tilattuakin....

Joo ja tätä kysymystä ei ole tarkoitettu teille, joka veitte pyörän syksyllä talliin, josta sen keväällä meinasitte ilman mitään askartelua ajella ulos. :D
 
Eteen 21 tuumainen pitäis vaihtaa (osat jo on). Samoin tapanina ostin iipeistä Ohlinssit. Jarruservomötikkä kai täytyisi putsata. Eli kymmenvuotiasta GSää on tarkoitus nuorruttaa.
 
GT saa remuksen alkukäyrät. Itse piti laittaa, mutta onnistuin tankkaamaan dieseliä ja mopo hyytyi. Hinausauton kanssa sohlatessa meni jotain nilkasta ja jalka on nyt kipsissä. Kun se romu on huollossa muutenkin, niin saavat vaihtaa putket samalla. Booster plug odottaa kanssa tallissa. Power Commander ei tue kuin max. nelipyttyisiä, eikä muitakaan vaihtoehtoja tullut vastaan, niin koitetaan nyt tuota passiivista lämpötilahuijaria.
 
Baijerilainen tarvii vaan uuden laturin hihnan...... joo älkää kysykö miksi jäi 4 kympin huollossa tekemättä.. ja tietysti öljyt ja suodatin pitää vaihtaa...
jostain pitäs kaivaa garvin zumolle kiinnitys teline... (vinkkejä voi laittaa YV:nä)





/Kid
 
Ei tässä vielä ole ehditty mopon kimppuun ollenkaan kun piti aloittaa peräkärryn tuunauksesta :p. Näytti tuo Uni-Go vähän alastomalta ilman tarakkaa, niin hommasin eBaysta LT:n takalaukun tarakan ja värkkäsin sen kiinni kärryn kanteen...Tietysti jarruvalostroboineen päivineen.:jpstyle:

Jos ennen ajokautta ehtisi, niin ehkä heitän VaraPerän alle (eli orkkiksen 100 tuhannessa uuden laakerin saaneen) , kun nykyiseen uudempaan tuli 50 tonnia täyteen. Bensansuodatin olisi myös vuorossa tänä talvena, samoin laatikkoöljyt. Myös kojelauta v.5.0 uusine peruutuskameramonitoreineen olisi työjonossa, mutta saas nyt nähdä kun alkaa duuni pahasti jo haitata dokaamista...:paikallatuulee:

t. pozo

:orgmp:
 
Pitäisi jaksaa väsäillä USB virtapistokehässäkkä, mutta ei näin talvena nappaa tehdä oikein muuta kuin töitä, naukkailla viskiä ja nukkua. Myös laturin vaihdon edellyttämä työmääräkin pitäisi jaksaa tutkia kun taitaa alkuperäinen lähestyä eläkeikää, mutta talvi ja pimeys ja kylmä jne jne. Onhan tässä vielä pari kuukautta aikaa pohtia ja henkisesti valmistautua.
 
Ei sille paljoa enää tarvitse tehdä.

Jo tehtynä:
- Uusittu vaihdelaatikon tiivisteitä nippu
- Uusittu ns. main seal ja O rengas (kampiakselilta kytkimelle)
- Uusi kytkinlevy (mallia oil resistant) tämä ihan varmuuden vuoksi
- Uudet öljyt laatikossa (aiemmin jo perään ja moottoriin, sekä jälkimmäiseen suodatin)
- Uudet Michelinin renkaat alla
- Takajarruvalon kytkin asennettu (OEM)
- Kasattu koko helvetinkone
- Nahkaiset sivukatteet asennettu
- Sähköhommia tehty reippaasti, samoin sähköjen suojausta yms.
- Kaikenlaista pientä nikkarointia, pultin vaihtoa yms.
- Uudet vilkut ja vilkuille mittaritauluun merkkivalo
- Uusi äänimerkki - saatiin toimimaan originaalikatkaisimesta
- Sigmalle sen oma (naurettava) valo
- Toinen peili asennettu
- Kaikki pultit ja mutterit käyty läpi kertaalleen, mitä vain voi (että on kiinni)

Jäljellä (toivottavasti vain!) enää takajarrun kuntoon saattaminen. Toivottavasti hyvä ilmaus riittää.
 
Pitäis:
- vaihtaa öljyt ja suodatin
- vaihtaa ilmasuodatin
- vaihtaa sytytystulppa
- puhdistaa ja öljytä kettingit
- vaihtaa valkoiset vilkun lasit
- vaihtaa kettingin suoja
- vahata ja kiillottaa pyörä
jne jne

mutta ei malta ku pittää ajella.

IMG_5912v3.jpg
 
Beemeri-ohjastajat kun tuppaavat olla "perfectionisteja" vai mikä sana se oli, mut siis pyörä kun pyörä niin jos se on BMW niin ylihuollettuja ne o !
Mää tiij'ä muuta ku jutaan ....:orgmp:
 
Beemeri-ohjastajat kun tuppaavat olla "perfectionisteja" vai mikä sana se oli, mut siis pyörä kun pyörä niin jos se on BMW niin ylihuollettuja ne o !
Mää tiij'ä muuta ku jutaan ....:orgmp:
Toivotaan, jotta ovat... Näkemättä tuli RT ostettua, kun oli liian hyvä tarjous missattavaksi. Talvehtii vielä myyjän tiloissa, mutta eiköhän ensi talven "Mitäs _berliiniläiselle_ talvella"-ketjuun tule sitten senkin edestä vuodatusta...
 
Tos son, kylmäs katokses ... ressu al. Huallot hoirettu, etukummi uusittu ja kytkinkampi hitsattu.
Akku o lämpöses.
Kattotaa sit kevvääl, et kui son pärjänny. :right:
 
Mitäs tuohon, varustelista ei ole kovin pitkä, joten vähästä valittava...
Turhatekit ja vunderlikit ei vielä paljon mitään tarjoa...
 
Niin ja eik tuo otsikko pitäs olla "Mitäs berliiniläiselle talvella" ?
 
Niin ja eik tuo otsikko pitäs olla "Mitäs berliiniläiselle talvella" ?

Kylä mulla ainaski on Bayerilainen kuo tehty Munchenissä
thumbup.gif
 
Se onkin sitten vissiin wanhaa tekoa? BMW:n kaksipyörät kun ovat tulleet Berliinistä vuodesta 1969 alkaen (+ F650-malleja Aprillitehtaalta aikanaan).

Ookkos ny aivan varma`?:blink: Mullon -88 ja rungossa valmistelätkässä komeilee: Munchen...:respect:
Mut joka tapauksessa silloin tehtinki Moottoripyöriä! Huoltokirjan sivujakin jonnekkin 300 000km:iin asti ja sillei :D
 
Ookkos ny aivan varma`?:blink: Mullon -88 ja rungossa valmistelätkässä komeilee: Munchen...:respect:
Mut joka tapauksessa silloin tehtinki Moottoripyöriä! Huoltokirjan sivujakin jonnekkin 300 000km:iin asti ja sillei :D
Berliinin Spandaun tehtaalta tulevat; siellä voi paikan päällä käydä tutustumassa.
 
Mitäs tuohon, varustelista ei ole kovin pitkä, joten vähästä valittava...
Turhatekit ja vunderlikit ei vielä paljon mitään tarjoa...

eipä ole tullut mitään tilattua tälle talvelle, viime talvena muuan osa tuli hankittua ja net riitti aivan hyvin alkuun: vakkari, sivutuen laajennus ja kahvojen korot 40mm.

on kyllä tullu nettiä tutkittua, muttei ihan kaikkea viitti ostaa vaan ostamisen vuoksi tai että saisi W:n tai TT:n merkkejä pyörää täyteen.. :p...

Ookkos ny aivan varma`?:blink: Mullon -88 ja rungossa valmistelätkässä komeilee: Munchen...:respect:
Mut joka tapauksessa silloin tehtinki Moottoripyöriä! Huoltokirjan sivujakin jonnekkin 300 000km:iin asti ja sillei :D

kyllä ne ennen osas saksassa autojakin tehdä, nykyisin en osaa sanoa osaavatko enää.. ainaki mersun vihkossa huoltokirjan sivut loppuu jonnekin samoihin lukemiin, 700 000 nyt taulussa, pitäisi varmaan tahtoa jo uus vihko..:)
 
Back
Ylös