• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

miten kalliiksi tulee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja panu..
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En kyllä ole ite ikinä vaihtanut, mutta uskon kovasti että sen pystyy vaihtamaan helpostikin itse. Noi yks mukiset on niin helppoja kuitenkin purkaa ja kasata ja nopea etenkin, suosittelen että itse remppaat koska korjaamolla tulisi aika kalliiksi ketjun vaihto ellei jostain hyviä alennuksia saa.

Ei pitäisi olla paha homma.
Tuskin kovin kalliskaan.

Onkos tuossa (vuosi)mallissa tasapainoakselit ketjuvetoisia?
Manuaalisella kiristimellä.
Se voisi olla yksi (ja yleinen) rallatuksen lähde...

Paras veto tässä vaiheessa on mennä huhuilemaan DR:n omistajia Pohjolan kurapyöräilijät sivustolle...

Sitä vaan aloin muistelemaan, että onkohan -89 malli jo 650 kuutioinen? No, saahan sen tarkistettua netin ihmeellisestä maailmasta. Kuuspuolikkaissa ainakin on ketjulla tuo tasapainotussysteemi ja se pitää aika roisia ääntä, jos on löysällä. Se on kyllä helppo kiristää, kun jopa mä sain sen tehtyä. Jos se ääni kuitenkin tulee jakoketjusta, voi vika olla myös jumettavasta ketjun kiristäjästä, joka on myöskin helppo homma tarkistaa ja korjata. Tuolla pohjolan kurapyöräilijöiden sivuilla on tosiaan paljon ohjeita ja neuvoja lähes joka kurapyörä malliin. Varmaan löytyy myös neuvoja nokkaketjun vaihtoon, jos se ääni tulee siitä. Siisti mopo, muuten. Tollasen ostaisin itekin ,jos vaan saisin ekaks vanhan mopon myytyä pois
smile_org.gif

Ei tule kalliiksi, kun aihio ei näköjään maksa juuri mitään ja Haynessin oppaan kanssa teet työn tässä juuri alkavan talven kuluessa. Harrastus.

Back