MITEN KÄY BEMARISTIEN?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PSmo

New member
BMW:n kerholehdessä tulikin sitten tietoa bemarin moottoripyörän tulevaisuuden näkymistä Suomessa. Maahantuoja jää pois välistä ja kukin jälleenmyyjä saa selviytyä parhaaksi näkemällään tavalla valmistajan kanssa.
On mielenkiintoista nähdä, kuinka tulevaisuudessa asiat hoituu. Miten paljon joku pohjoinen "kioskinpitäjä" jaksaa kiinnostaa nahkahousuja. Varsinkin kun oli jo maahantuojankin asioiden hoidossa suhteettomia viiveitä, liekö sitten johtunut valmistajan välinpitämättömästä suhtautumisesta Suomen markkinoihin. Asetelma ei ainakaan parane.
Olisi voinut kuvitella, että hinnat olisi laskeneet, kun näin syntyi säästöjä, mutta enempi nimellisisksi alennukset jäivät.
Toivottavasti valmistaja suhtautuu vastuullisesti asioiden hoitoon ja jälleenmyyjillä riittää mielenkiintoa, sillä on aina työläämpää asioida Saksaan saakka, kuin Suomeen.
Jotenkin on aistittavissa, ettei mitään riskejä oteta, esim. pyörien toimitus 2-4 kk:n viiveellä tilauksesta vaatii asiakkaalta erityistä sinnikkyyttä ja myös kauppiaalta. (Jos teet kaupat huhtikuussa, ja saat pyörän elokuussa, mikä on vaihtopyörän arvon alennus kesän aikana?) Kait se menee siihen, että bemarin voi ostaa vai ennen vuodenvaihdetta, jotta saat kesäksi uuden pyörän. Ja arvaa harmittaako, kun olet tilannut marraskuussa "uuden" pelin ja helmikuussa julkaistaankin uusi ja mukavampi malli, jonka olisit halunnut tilata ;-(
Mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Onneksi on muitakin Eurooppalaisia moottoripyöriä tarjolla, esim. Moto Guzzin uudet mallin ovat mielenkiintoisia, samoin Triumh kehittyy. Ja urheilullisella puolellahan Dugati ja Gagiva ovat jo tuttuja. Niin ja Jawakin on tulossa ;-)
PSmo

..tu kun toi teksti vaan tulee vihreällä, vaikka kuinka yrittää vaihtaa, sorry.
Käännyn asiantuntijan puoleen, kun en itse osaa ;-(
veryangry.gif

PSmo

Tässä alkuperäis teksti uusiksi, hieman miellyttävämmällä värillä.

BMW:n kerholehdessä tulikin sitten tietoa bemarin moottoripyörän tulevaisuuden näkymistä Suomessa. Maahantuoja jää pois välistä ja kukin jälleenmyyjä saa selviytyä parhaaksi näkemällään tavalla valmistajan kanssa.
On mielenkiintoista nähdä, kuinka tulevaisuudessa asiat hoituu. Miten paljon joku pohjoinen "kioskinpitäjä" jaksaa kiinnostaa nahkahousuja. Varsinkin kun oli jo maahantuojankin asioiden hoidossa suhteettomia viiveitä, liekö sitten johtunut valmistajan välinpitämättömästä suhtautumisesta Suomen markkinoihin. Asetelma ei ainakaan parane.
Olisi voinut kuvitella, että hinnat olisi laskeneet, kun näin syntyi säästöjä, mutta enempi nimellisisksi alennukset jäivät.
Toivottavasti valmistaja suhtautuu vastuullisesti asioiden hoitoon ja jälleenmyyjillä riittää mielenkiintoa, sillä on aina työläämpää asioida Saksaan saakka, kuin Suomeen.
Jotenkin on aistittavissa, ettei mitään riskejä oteta, esim. pyörien toimitus 2-4 kk:n viiveellä tilauksesta vaatii asiakkaalta erityistä sinnikkyyttä ja myös kauppiaalta. (Jos teet kaupat huhtikuussa, ja saat pyörän elokuussa, mikä on vaihtopyörän arvon alennus kesän aikana?) Kait se menee siihen, että bemarin voi ostaa vai ennen vuodenvaihdetta, jotta saat kesäksi uuden pyörän. Ja arvaa harmittaako, kun olet tilannut marraskuussa "uuden" pelin ja helmikuussa julkaistaankin uusi ja mukavampi malli, jonka olisit halunnut tilata ;-(
Mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Onneksi on muitakin Eurooppalaisia moottoripyöriä tarjolla, esim. Moto Guzzin uudet mallin ovat mielenkiintoisia, samoin Triumh kehittyy. Ja urheilullisella puolellahan Dugati ja Gagiva ovat jo tuttuja. Niin ja Jawakin on tulossa ;-)
PSmo

On kyllä melkoisen yllättävä veto Bemarilta. Tarkoittaa ehkä sitten myynnin ja huollon keskittymistä muutamaan isoon/erikoistuneeseen liikkeeseen. Toisaalta jos nuo aiemmissa thread'eissä esiintyneet tiedot siitä, että huolto-oikeuskin annetaan vain hyvin tiukoilla edellytyksillä, niin rajaa nopeasti isommat, useaa merkkiä edustavat myymälät ulos. Ei taida jäädä kovin montaa Puimuri-myymälää ja huoltoa Suomenniemelle.

Onneksi Bemari ei juuri huollossa viihdy ja ainakin Bokseri on erinomaisen helppoa huollella itse. Taidanpa ajaa nykyisen loppuun (saa nähdä kumpi väsyy ensin - äijä vai mopo) ja vaihtaa sitten rollaattoriin tai h-h-h..daan
033102ass_1_prv.gif
(auts! ton sanominen oli vaikeaa...)

--"Onneksi Bemari ei juuri huollossa viihdy ja ainakin Bokseri on erinomaisen helppoa huollella itse. Taidanpa ajaa nykyisen loppuun (saa nähdä kumpi väsyy ensin - äijä vai mopo) ja vaihtaa sitten rollaattoriin tai h-h-h..daan  (auts! ton sanominen oli vaikeaa...)"--

Minä ajattelin vielä vaihtaa kerra Adventureen, siinä kun on melkein sama ajoasento kun rollaattorissa, olis luonteva siirtyä sit sen puikkoihin  
sport05.gif

Nykyisen RS:n jälkeen joutuu opettelemaan rollaattorilla ajon.

--"Onneksi Bemari ei juuri huollossa viihdy ja ainakin Bokseri on erinomaisen helppoa huollella itse. Taidanpa ajaa nykyisen loppuun (saa nähdä kumpi väsyy ensin - äijä vai mopo) ja vaihtaa sitten rollaattoriin tai h-h-h..daan  (auts! ton sanominen oli vaikeaa...)"--

Minä ajattelin vielä vaihtaa kerra Adventureen, siinä kun on melkein sama ajoasento kun rollaattorissa, olis luonteva siirtyä sit sen puikkoihin  
sport05.gif

Nykyisen RS:n jälkeen joutuu opettelemaan rollaattorilla ajon.

Tietäen suomalaisten kielitaidon niin kyllä voi olla että loppuu se vähäinenkin Bemarin myynti... Nyt kun maahantuoja jää välistä niin ne joutuvat kaikki takuu käsittelytkin hoitamaan suoraan valmistajan kanssa ja siellä sitten ei menekkään ihan mikä tahansa läpi vaan vaatii jo hieman pätevyyttä takuuanomuksen tekoon...

Toivotaan vain että motoristit eivät ole se joka joutuu tästä eniten kärsimään  
bawling.gif

Itse en kyllä ole suurimpia Bemari faneja mutta mitä enemmän on kilpailua niin sitä pienemmät hinnat  
buttrock.gif

Eiköhän kohta laiteta kansalaisadressi  
biggrin.gif

Huomaatteko!
Tekstin väri on muuttunut
062802jumpie_prv.gif
ja siitä ilahtuneena, tuli vissiin noi edelliset moneen kertaan, vaikka herjasi, ettei mennyt läpi???

Ei muuta kun roudaamaan sakuista vähän käytettyjä.
On tiätty hieman huono vaihtoehto niille, jotka joutuvat turvautumaan merkkihuoltoon, jos noita on vain pari  koko maassa...
Sitten ei varmaan kannata edes harrastaa moottoripyöräilyä. Tai vaihtaa merkkiä.
Menee Karban hieman provon puolelle. En suostu provosoitumaan ihan Joulun kunniaksi.

Meitä on kuitenkin aika moneen junaan. Kaikki eiväöt kerta kaikkiaan halua harrastaa moottoripyöräilyä ruuvitaltta handussa. Itse tykkään huoltamisesta ja korjaamisesta - tiedän monia jotka eivät. He ovat niitä, jotka tarvitsevat hyvin toimivaa merkkihuoltoverkostoa.

Harmin paikka. Tietyt Bemarit olisivat ihan hyviä vaihtoehtoja. Tosin meillä päin lähin jälleenmyyjä on Motsikka Lappeenrannasta, joten kaupan syntyminen olisi epätodennäköistä.

Ei muuta kun roudaamaan sakuista vähän käytettyjä.
On tiätty hieman huono vaihtoehto niille, jotka joutuvat turvautumaan merkkihuoltoon, jos noita on vain pari  koko maassa...
Sitten ei varmaan kannata edes harrastaa moottoripyöräilyä. Tai vaihtaa merkkiä.
Menee Karban hieman provon puolelle.  En suostu provosoitumaan ihan Joulun kunniaksi.

Meitä on kuitenkin aika moneen junaan. Kaikki eiväöt kerta kaikkiaan halua harrastaa moottoripyöräilyä ruuvitaltta handussa. Itse tykkään huoltamisesta ja korjaamisesta - tiedän monia jotka eivät. He ovat niitä, jotka tarvitsevat hyvin toimivaa merkkihuoltoverkostoa.
Näin on...
062802jumpie_prv.gif

Itse haetutin BMW:n Saksasta - kohtuuhintaan - jos vertaa siihen mitä niistä Suomessa pyydetään.
Haluan siihen kuitenkin kunnon huollon talven aikana, joten pyörä piti viedä Tampereelle merkkihuoltoon. Pohjanmaalta on noin 150km matka. Kesällähän tämä ei ole ongelma - ja kun vielä saa pyörän rekisteriin.

Itse olen valmis maksamaan huollosta, kun vain joku säilyisi jolla sen voi teetättää. Ei tahdo olla itsellä aikaa huoltaa ,eikä kykyäkään, sitten kun aikaa on, sen mieluummin käyttää itse pyörällä ajoon.

Täytynee härkkiä tätäkin palstaa
wink.gif

Olenkohan taas vaihteeksi väärässä
omg.gif
kun kuvittelen, että suuri osa bemarikurkeista on varttuneempia ja varakkaampia herrasmiehiä, jotka eivät mielellään sotke näppejään huoltohommissa vaan teettävät ne hommata ammattilaisilla?

En yleistä tai en sitä ainakaan myönnä
tounge.gif
, mutta taitaa olla näin ainakin verrattuna japsikuskeihin saatikka harrikkamiehiin. Ja kun näin on niin huollon saatavuus ja sen toimiminen on todella tärkeää merkin myyntitilastojen kannalta.
Luulisin
nixweiss.gif

Täytynee härkkiä tätäkin palstaa
wink.gif

Olenkohan taas vaihteeksi väärässä
omg.gif
kun kuvittelen, että suuri osa bemarikurkeista on varttuneempia ja varakkaampia herrasmiehiä, jotka eivät mielellään sotke näppejään huoltohommissa vaan teettävät ne hommata ammattilaisilla?

En yleistä tai en sitä ainakaan myönnä
tounge.gif
, mutta taitaa olla näin ainakin verrattuna japsikuskeihin saatikka harrikkamiehiin. Ja kun näin on niin huollon saatavuus ja sen toimiminen on todella tärkeää merkin myyntitilastojen kannalta.
Luulisin
nixweiss.gif
mad.gif

Onnistuit!!
biggrin.gif

Juu,salaa vaikka nikki muuta väittää: MULLA ompi bemari....  
omg.gif

Ja on mulla Jawakin...  
bowdown.gif

Ja sukupuolikin meni vituralleen,sekin meni poskelleen että  ei sotke mielellään näppejään pyöränhuoltohommiin.

Olenko ny mää sitten siis outo poikkeus joukossa,kun meni melekein kaikki maknan väiteet vidurallallalei..??
withstupid.gif

..tosin joku muu saa ny rassata mopoo,kun tuo halvausleikkaus  
crazy.gif
...siis korjausleikkaus rajoittaa ton oician kätöseni käyttöä.Saas nähtä miten menee ens kesänä ajohommelit?  
062802moto_prv.gif

tounge.gif
kirjoitusvihreitä...

Back