Miten metsästä kotiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mirro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mirro

New member
Tarkoitukseni on liikkua kesällä yksin vanhalla kurapyörällä pitkin poikin metsäteitä. Tuli sellainenkin mieleen, että mitäs jos se hajoaa johonkin keskelle ei-mitään. Kun lisäksi (ainakin toistaiseksi) on nilkkakin sen verran tohjona etten kävele kotiin yhtään mistään. Joten ajattelin, että olisiko mukana hyvä olla kännykän lisäksi joko:

a) tämmöinen mutta paristokäyttöinen?
Tramigo

tai

b) gps-navigaattori, josta voisi katsoa sijainnin ja ilmoittaa sen apujoukoille

Mitäs mieltä, onko kokeneemmilla hyviä neuvoja tämmöisiin ajatuksiin?

Suurimmalla osalla kurapyöräilijöistä taitaa olla jonkinmoinen navi tahi muu gps mopossa kiinni, ihan jo eksyilyn helpottamiseksi.

Nüvi 500 liene kohtuu järkevä kapine, toimii autossa ja pyörässä, karttoja löytyy eikä hintakaan ole ihan mahdoton (~150e pitäisi irrota kaupasta moinen?).

Tai puhelin jossa gps.
Itsellä samsungin xcover 271, sopii muidenkin ominaisuuksien puolesta kurapyöräilyyn...

Eikä pidä aliarvioida ajoalueen paperikarttaakaan, ainakaan suurempia suuntaviivoja vedellessä.
Tai apua odotellessa nuotiota sytyttäessä...
tounge.gif

Vastaan vielä itselleni  
biggrin.gif
Tämmöinenkin löytyi
Pätevä peli jos haluaa muistella missä on käynyt. Mutta ei paljon taida auttaa jos pitäisi tietää missä on juuri nyt. Ellei oo PC mukana.
Joo ei se siihen auta, mutta tässä on semmoinenkin painostus, että vaimo pelkää että ajan puuhun ja makaan jossain tajuttomana eikä hän tiedä missä olen. Tuolla äijän paikan näkisi aina kotoa.

biggrin.gif
nokialaisiin saa sen sportstraccerin...  
biggrin.gif

olen ymmärtänyt .että kummityttöni isä ei pääse mun kanssa ajelemaan ilman, että sillä on puhelin mukana, ja vaimo seuraa missä me mennään...
nixweiss.gif

Vastaan vielä itselleni  
biggrin.gif
Tämmöinenkin löytyi
Pätevä peli jos haluaa muistella missä on käynyt. Mutta ei paljon taida auttaa jos pitäisi tietää missä on juuri nyt. Ellei oo PC mukana.
Joo ei se siihen auta, mutta tässä on semmoinenkin painostus, että vaimo pelkää että ajan puuhun ja makaan jossain tajuttomana eikä hän tiedä missä olen. Tuolla äijän paikan näkisi aina kotoa.
Eipä riitä tuo siihen.

Pistä googleen hakusanoiksi esim "GPS GSM" niin rupee tuleen osumia. Tai "GPS seuranta".

Tos esim yks:
http://www.euro1supply.com/gps-gsm....uage=fi

Tai jos omistaa jo gepsillisen kännyn/ kännyn ja gepsimokkulan, niin ilmanen softa:
http://www.trackr.eu/

Vastaan vielä itselleni  
biggrin.gif
Tämmöinenkin löytyi
Eipä riitä tuo siihen.

Pistä googleen hakusanoiksi esim "GPS GSM" niin rupee tuleen osumia. Tai "GPS seuranta".

Tos esim yks:
http://www.euro1supply.com/gps-gsm....uage=fi

Tai jos omistaa jo gepsillisen kännyn/ kännyn ja gepsimokkulan, niin ilmanen softa:
http://www.trackr.eu/
Ai katos, tuo minun ehdotukseni olikin vain tallentaja. Mutta tuo sinun ehdotus näyttää hyvälle ja hintakin ihan siedettävä.

Puhelimessani on gps, mutta kun se on Nokia N900 niin mahtaako toimia... täytyy selvittää.

EDIT: Taidan ostaa satasella sopivan käytetyn kännyn ja trackr käyttöön, näyttää mainiolta palvelulta!

Näitä alkaa jo aika monella olemaan. Saa lähetettyä neljän tasoista viestiä: jäljitys, kuittaus, help ja 911. Näistä 911 alkaa mobiloimaan pelastusjoukkoja paikalle 24/7 palvelukeskuksen toimesta, muut on vain viestejä ennalta määritetyille tahoille.

Etuna myös se, että toimii ulkomailla ilman järjettömiä lisäkustannuksia eikä vaadi GSM verkkoa toimiakseen vaan signaalit liikkuu satelliittien kautta.

Esimerkkinä viime kesän lenkki kolmesta SPOTista talletettuna. Esitystapa on vain hieman poikkeava.

Back