Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyseisen merkkiselle ketjulle soveltuvalla ketjutyökalulla. Onnistuu myös kotona.Miten ketju niitataan ?
Onnistuuko kotioloissa ?
Tässä tapauksessa saa hiljakseen ajella pajalle. Varsinkaan ei kannata motarinopeuksia ajella, mutta hiljakseen varmaan pääsee perilleKyseisen merkkiselle ketjulle soveltuvalla ketjutyökalulla. Onnistuu myös kotona.Miten ketju niitataan ?
Onnistuuko kotioloissa ?
Vaihtoehto B, jos kallis työkalu ei kiinnosta: kasaa ketju kotona jousilukolla ja käy niittauttamassa niittilukko jossain mp-pajalla.
Itselläni on enemmän kokemusta crossi/enskapuolelta, jossa ei vauhdit ole niin kovia. Mutta olen saanut sellaisen käsityksen että näissä katupyörissä, jotka kulkevat paljon yli motari nopeuden, käytetään niitattuja ketjuja. Ja varsinkin kilpailukäytössä niitatut on muts, koska "normaali" jousilukko saattaa pettää kovissa nopeuksissa.Itse olen ajanut kauden verran kilpaa silikonilla varmistetulla jousilukolla. 600-kuskit käyttävät sitä useammin. Ei pitäisi olla motarinopeuksissa ongelma.
Jostakin lueskelin että O-rengasketjussa jousilukko pyrkii aukeamaan kovissa nopeuksissa, sen sijaan o-renkaattomassa ketjussa sama ongelma ei esiinny.Mutta olen saanut sellaisen käsityksen että näissä katupyörissä, jotka kulkevat paljon yli motari nopeuden, käytetään niitattuja ketjuja. Ja varsinkin kilpailukäytössä niitatut on muts, koska "normaali" jousilukko saattaa pettää kovissa nopeuksissa.
No aina sitä oppii jotain uutta![]()
no mitä ne o-renkaat tuohon vaikuttaa???Jostakin lueskelin että O-rengasketjussa jousilukko pyrkii aukeamaan kovissa nopeuksissa, sen sijaan o-renkaattomassa ketjussa sama ongelma ei esiinny.Mutta olen saanut sellaisen käsityksen että näissä katupyörissä, jotka kulkevat paljon yli motari nopeuden, käytetään niitattuja ketjuja. Ja varsinkin kilpailukäytössä niitatut on muts, koska "normaali" jousilukko saattaa pettää kovissa nopeuksissa.
No aina sitä oppii jotain uutta![]()
Kilpavehkeessä voisi äkkiseltään kuvitella käytettävän o-renkaattomia ketjuja, piruakos niitä o-renkaita sinne kitkaa lisäämään laitettaisiin....
Minä tungin kirveen renkaan ja kettingin väliin...Eli taakse vastapainoksi kunnon hienosäätöleka
Kumpi luistaa paremmin vastakkain: kumi+teräs vai teräs+teräs? Ilmeisesti öljyttynä jälkimmäinen, kun kisaketjuissa ei tosiaan pahemmin O- tai X-renkuloita näy.no mitä ne o-renkaat tuohon vaikuttaa???
Kumirinkulan tehtävä on pitää tehdasrasvat nivelen sisäpuolella ja p*ska ulkopuolella.Kumirinkulan tehtävä ei ole pienentää kitkaa vaan parantaa voitelua ja nivelen puhtaanapysymistä katukäytössä?