• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitkä jarrupalat kannattaa ostaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kum1ankka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kum1ankka

Häätäjien räpeltäjä
Mitkä jarrupalat kannattaa ostaa?

Vaihtoehdoista tällä hetkellä vahvimmilla EBC Double-H™ Sintered ja Ferodo Sinter Grip Road ST. Orgaaniset palat ei kelpaa. Käyttö enimmäkseen kadulla, joskus myös sateessa ja muutaman kerran kesässä radalla. Mielipiteitä kuunnellaan mielellään, mutta vain faktoja arvostetaan :P

Mulla oli/on EBC-FA145HH ja olin vähän pettynyt, samanlainen purenta kuin Suitsan alkuperäisillä paloilla (ainakin palatsilmämääräisesti taustalevyineen identtiset suitsan räjäytyskuvien kanssa). Nyt olis eBaystä tingatut EBC-EPFA145HH odottelemassa josko sais satulat kuntoon. Odotusarvo on ettei tarttis ihan niin rystyset valkosena puristaa, tosin alkuperäseltä pääsylinteriltä nyt ei kai mitään ihmeitä voi vaatia, mutta jos nyt vähän sais lisää…

Hondassasi taitaa olla melko samanlaiset puristimet ja levyt kuin omassa kikottimessani.
Orkkispalat ovat hyvät, eikä merkittävää hintaeroakaan tarvikepaloihin taida enää olla.

Kuvailemaasi käyttöön suosittelisin seuraavia tarvikepaloja eteen, noita käytän itsekin:
EBC sintterit, http://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/honda/vtr1000f/2005/ebc-sintteriset-jarrupalat-57/
tai TRW-Lucas sintterit, http://www.motonet.fi/fi/varaosat/2...cc-vtr-1000-f-97-06?vuosimalli=2005#Jarruosat
Ferodoita vältän viimeiseen saakka. Ainakaan takavuosina eivät pitäneet sateessa eivätkä kylmänä, kestivät suunnilleen puolet alkuperäisistä ja kuluttivat levyt vaihtokuntoon. Älä kysy mikä malli, en muista. Kilpailuja niillä on voitettu runsaasti, mutta minä en aja kilpaa.

Paremman tuntuman vuoksi käytän orgaanisia paloja takana. Mutta koska ne eivät sinulle kelpaa,
en valitettavasti pysty auttamaan takapalojen valinnassa.

Hondassasi taitaa olla melko samanlaiset puristimet ja levyt kuin omassa kikottimessani.
Orkkispalat ovat hyvät, eikä merkittävää hintaeroakaan tarvikepaloihin taida enää olla.

Vielä kuvailemaasi käyttöä rankempaankin menoon suosittelisin seuraavia tarvikepaloja eteen:
EBC sintterit, http://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/honda/vtr1000f/2005/ebc-sintteriset-jarrupalat-57/
tai TRW-Lucas sintterit, http://www.motonet.fi/fi/varaosat/2...cc-vtr-1000-f-97-06?vuosimalli=2005#Jarruosat
Ferodoita vältän viimeiseen saakka. Ainakaan takavuosina eivät pitäneet sateessa eivätkä kylmänä, kestivät suunnilleen
puolet alkuperäisistä ja kuluttivat levyt vaihtokuntoon. Älä kysy mikä malli, en muista. Kilpailuja niillä on voitettu runsaasti,
mutta minä en aja kilpaa.

Paremman tuntuman vuoksi käytän orgaanisia paloja takana. Mutta koska ne eivät sinulle kelpaa,
en valitettavasti pysty auttamaan takapalojen valinnassa.

Nuo EBC-FA:t laitoin omaani, myyjän suosituksesta. Melko äkäiset on nuokin jos vertaa brembon (luultavasti ensiasennus) paloihin jotka oli aiemmin.

Vakiopalat on oman kokemuksen mukaan parhaat hinta/kulutuskesto suhteeltaan. Ja purevat radallakin riittävästi.

Itsellä TRW-Lucasin sintterit ja olen ollut tyytyväinen. Kulutuksen kesto on ollut hyvä ja jarrutustehoa löytyy hyvin niin radalla, kuin kadullakin. Nuo palat + motul rbf 600 ja teräsletkut, tuntuma todella hyvä eikä jarrut ole kertaakaan esittäneet hiipumisen merkkejä:WAZAAP:

Jees, kiitos loistavista kommenteista. Puretaanpas niitä hieman...

EBC GPFAX on ollut toimiva pala.
Bike lehti testannut 2011 suoraa linkkiä ei juttuun ole http://www.storm-motor.fi/EBC_GPFA/

Ei vissiin löyvvy mun pyörään sopivana. EDIT: EBC:n katalookin mukaan pala FA174HH olisi käypänen, mutta GPFA174HH:ta ei löydy koko intterwebistä... oliki takajarrupala tuo... Ups! :P/EDIT Toisaalla käypäseksi palaksi kerrotaan FA187HH (storm, amazon), mutta ei se mitään, ei myöskään GPFA187HH tuo kuuklesta tuloksia... EPFA187HH sensijaan löytyisi, mutta on jo vähän hintava suunnitelmiini.

Kuvailemaasi käyttöön suosittelisin seuraavia tarvikepaloja eteen, noita käytän itsekin:

Juuri tuollaiset on alla nyt ja vahvana ehdokkaana seuraavaksikin. Tekisi vaan mieli kokeilla välillä, josko löytyisi jotkut paremmat suunilleen samasta hintaluokasta.

Paremman tuntuman vuoksi käytän orgaanisia paloja takana. Mutta koska ne eivät sinulle kelpaa, en valitettavasti pysty auttamaan takapalojen valinnassa.

Takapaloina on halvimmat mitkälie, mitä rahalla ebaysta sai. Toimii ihan loistavasti sen mitä takajarrua ylipäätään tarvii käyttää :thumbup:

Melko äkäiset on nuokin jos vertaa brembon (luultavasti ensiasennus) paloihin jotka oli aiemmin.

Pystytkö millään muistamaan, oliko sintteriset, vai orgaaniset? Bembon katusintterit (07HO28.SA) olisivat vähintään sopivan hintaiset ebayssa...

Vakiopalat on oman kokemuksen mukaan parhaat hinta/kulutuskesto suhteeltaan. Ja purevat radallakin riittävästi.

Oma kokemus taas on ollut, että tarvikesintterit on vähintään yhtä hyvät, kuin orkkikset, ja reilusti edullisemmat...

Itsellä TRW-Lucasin sintterit ja olen ollut tyytyväinen.

Nuo TRW-Lucasin racing sintterit (MCB593SRQ) on kyllä ainakin hinnaltaan varsin houkuttelevat. Onko niistä ihan omakohtaista kokemusta kellään?

Mulla oli/on EBC-FA145HH ja olin vähän pettynyt, samanlainen purenta kuin Suitsan alkuperäisillä paloilla (ainakin palatsilmämääräisesti taustalevyineen identtiset suitsan räjäytyskuvien kanssa). Nyt olis eBaystä tingatut EBC-EPFA145HH odottelemassa josko sais satulat kuntoon. Odotusarvo on ettei tarttis ihan niin rystyset valkosena puristaa, tosin alkuperäseltä pääsylinteriltä nyt ei kai mitään ihmeitä voi vaatia, mutta jos nyt vähän sais lisää…

Tossa kun ajelin parit ratapäivät Alastarossa EPFA145HH:lla, niin vähän jäi pettynyt fiilis. Onhan niillä varmaan enemmän pitoa mutta… No… :dunno: Mulla on nyt jarruun hiukan epämääräisempi tuntuma kuin viimevuonna. Osin johtuu siitä että tuntuis niinku etupäässä ei olis jarrutuspitoa samalla tapaa kuin viimevuonna, tosin keulassa on nyt pikkasen enemmän ilmajousta (enemmän öljyä) ja aivan snadisti jäykempää öljyä (Valvoline 5W vs. RedLine 5W) ja renkaana tänä vuonna Metzelerin M7 vs. Pilot Power 3 viime vuonna. Viimevuonna puristaessa tuntu kuinka rengas ikäänkuin imeytyi ja raapi asvattia jarrussa, mutta nyt ei oikein ole sellasta. Noi tuntemukset ei tietty kerro mitään todellisesta pysähtyvyydestä.

Back