Mitkä on parhaat kahvalämppärit?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kum1ankka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kum1ankka

Häätäjien räpeltäjä
Mitkä on parhaat kahvalämppärit?

Otsikko on aika paljon kertova. Tulevaan pyörään asennan jotkut nakkipaahtimet, pitäisi vaan päättää mitkä. Kokemuksia eri merkeistä ja malleista puolesta ja vastaan toiveena. Olen kerran räpeltänyt ne pelkät elementit pyörän omien kahvakumien alle ihan onnistuneesti, joten tiedän jotain sen operaation hyvistä ja huonoista puolista. Nyt olisi toivomus enemmän eri valmiiden pakettien ominaisuuksista. Go.
 
Täältä ääni Oxfordeille: https://www.mc-lifestyle.com/281254...VhwrTCh3W-wqOEAAYASAAEgLc7_D_BwE#.XELHBlUzaUk

Kahteen pyörään asentanut tuollaiset ja ovat kestäneet aina seuraavalle omistajalle saakka, itse käyttäny tuota custom versusta jossa tuo käyttöpaneeli on pyöritettävällä nupilla, helppo hanska kädessäkin käyttää ja tuntuma on hyvä. Lämpöä riittää niin ettei +4 asteen lämmöissäkään ole tarvinnut lämppäreitä pitää 50% kovemmalla.
 
metallipötkylä? onkohan käytössä kestävämpi malli? toki menee enemmän aikaa kun saa lämmön kahvan läpi käsiin asti.
 
Oxfordeja minäkin olen laittanut niihin pyöriin, joissa lämppäreitä ei ole ollut. Ne on aina toimineet ja olleet suht helppo asentaa. Varmaan muitakin hyviä on mutta en aio niistä kokemusta hankkia vaan ostan näitä Oxfordeja kun tarvetta on, tiedän ainakin etukäteen mitä saan.
 
löytyihän sitä pötkylämallia kun tutki. johdot vaan joutuu suunnittelemaan eri tavalla, että tulee siisti.
 
Oxfordit kolmeen pyörään laittanut, eihän ne ihan tehtaan orkkis lämpökahvoja vastaa mutta mielestäni hyvät ja järkihintaiset. Muistaakseni 70€ nurkilla olen noista maksanut.

Oxford sport mallissa mielestäni turhan karkea kuviointi tupissa, touring mallissa sileämpi ja omaan makuun mukavampi..
 
itellä kokemuista vain Daytona-merkkisistä, vanha malli, jota ei ehkä enää markkinoilla.
kuiteskin, helppo asennus ja ajaa asiansa, kovahko eli ei liian pehmeä tuppi, ei vikoja.
Mutta kun syyskylmissä 1-asetus ei riitä, niin 2-asetus käy nopeasti liiankin kuumaksi, joutuu vaihtelee taajaan. Ja tupen halkaisija hieman liian paksu mun lyhyille nakkisormille.
 
Mulla oli kawassa jotkut elektronisella 5-portaisella säädöllä olevat ja ne oli hyvät. Tärkeintä on yli 2 tehoasetusta, koska pyörät, kelit, hanskat ja mieltymykset eroavat. Merkkiä omistani en valitettavasti tiedä, mutta ne ei käsittääkseni olleet Oxfordit. Tuntomerkkinä neliskulmainen säädin, jossa 5 punaista lediä rivissä ja pyöreä punainen kuminen painonappi.

Yksi tutustumisen arvoinen voisi olla Yamahan originaalit jotka itsellä odottaa laatikossa. Niissä säätö on suoraan toisessa tupessa niin ei tarvi erillistä nappulaa virittää mihinkään.
 
Mul on enskassa just tommoset motoonetin alkaen mallit mitä Iario vinkkas. Tarkenee n. -5 °C asti, sitten jäätyy näpit. Lisää sais olla tehoa vanhan luille....
 
Miula on esnkassa kahvapussit ja hyvin tarkenee.

Tankorukkaset tai miten niitä nyt kukakin kutsuu, on kyllä hyvät. Vuorittomilla hanskoilla pärjää plussakelillä jos on kahvalämppärit, pitemmälläkin matkalla. Kotarin (1190) tehosäädöistä löytyi sopivat, Multissa saisi pienin teho olla vielä pienempi, mulla on kylmänarat sormet ja tykkään pitää lämppäreitä päällä jo 15-16 asteessa. Silloin nakit kypsyvät hieman liikaa.

Jos oikein viimeisen päälle haluaisi nuo säädöt niin pienin teho saisi säätyä ympäristön lämpötilan mukaan ja pari isompaa kiinteinä. Lisäksi vasen tuppi saisi lämmetä hiukan enemmän kun vasenta kättä tulee irrotettua tangolta enemmän ja hanska jäähtyy. Tehdasasenteisiin ei viitsi puuttua, mutta tarvikesatsia asentaessa lienee järkevintä laittaa Arduino nano-kortti, sillä on helppo hoitaa nuo tehoportaat halutuksi, kahvojen (epä)balansointi ja adaptiivisuus pienimmälle teholle.
 
Koso, Motonet ja Oxfordit on ollut eri pyörissä ja Oxfordin uusin malli on ylivoimainen. Täysillä on niin kuuma että polttaa sormia. Automaattinen sammutustoiminto on näppärä ja helppo asentaa. Messuilta saattaa alle 60€ löytää.
 
Ainakin 12 vuotta on ollut kotarissa samat kalvovastukset tuppien alla, pyörää ostettaessa paikalla ollit pwm-säädin hajos vuosia sitten, sen jälkeen on pärjännyt ihan hyvin on/off kytkimellä, kesät talvet...

Noi irtovastukset siitä mukavat että voi käyttää oman maun mukaisia tuppeja.
 
Ainakin 12 vuotta on ollut kotarissa samat kalvovastukset tuppien alla, pyörää ostettaessa paikalla ollit pwm-säädin hajos vuosia sitten, sen jälkeen on pärjännyt ihan hyvin on/off kytkimellä, kesät talvet...

Noi irtovastukset siitä mukavat että voi käyttää oman maun mukaisia tuppeja.

Oisko vinkkejä hyvistä (halvoista) lämmityselementeistä, jotka voisi asentaa omien tuppien alle ja lisäksi jossa olisi mukana tankoon kiinnitettävä katkaisija/säädin? Monessa Ebayn halvassa setissä näyttää olevan surkean näköinen katkaisija.
 
Mä ostin pussillisen ebayssa 2-3€ maksavia lämmittimiä, katselin kanssa että katkaisin on tosi huono. No, näppäränä tilasin kylkeen sellaisen tankokiinnikkeellä olevan katkaisijan ja ajattelin että vaihdan katkaisijan ja ajan mutkaista tietä näkymättömiin..

Johdotus lämmittimissä oli ohuenohutta luirua, ei sitä pystynyt edes kolvaamaan kun paloi poikki, eikä mekaaninen kestävyyskään ollut mistään kotoisin, asentaessa piuhat katkeili.. yhden version sain ehjänä kasaan, testasin toimintaa irrallaan huvikseni. Minkäänlaista termostaattiahan tuossa ei ollut, vaan lämmitti paneeleita niin kauan että olivat tulikuumat ja paloivat jostain näkymättömästä kohdasta poikki, eivätkä enää toimineet seuraavanakaan päivänä.

Onhan noita varmaan hyviäkin versioita, mutta nämä minun ostamani oli ihan annelista..
 
Noi on aika hepposia.

Ostin kotariin kaks paria. Yks paneeli on kärynnyt kahdessa talvessa.
 
Ennenvanhaan nuo tehtiin ite kanthal-langasta. Silikonijohdot, nin kesti liikkeen pakkasessa. Ja alkuperäiset tupet, niin ei tullut paksuja tönkköjä. Ja vasempaan kahvaan enempi tehoa, jos ei voinut paljoa paksuntaa.
 
Back
Ylös