• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitkä renkaat?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rasenger
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rasenger

New member
Mitkä renkaat?

Kauhukseni huomasin että eihän täällä ole ollut aikoihin rengaskeskustelua käynnissä. Vai olenko sokea? Kuitenkin, mitä suosittelette 600 kuutioisen Banditin alle, en aja radalla enkä muutenkaan sporttisesti, mutta ajan myös sateella ja renkaan pitäisi kestää pitkään. Myös matkavarustuksella ja kaksi päällä. Kannattaako laittaa vakiokoon renkaat vai hiukan muhkeammat?

Kevät lähestyy... :cruising:
 
Jos märkä kelikin maistuu niin kyllä se sitten on ennemmin pilot road 3 kuin 2
 
Bandiittiin laittaisin kyllä ko. ajoihin PR 3:t.

Ei ole kuitenkaan maailman äkäisin peli taittumaan, painoakin on kun rannikkoristeilijässä.
Kolmonen tuo Banskuun hieman positiivista eloa kakkoseen verraten.
Märkäominaisuudet ovat myös paremmat.

Kestävyys on tahallaan kumia jyystämättä lähes uskomaton, etenkin
jos sitä mopoa muistaa silloin tällöin hieman kallistaakin :D.

Kunhan paineita on riittävästi, 15-17 tuusaa ei ole pääasiallisessa cruisailuajossa
mikään maailman... ties monesko ihme.

Ei tuo kakkonenkaan huono ole. Tuntuma on kuitenkin eroltaan kolmoseen
sama kun silittäisi kissaa talvirukkanen kädessä :;):.
 
Bandiittiin laittaisin kyllä ko. ajoihin PR 3:t.

Ei ole kuitenkaan maailman äkäisin peli taittumaan, painoakin on kun rannikkoristeilijässä.
Kolmonen tuo Banskuun hieman positiivista eloa kakkoseen verraten.
Märkäominaisuudet ovat myös paremmat.

Kestävyys on tahallaan kumia jyystämättä lähes uskomaton, etenkin
jos sitä mopoa muistaa silloin tällöin hieman kallistaakin :D.

Kunhan paineita on riittävästi, 15-17 tuusaa ei ole pääasiallisessa cruisailuajossa
mikään maailman... ties monesko ihme.

Ei tuo kakkonenkaan huono ole. Tuntuma on kuitenkin eroltaan kolmoseen
sama kun silittäisi kissaa talvirukkanen kädessä :;):.

Just näin tuo PR3,"tuo positiivista eloa" kun lamellit taittuvat. Olen edelleenkin sitä mieltä että lamellirenkaat kuuluvat talviautoiluun. Jos tuo lamellirakenne olisi sateelle niin erinomainen kuin on hehkutettu niin varmaan olisi myös käytössä rr-puolella.
 
Just näin tuo PR3,"tuo positiivista eloa" kun lamellit taittuvat. Olen edelleenkin sitä mieltä että lamellirenkaat kuuluvat talviautoiluun. Jos tuo lamellirakenne olisi sateelle niin erinomainen kuin on hehkutettu niin varmaan olisi myös käytössä rr-puolella.

Aika kovaa saa ajaa, että taittuvat. Viimekesänä sai ihan pari kertaa kadulla fiiliksen, että rengas taittuu alle. Pyöränä z750 ja rengas pr3. En kyllä sitä zx-10r:ään laita juuri tuosta syystä.
 
Heitetäänpäs vähän lisää löylyä :D Metzeler z8 on varmaan yksi hyvä vaihtoehto.
 
Aika kovaa saa ajaa, että taittuvat. Viimekesänä sai ihan pari kertaa kadulla fiiliksen, että rengas taittuu alle. Pyöränä z750 ja rengas pr3. En kyllä sitä zx-10r:ään laita juuri tuosta syystä.

Mopojen(kin) ja renkaiden kanssa on varsinainen hauskuus se, että samasta renkaasta
tulee hyvinkin erilaisia kommentteja.... eikä välttämättä ollenkaan "vääriä".

Se "pihvihän" on se, mikä pyörä, missä ja miten pääasiassa ajetaan.

Sama se, mistä renkaasta puhutaan, laitat ne "väärään pyörään" ja ajat vielä siihen päälle "väärää ajoa".....
AIVAN PERSEESTÄ KOKO KUMI ! :p

Se tahtoo olla noiden "mustien ja pyöreiden" kanssa ihan samoin kuin monessa muussakin......
Ei vaan yksinkertaisesti ole sellaista keksintöä joka on 10+ joka vehkeessä ja aivan ääripäissä
olevissa ajosuoritteissa.

Itse asiassa..... erot ovat samalla renkaalla kovin usein luokkaa "järkyttävä".

Ehkä jo tässä vaiheessa kannattaa "palata lähtöruutuun"..... ja kerrata:
Minkä alle ja minkälaiseen ajoon..... PÄÄASIASSA :thumbup:
 
Kiitoksia vastauksista. Olen päättänyt että PR3 lähtee tilaukseen, niin paljon on niistä puhetta että onhan ne itsekin koettava. Teen tosin hävyttömästi niin että ensin eteen tulee PR3, sitten ajelen vanhan takasen vielä loppuun (1000-2000 km) jonka jälkeen taaksekin PR3.
 
Kiitoksia vastauksista. Olen päättänyt että PR3 lähtee tilaukseen, niin paljon on niistä puhetta että onhan ne itsekin koettava. Teen tosin hävyttömästi niin että ensin eteen tulee PR3, sitten ajelen vanhan takasen vielä loppuun (1000-2000 km) jonka jälkeen taaksekin PR3.

Kannattaa sitten tarkastaa esim. mynetmoto.com

sieltä sai ainakin viimekeväänä halvalla pr3:sta
 
Ehkä jo tässä vaiheessa kannattaa "palata lähtöruutuun"..... ja kerrata:
Minkä alle ja minkälaiseen ajoon..... PÄÄASIASSA :thumbup:

niin, no pointti olikin, että pääasiassa pyörä toimi hyvin mutta pari kertaa 10tkm aikana tuntui, että rengas taittuu alta. Muuten voin kyllä suositella :)
 
Niinpä näkyy. Mikä ero on:

150/70 ZR17 (69W) PILOT ROAD 3

150/70 R17 (69V) PILOT ROAD 3 "TRIAL"

Trial malli on pari euroa halvempi...

Taitaa nuo PR3 Trailit olla adventure pärrille ja niiden kokoihin sopiviksi mitotettuja.

Normaalia PR3:sta bandiittiin kiinni. (eikös pikkurosmon takagummi ole vielä 160/60?)
 
Kiitoksia vastauksista. Olen päättänyt että PR3 lähtee tilaukseen, niin paljon on niistä puhetta että onhan ne itsekin koettava. Teen tosin hävyttömästi niin että ensin eteen tulee PR3, sitten ajelen vanhan takasen vielä loppuun (1000-2000 km) jonka jälkeen taaksekin PR3.

Ei varmasti haittaa vaikka eri aikaan laittaakin. Itsellä ensimmäinen PR3 takanakki vaihtui 16tkm kohdalla, etunen on vielä varsin hyvässä kunnossa 24tkm lukemissa.
 
Back
Ylös