• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitkähän kaasarit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 280372
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

280372

New member
Mistähän löytyy kaasareiden tyyppimerkintä ku pitäs dynojet ostaa eikä nuo oo tuon mopon omat kaasarit luulen että ovat yzf 750:n vermeet ku ilman putsarikotelo ainakin on siitä ja mopo on fzr 1000 -87  
crazy.gif
 
Ihan villinä veikkauksena, että kaasarin kyljessä lukee valmistaja ja kaasuttimen malli.
 
Mistähän löytyy kaasareiden tyyppimerkintä ku pitäs dynojet ostaa eikä nuo oo tuon mopon omat kaasarit luulen että ovat yzf 750:n vermeet ku ilman putsarikotelo ainakin on siitä ja mopo on fzr 1000 -87  
crazy.gif
En oo vielä löytäny kaasariongelmaan ratkaisua mutta mutta...
onkohan yzf 750r/sp:ssä ja thunderacessa samanlaiset kaasarit. Auttas jo paljo ku tietäs minkälaisiin kaasareihin alkas osia tilaan. Neulat oli ihan kierot ja naarmuiset joten varmaan suutinputketkin on "kaput"  
lookaround_orig.gif
 
Vieläkään ei oo mitään hajua noista kaasareista sen vaan tiedän ku ovat pöydällä että tyyppinumeroa ei oo missään ja se kansi jonka alla on kalvot on mustaa muovia ja käsittääkseni alkuperäisissä ne on metallia.
Yritin metsästää uusia neuloja mutta se on jokseenkin mahdotonta ku ei oo tietoo mistä ne kaasarit on   
033102ass_1_prv.gif
 
mad.gif
 
Jos ne ole mopon omat kaasarit ja onnistut löytämään niihin kaasareihin sopivat suutinsarjan, niin tuskin siinä touhussa mennä missään asiassa ainakaan parempaan suuntaan.  Tehtaalla on asennettu vakiona ihan optimaalisimmat kaasarit siihen moottoriin jo ihan valmiiksi. Väärät kaasarit suutinsarjalla, niin perseelleen taatusti menee.

Suutinsarjalla saa pienen hyödyn vakioihin nähden, mutta eipä kovin mainittavaa tehon lisäystä. 1-2 hp.

Ja ilman dynoa et tule onnistumaan säädössä.
Neulan koron kokeiluja ja erikokoisia suuttimia siinä penkissä ...

Suosittelisin laittamaan ensin vakiokaasarit kiinni ja sitten niihin sitä suutinsarjaa.
Netistä saa imuroitua noita manuskoja mistä näet vakiokaasareiden oikean mallin, tyyppi tiedot ja jopa ihan välttävät kotisäätö ohjeet (ei kumminkaan ihan aloittelevan remonttimiehen hommia), myös ihan kuvien kera.

Mutta kukin toki tekee niinkuin parhaakseen näkee.
 
Fzr 1000 ja Yzf 750 samat kaasarit (mikuni bdst38) mutta eri jaolla. Yzf 750 sp:ssä Keihinin fcr38 suoravedot.
Thunderacessa Mikuni bdsr38.
 
Fzr 1000 ja Yzf 750 samat kaasarit (mikuni bdst38) mutta eri jaolla. Yzf 750 sp:ssä Keihinin fcr38 suoravedot.
Thunderacessa Mikuni bdsr38.
Sen verran on pakko korjata että YZF750, FZR1000 kaasutinpatteri menee ihan sellaisenaan toisiinsa (suutinkoot erilaiset, jako sama), kuten myös YZF1000R t-ace (jako sama, suuttimet erit, extrana TPS jota ilmankin pärjää).
YZF750SPssä on Keihin FCR39.
 
Fzr 1000 ja Yzf 750 samat kaasarit (mikuni bdst38) mutta eri jaolla. Yzf 750 sp:ssä Keihinin fcr38 suoravedot.
Thunderacessa Mikuni bdsr38.
Sen verran on pakko korjata että YZF750, FZR1000 kaasutinpatteri menee ihan sellaisenaan toisiinsa (suutinkoot erilaiset, jako sama), kuten myös YZF1000R t-ace (jako sama, suuttimet erit, extrana TPS jota ilmankin pärjää).
YZF750SPssä on Keihin FCR39.
Sen verran sain lurkittua internetin ihmeellisestä maailmasta että yzf 750 R:n kaasarit nuo on.tyhjäkäyntisuutin 45 pääsuutin 57,5 ja sen vieressä on joku suutin 128 joka on pääsuuttimen alla olevalla prikalla kiinni ja siinä on o-rengas.
Mikä on se tps ei varmaan tarkota turun palloseuraa
cool.gif
 
Fzr 1000 ja Yzf 750 samat kaasarit (mikuni bdst38) mutta eri jaolla. Yzf 750 sp:ssä Keihinin fcr38 suoravedot.
Thunderacessa Mikuni bdsr38.
Sen verran on pakko korjata että YZF750, FZR1000 kaasutinpatteri menee ihan sellaisenaan toisiinsa (suutinkoot erilaiset, jako sama), kuten myös YZF1000R t-ace (jako sama, suuttimet erit, extrana TPS jota ilmankin pärjää).
YZF750SPssä on Keihin FCR39.
Sen verran sain lurkittua internetin ihmeellisestä maailmasta että yzf 750 R:n kaasarit nuo on.tyhjäkäyntisuutin 45 pääsuutin 57,5 ja sen vieressä on joku suutin 128 joka on pääsuuttimen alla olevalla prikalla kiinni ja siinä on o-rengas.
Mikä on se tps ei varmaan tarkota turun palloseuraa  
cool.gif
Tps = throttle position sensor = kaasuläpän asennon tunnistin.
 
Fzr 1000 ja Yzf 750 samat kaasarit (mikuni bdst38) mutta eri jaolla. Yzf 750 sp:ssä Keihinin fcr38 suoravedot.
Thunderacessa Mikuni bdsr38.
Sen verran on pakko korjata että YZF750, FZR1000 kaasutinpatteri menee ihan sellaisenaan toisiinsa (suutinkoot erilaiset, jako sama), kuten myös YZF1000R t-ace (jako sama, suuttimet erit, extrana TPS jota ilmankin pärjää).
YZF750SPssä on Keihin FCR39.
Sen verran sain lurkittua internetin ihmeellisestä maailmasta että yzf 750 R:n kaasarit nuo on.tyhjäkäyntisuutin 45 pääsuutin 57,5 ja sen vieressä on joku suutin 128 joka on pääsuuttimen alla olevalla prikalla kiinni ja siinä on o-rengas.
Mikä on se tps ei varmaan tarkota turun palloseuraa  
cool.gif
Niin siis tuo 128 on se pääsuutin.

45 on tyhjäkäyntisuutin ja 57 on (en jaksa nyt tarkistaa) todennäköisesti koon perusteella main-air jet, eli pää ilmasuutin.

Ja t-acen aivoboxi siis tarkkailee throttle position sensorin asentoa ja pystyy säätämään esim ennakkoa sen mukaan. kaasuttimia voi vanhemmassa pyörässä käyttää täysin ilman ongelmia. tps liitin jää silloin vain auki.

Sitten siihen sun alkuperäiseen juoneen, eli niihin suutinkokoihin FZRrää varten. Suosittelen ostamaan dynon setin, käyttämään siitä neulat sekä alkuasetukseksi keskimmäisen koon pääsuuttimet, neulaan prikka keskelle tai yhden ylöspäin keskimmäisestä (eli laihemmalle) jos on tasajako. Sitten menet ja tilaat t-acen tyhjäkäyntisuuttimet ja main-airjetit siihen niin pitäisi olla valmis. Osta acen tyhjäkäyntisuuttimet ja main-airjetit koska FZRrässä on perinteisesti ollut käynnistymisvaikeuksia liian pienten tyhjäkäyntisuuttimien takia. Lisäksi siinä on alakierrosten rikkausongelmia kuluneiden suutinputkien vuoksi, joten jos haluat tehdä tämän hyvin, tilaat myös uudet suutinputket uusien neulojen kavereiksi
smile_org.gif
 
TPS anturista.
Ainakin TRX:ssä kiekkamittari jää näyttämään nollaa jos tps anturin liitin ei ole kiinni.
 
Fzr 1000 ja Yzf 750 samat kaasarit (mikuni bdst38) mutta eri jaolla. Yzf 750 sp:ssä Keihinin fcr38 suoravedot.
Thunderacessa Mikuni bdsr38.
Sen verran on pakko korjata että YZF750, FZR1000 kaasutinpatteri menee ihan sellaisenaan toisiinsa (suutinkoot erilaiset, jako sama), kuten myös YZF1000R t-ace (jako sama, suuttimet erit, extrana TPS jota ilmankin pärjää).
YZF750SPssä on Keihin FCR39.
Sen verran sain lurkittua internetin ihmeellisestä maailmasta että yzf 750 R:n kaasarit nuo on.tyhjäkäyntisuutin 45 pääsuutin 57,5 ja sen vieressä on joku suutin 128 joka on pääsuuttimen alla olevalla prikalla kiinni ja siinä on o-rengas.
Mikä on se tps ei varmaan tarkota turun palloseuraa  
cool.gif
Niin siis tuo 128 on se pääsuutin.

45 on tyhjäkäyntisuutin ja 57 on (en jaksa nyt tarkistaa) todennäköisesti koon perusteella main-air jet, eli pää ilmasuutin.

Ja t-acen aivoboxi siis tarkkailee throttle position sensorin asentoa ja pystyy säätämään esim ennakkoa sen mukaan. kaasuttimia voi vanhemmassa pyörässä käyttää täysin ilman ongelmia. tps liitin jää silloin vain auki.

Sitten siihen sun alkuperäiseen juoneen, eli niihin suutinkokoihin FZRrää varten. Suosittelen ostamaan dynon setin, käyttämään siitä neulat sekä alkuasetukseksi keskimmäisen koon pääsuuttimet, neulaan prikka keskelle tai yhden ylöspäin keskimmäisestä (eli laihemmalle) jos on tasajako. Sitten menet ja tilaat t-acen tyhjäkäyntisuuttimet ja main-airjetit siihen niin pitäisi olla valmis. Osta acen tyhjäkäyntisuuttimet ja main-airjetit koska FZRrässä on perinteisesti ollut käynnistymisvaikeuksia liian pienten tyhjäkäyntisuuttimien takia. Lisäksi siinä on alakierrosten rikkausongelmia kuluneiden suutinputkien vuoksi, joten jos haluat tehdä tämän hyvin, tilaat myös uudet suutinputket uusien neulojen kavereiksi
smile_org.gif
Tuli mieleen vaan että kui tuo 57,5 vois olla ilma suutin ku se ui bensassa niinku nuo muutki. Ja orggis kaasareissa pääsuutin on 113, niin eikös seki oo vähä isonlainen ku on 128...  
nixweiss.gif
 
Ok, piti tarkastaa, eli 45 on tyhjäkäyntisuutin, 57,5 on startti (ryyppysuutin) ja 128 on pääsuutin.
Tuolla on noita suutin ja muita 1000/750 eroavaisuuksia käsitelty pidemmin taulukkomuodossa.

750/1000 konversio

ja tässä on kuva niiden sijoittelusta joten tiedät mikä on mikä vaikkakin kaasuttimen malli on kuvassa eri. Suht saman näköinen on 38kin sisältäpäin.

f6008a04.jpg
 
Ok, piti tarkastaa, eli 45 on tyhjäkäyntisuutin, 57,5 on startti (ryyppysuutin) ja 128 on pääsuutin.
Tuolla on noita suutin ja muita 1000/750 eroavaisuuksia käsitelty pidemmin taulukkomuodossa.

750/1000 konversio

ja tässä on kuva niiden sijoittelusta joten tiedät mikä on mikä vaikkakin kaasuttimen malli on kuvassa eri. Suht saman näköinen on 38kin sisältäpäin.

f6008a04.jpg
Jeees... tätä oon oottanu joltain ja nysse tuli eli suutinkauppaan mars. Kiitokset kaikille vastauksista  
bowdown.gif
 
Back
Ylös