• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mittarin 'ruuvaus'

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ukekkone
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ukekkone

New member
Onnistuuko ajokilometrien poisruuvaus myös uusissa pyörissä missä on ko. lukema digitaalisena. Kävin juuri katsomassa yhtä pyörää ostomielessä ja mittarissa oli vähän kilometrejä, mutta oli kuntokin kyllä hyvä että periaatteessa en epäile että sitä olisi ruuvattu  
nixweiss.gif
. Pyörä oli kuitenkin saksasta aikanaan tuotu ja siellä tämä toiminta on kuulemma melko yleistä joten ajattelin nyt kysyä. Miten tämä ruuvaus muuten suoritetaan?
 
Faktaa mulla ei ole, mutta voisi olettaa että pyörän mittarin ruuvaus on aivan yhtä helppoa, kuin autojenkin mittareiden...

Eli ei tarvita muuta, kuin joku säätölaite kiinni johtosarjaan ja näpytellään näppäimistöllä haluttu lukema mittariin. Tästä (autojen mittareiden ruuvauksesta) on ollut juttua ainakin tuulilasi-lehdessä ja jossain tv-ohjelmassakin.
 
Saksassahan pyörät katsastetaan vuosittain tai jokatoinen vuosi. Papereista löytyy saksan rekisteri numero, ei muuta kun yhteyttä saksan katsastus kantaan ja katsastusten aikaiset kilometri määrät tiskille, jos nykyinen mittarilukema on pienempi/sama kuin viimeisessä katsastuksessa niin voi alkaa jo jotain epäilemään
biggrin.gif


//edit

Tämä on tultulta kuultua tietoa joka asuu saksassa, itse asiassa asunut jo kymmenkunta vuotta ja roudannut jos jonkin moista vehjettä suomeen.
 
Alla linkki jonka jostain joskus poimin.

http://www.eifeltacho.de/preise.htm

Hinnastossa Mersun uuskoppasen C-sarjalaisen "nur Tacho = 100e" ja "komplett = 200e" kertonee, että kaikki on kierrettävissä.

Ja jos hinnoista on jotain pääteltävissä niin uusissa vehkeissä se on vähän vaikeampaa. Tai sitten vanhoja on jo ruuvattu niin paljon että ruuvaukseen tarvittavat systeemit on moneen kertaan kuoletettu...
 
Tästä on rupateltu aiemminkin.
Kyseessä on rikollinen puuha ... petos ... jos siitä narahtaa.
 
Tästä on rupateltu aiemminkin.
Kyseessä on rikollinen puuha ... petos ... jos siitä narahtaa.
Ja kyllähän sen mittarin ruuvaaminen ei ole petos, ei suomessa eikä sen enempää saksassakaan. Petokseksi se muuttuu vasta jos myyntitilanteessa et kerro että se on ruuvattu. Sama tilanne se on muussakin huijaamisessa, mittarin ruuvaaminen on vain yksi tapa tehdä petos autokaupassa.
 
Kuulin tuossa näinkin villin jutun: moottoripelin tuonti Keski-Euroopasta on halvempaa (verot?), jos se on paljon ajettu. Siksi mittareita ruuvataan paljon ylöspäin! Ei ihan heti osais uskoa tuollaista, tietääkö joku paremmin?
 
Alla linkki jonka jostain joskus poimin.

http://www.eifeltacho.de/preise.htm

Hinnastossa Mersun uuskoppasen C-sarjalaisen "nur Tacho = 100e" ja "komplett = 200e" kertonee, että kaikki on kierrettävissä.

Ja jos hinnoista on jotain pääteltävissä niin uusissa vehkeissä se on vähän vaikeampaa. Tai sitten vanhoja on jo ruuvattu niin paljon että ruuvaukseen tarvittavat systeemit on moneen kertaan kuoletettu...
Tuolla linkin takana oli jopa moottoripyörien mittarien ruuvaushintoja
confused_orig.gif
 
Minua kiinnostas tietää näiltä sigmojen ym. fillarimittarien käyttäjiltä, että onko ne mopon omat mittarit kuitenkin toiminnassa.
Vai onko idea just se että otetaan piuhat pois ettei kilsoja kertyisi pyörän varsinaiseen mittariin??  
crazy.gif
 
Minua kiinnostas tietää näiltä sigmojen ym. fillarimittarien käyttäjiltä, että onko ne mopon omat mittarit kuitenkin toiminnassa.
Vai onko idea just se että otetaan piuhat pois ettei kilsoja kertyisi pyörän varsinaiseen mittariin??
crazy.gif
Mulla on tuommoinen Sigma kiinni Motoguzzissa ja meinasin sen Bimotaankin laittaa.

Ainakin näissä molemmissa edellämainituissa pyörissä on aivan perhanan epätarkat nopeus -ja matkamittarit.

Kyllä alkuperäisetkin on toiminnassa, mutta tuosta Sigmasta saa hieman tarkemman tiedon.

Lisäksi se huippunopeuden tallentuminen ja keskinopeus on mielestäni hyödyllisiä toimintoja.
 
Petokseksi se muuttuu vasta jos myyntitilanteessa et kerro että se on ruuvattu. Sama tilanne se on muussakin huijaamisessa, mittarin ruuvaaminen on vain yksi tapa tehdä petos autokaupassa.
Ettei vaan pääsisi unohtumaan - se kertominen siis.

Se vanha ja klassinen kysymys:
"Oletko koskaan tavannut rehellistä autokauppiasta?"
tounge.gif
 
Väittäisin mittarin ruuvaamisen olevan hyvinkin yleistä. Sakut joutuvat sentään katsastamaan ne ja silloin törkeimmät tapaukset voivat tulla ilmi, mutta toista se on näissä hienoissa ja mahtavissa Suomipyörissä. Puolisen vuotta tuli seurattua käytettyjen mopojen markkinoita aktiivisesti ja ties kuinka monessa pyörässä oli niin hämmästyttäviä kilometrejä ettei mitään rajaa. Kun kävi katsomassa pyörien kuntoa niin eivät kyllä kunto ja kilometrit vastanneet lähimainkaan toisiaan.
 
Back
Ylös