Tämä on nyt osittain mutua, koska en ole tutkiskellut ko. laitetta.
O2-sensorihan mittaa jäännöshapen määrää ei sen jälkeisellä putkiston osalla ole vaikutusta. Paitsi että, jos ja kun laitat sliparit, virtaukset paranee ja sensorin pitäisi antaa käsky lisätä syöttöä.
Nuo takaisinkytkennät taitavat vain käyttää sitä konetta "saastettomasti" eli hieman laihalla parhaantehon seoksiin nähden.
Sehän korjautuu sitten poistamalla O2-sensori käytöstä ja laittamalla esim. PC.
Juu tuota vähän itsekkin miettinyt, tosin ilmapuoli vakio, joten järjen mukaan ei sitä ilmaa yhtikäs enempää sinne pääse(kö)?Ja tuo kattihan tomii vielä vähän ahdistava osana tuossa välissä..Jostain jenkkifoorumilta luien että tuo lambda toimisi vain pienillä kierroksilla. Joltain/jostain jos saisi vähän faktaa tuosta miten kävisi pelkillä slipareilla, termin kitissähän uuden ecun myötä tuo lamda ohikytketään, tosin ei kiinnosta maksaa ecusta mansikoita, joka täällä nyt ei juurikaan erikoiseksi ole todettu
Eipä ole ilmapuoli vakio.
Lamban kanssa olevissa ruiskurungoissa on aina steppermoottori joka säätää ilman saantia ecun ohjaamana ja ns bypass ruuvit ovat "jemmassa". Myöskään DDS:llä ei pääse ecusta säätämään syötön trimmeriä koska toiminto on poistettu euro3 standardin koneista. Juuri säädettävyyden vuoksi se ecu vaihdetaan "vanhanmalliseen" euro2 std ecuun.
Pitää myös muistaa että lambda ei "toimi" jos ulkolämpötila on alle 18 astetta tahi vauhtia yli 120Km/t.
Et jos hyvää haluatte niin uutta ecuu peliin. Ei se pc auta jos laitteessa on aktiivinen säätävä alkuperäinen ecu kiinni.