Monster 620 i.e. tyhjäkäyntiongelma
Moi,
Mulla on melko hämärä tyhjäkäyntiongelma, joka ei tunnu riippuvan koneen lämmöistä kauheasti. Alkoi viime ison huollon jälkeen parissa viikossa (huolto n. pari kk sitten). Käytännössä tietyn ajomatkan jälkeen rupeaa tyhjäkäynti valoissa tipahtelemaan 1000 -> 500 ja samantien ylös, mutta pysyy melkein aina käynnissä kuitenkin (pari kertaa tosin sammunut - huomasin myös että kun kierrokset dippaa alas niin kaasua vääntämällä kone sammuu silloin).
Viime huollossa laitettiin Motulin öljyä (15-W50), mutta edellinen omistaja varoitteli että käy huonosti muilla kuin Shellin Advancella (jolla mentiin viime kausi ilman ongelmia). Onko jollain tästä samankaltaisia kokemuksia, vai käynkö normaalin tsekkauslistan läpi:
1) Tulppien vaihto (vaihdettu nyt iridium-plugeihin, mutta en vielä ehtinyt testaamaan auttaako (vanhat tosin näytti ihan hyviltä) ),
2) Öljyn vaihto,
3) Bensasuodattimen vaihto,
4) Bensapumpun vaihto,
5) TPS?
Moi,
Mulla on melko hämärä tyhjäkäyntiongelma, joka ei tunnu riippuvan koneen lämmöistä kauheasti. Alkoi viime ison huollon jälkeen parissa viikossa (huolto n. pari kk sitten). Käytännössä tietyn ajomatkan jälkeen rupeaa tyhjäkäynti valoissa tipahtelemaan 1000 -> 500 ja samantien ylös, mutta pysyy melkein aina käynnissä kuitenkin (pari kertaa tosin sammunut - huomasin myös että kun kierrokset dippaa alas niin kaasua vääntämällä kone sammuu silloin).
Viime huollossa laitettiin Motulin öljyä (15-W50), mutta edellinen omistaja varoitteli että käy huonosti muilla kuin Shellin Advancella (jolla mentiin viime kausi ilman ongelmia). Onko jollain tästä samankaltaisia kokemuksia, vai käynkö normaalin tsekkauslistan läpi:
1) Tulppien vaihto (vaihdettu nyt iridium-plugeihin, mutta en vielä ehtinyt testaamaan auttaako (vanhat tosin näytti ihan hyviltä) ),
2) Öljyn vaihto,
3) Bensasuodattimen vaihto,
4) Bensapumpun vaihto,
5) TPS?
Polttaako paljonkin öljyä, jos öljymerkki vaikuttaa käyntiin noin paljon?
).