• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Monster S4RS Testasretta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 750S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

750S

New member
S4RS

Tästähän on huhuttu jo pitkään! 177kg nesteiden (ei bensa) ja akun kanssa! Kuulostaa hauskalle!
wink.gif
 
Kieltämättä mahtavan näköinen ja kivasti potkuakin
bowdown.gif

Tuo valkonen värikin näyttää ihan kivalta..Tehdas pukkaa uusia monstereita tulevalle vuodelle
062802jumpie_prv.gif
 
Voihan jessus, onpas hieno peli! Alko taas pelottamaan että Hailac vie omansa mun tilistä ens vuonnakin... Pitää varmaan viedä nyky monsteri semmoseen paikkaan huoltoon jossa ei uusia myydä
biggrin.gif


Viime keväänä koitin jopa itseäni vannottaa etten mene vaihtamaan pikku mörköä isompaan... Wappuaattona olivat sattumalta auki, no loput voi sitten arvata
062802moto_prv.gif
 
Heitetääs tähän taas vähän happamia sano kettu.

En kyllä yhtään tykkää siitä mihin suuntaan tuo monsteri on muuttumassa. Alunperin mun mielestä monstron hienous on just siinä minimalismissa ja riisutussa keveydessä. Nyt tossa alkaa olla jos jonkinlaista pötköä ja letkua ja hillittömät syylärit. Miten toi voi muka olla hyvän näköinen? Eikä asiaa yhtään auta toi inkontinenssisuoja pakoputkistossa, ilmeisesti saaste- ja mökädirektiivien pakottamana sinne ilmestynyt.

Kyllä klassinen monstro on se ainut oikea. Olisivat tehneet kokonaan uuden tyyppisen nakupyörän mielummin. Nyt toi näyttää just siltä mikä se onkin. Alkuperäiseen konstruktioon on lisätty hilavitkutin toisensa jälkeen. Lopputulos on järkyttävän näköinen. Kattokaa nyt tota vasenta profiilia. Öljynlauhdutin, vesipumpulta syyläriin menevä putki ja esivaimennin tai mikä lie näyttävät todella pahasti jälkeenpäin lisätyiltä.

Suorituskyvystä, ajohauskuudesta yms. en sano mittään, kun enpä tietenkään ole ajanut, mutta ulkonäkö on aivan hanurista!
033102ass_1_prv.gif

Olisi ollut järkevää tosiaan suunnitella kokonaan uus pyörä, eikä ottaa yli 10v. vanhaa konstruktiota/muotoilua (oli muuten jo silloin vanhanaikaisen näköinen) ja ruveta siihen lisäämään nykyaikaisia vispilöitä. S4 vielä jotenkuten menetteli syyläristä huolimatta, mutta nyt tossa alkaa olla jo aivan liikaa palikkaa seassa.

Aivan rehellisesti voin sanoa, että onneksi ostin monstron (oikean sellaisen) ennen kuin niiden valmistus lopetettiin!
 
Hinta tulee olemaan kai aika järjetön osaan kuvitella. Hienolta näyttää kuitenkin, oikean moottorin valitsivat.

Tuollaista voisi jaksaa mennä jopa koeajamaan toisin kuin noita joka vuosi päivittyviä japsikippoja.
 
Tuollaista voisi jaksaa mennä jopa koeajamaan toisin kuin noita joka vuosi päivittyviä japsikippoja.
Monstro-mallistoa on kyllä aika tiuhaan uudistettu viime vuosina. Kerkisköhän S4R olla 2 vuotta markkinoilla kun sitä päivitettiin S4R Testastretaksi? Eikä tainnu S4 myöskään olla montaa vuotta tuotannossa. Ja tänä vuonna tuli S2R ja ensi vuonna S2R 1000.

Ei pääse kyllä japanilaisia tölvimään enää tiheästä mallien uudistamisesta. Ducati tuntuu nyt kilpailevan japsien kanssa vähän liikaa niiden omilla aseilla. Pienemmälle valmistajalle voi tulla siinä kisassa kyllä takkiin.
 
177kg nesteiden (ei bensa) ja akun kanssa!
"* = The weight excludes battery, lubricants and, where applicable, cooling liquid."

Elikkäs ilmoitettu paino ei sisällä akkua, voiteluaineita ja mahdollista jäähdytinnestettä. Ducatihan siirtyi tähän japsien tyyliseen painoilmoitukseen 2005-mallien myötä. Tämän vuoksi Ducatien ilmoitetut painot putosivat 2005-malleissa. Esim. S4R:n ilmoitettu paino 2004 oli 193 kg ja vuonna 2005 181 kg.
 
Ducati tuntuu nyt kilpailevan japsien kanssa vähän liikaa niiden omilla aseilla. Pienemmälle valmistajalle voi tulla siinä kisassa kyllä takkiin.
Kyllähän Ducatin uudistuslinja on mielestäni kuitenkin ihan järkevää tehtaan kokoon nähden, sekoitetaan jo olemassa olevia komponentteja hieman uudestaan. Ei lähdetä tekemään täysin uutta mallia täysin uudella moottorilla, alustalla ja osilla vähän väliä, kuten japseilla on varaa volyymin vuoksi.
 
177kg nesteiden (ei bensa) ja akun kanssa!
"* = The weight excludes battery, lubricants and, where applicable, cooling liquid."

Elikkäs ilmoitettu paino ei sisällä akkua, voiteluaineita ja mahdollista jäähdytinnestettä. Ducatihan siirtyi tähän japsien tyyliseen painoilmoitukseen 2005-mallien myötä. Tämän vuoksi Ducatien ilmoitetut painot putosivat 2005-malleissa. Esim. S4R:n ilmoitettu paino 2004 oli 193 kg ja vuonna 2005 181 kg.
Voi halvattu... Noin se lukihäriö iskee.. Joskus aikaisemmin Ducati ilmoitti painot "The weight includes battery, lubricants and, where applicable, cooling liquid"
 
Jep, se on tietty makuasia, mutta kyllä kait se minustakin tuo entinen tyyli sopi nakuun paremmin. Tosin tuohan onkin sitten sellainen trendikäs performance-naku, joita on toki muillakin kuin japsivalmistajilla, ja kilpailu siellä on kovaa ja ostajan sieluista kamppaillaan hiukan erilaisilla eväillä. Kyllä tuollekin paikkansa löytyy, enkä kyllä panisi pahakseni moista kokeillakaan, saati jopa omistaa. Tosin ihan ulkonäön perusteella tuo S2R on kokonaisuutena kyllä sexympi/tyylikkäämpi.

Tosin nyt kun näyttää siltä ettei Dee olekaan luopumassa tuosta laiskasta perus-ilmajäähytonnistaan ainakaan vielä, sehän voi olla että jatkossa tulee myös uudistettu S2R, jossa tuo tyylikäs ilmajäähytvini on pultattu muuten S4R:ää muistuttavaan mopoon ylätuplaputkineen. Toivottavasti pistävät siihenkin sitten laatuosaa myös muihin kohtiin kuten keulaan yms.
 
Täytynee kait varata aikaa ja ruveta lukemaan tuota Dee-sivustoa hiukan tarkemmin, ettei tule enää 'ennusteltua' tulevia.
smile_org.gif

Nooh, jos tuossa on paranneltu muutenkin noita pikkujuttuja niin siinähän olis oiva lystinpitolaite kesäpäivien ratoksi. Harmi vaan että meikäläistä hintaa ei tuosta aviisista kait selviä.
Onkos tuossa muuten rempot vai jotku muut hillitsimet? Säädettävää perus-showaa ja sachsia näyttäis olevan jousituskamat, ja nii päi pois. On kieltämättä kyllä aika magee just tommosena punasena, valkosella raidalla. Yks parhaimman näkösiä mörköjä kautta aikojen.
Sen verran just tuo malli häiriköi mielenrauhaa että kait se on joskus käytävä ainakin kokeilemassa, olkoonkin että ihan nakupyörää ei ole ollut tarkoitus hommata. No, tommoiset pistää kuitenkin miettimään, samoin kuin pari muuta uutta erimerkkistä mallia samasta konseptista...

Hm, kyllä kait se sitten niin on että mies tarvitsee vähintään kaksi erilaista mopoa.
 
En kyllä yhtään tykkää siitä mihin suuntaan tuo monsteri on muuttumassa. Alunperin mun mielestä monstron hienous on just siinä minimalismissa ja riisutussa keveydessä. Nyt tossa alkaa olla jos jonkinlaista pötköä ja letkua ja hillittömät syylärit. Miten toi voi muka olla hyvän näköinen? Eikä asiaa yhtään auta toi inkontinenssisuoja pakoputkistossa, ilmeisesti saaste- ja mökädirektiivien pakottamana sinne ilmestynyt.

Kyllä klassinen monstro on se ainut oikea. Olisivat tehneet kokonaan uuden tyyppisen nakupyörän mielummin. Nyt toi näyttää just siltä mikä se onkin. Alkuperäiseen konstruktioon on lisätty hilavitkutin toisensa jälkeen. Lopputulos on järkyttävän näköinen. Kattokaa nyt tota vasenta profiilia. Öljynlauhdutin, vesipumpulta syyläriin menevä putki ja esivaimennin tai mikä lie näyttävät todella pahasti jälkeenpäin lisätyiltä.

Aivan rehellisesti voin sanoa, että onneksi ostin monstron (oikean sellaisen) ennen kuin niiden valmistus lopetettiin!
Olen osin samaamieltä kanssasi, nakupyörissä pitää olla ilma / öljyjäähdytteinen kone. Mutta kuten tiedät, tehoja ei noista revitä samaan malliin kun nestejäähdytteisistä. Ja niin kuin tuossa .ORG:n kaikkien aikojen(?) pisimmässä threadissa todettiin usemman asiantuntijan suusta (Fakta©), mitä enemmän tehoa sen parempi pyörä..

Tuo pahka moottorin kupeessa ei ole kyllä mikään kaunistus, "ihastelin" sitä jo Multistarassa.

Classinen Monsteri on klassikko, mutta nykyisestä malli valikoimasta voisi vetää sellaisen johtopäätöksen että myynti ei suju enää niin kuin ennen. Orggis mörkköä saa enää, 620cc versioina! Joten ei sitä mallia ole vielä kuopattu.  
wink.gif


Edit: Unohtu kysyä, mites tuo S2R 1000? Siinä ei kuitenkaa ole letkuja yhtään enempää, kun vanhassa mörkössä.
 
Edit: Unohtu kysyä, mites tuo S2R 1000? Siinä ei kuitenkaa ole letkuja yhtään enempää, kun vanhassa mörkössä.
No ihan kiva. Kun vuosi sitten tuli S2R markkinoille tuumasin, että hyvän näköinen, mutta nyt kun silmä on siihen tottunut, olen kuitenkin tullut siihen tulokseen että vanhat putket oli paremman näköiset. Symmetrisesti molemmin puolin ilman sitä möhkälettä. Enkä oikeastaan tykkää yläputkista Monstrossa. Kuitenkin ne on liian "nykyaikaiset" siihen. Tiettyä vanhanaikaisuutta pitää olla. Yksipuoleinen takahaarukka on mun mielestä kans ihan turha. Ja jarrulevyjen pienentäminen oli kans muutos huonompaan (tosin tonnisessa taitaa olla edelleen 320-milliset, samanlaiset kuin vanhassakin).

Väritykset sen sijaan on mielestäni onnistuneita. Yksinkertainen raita yli koko pyörän on sikamakee, samoin värilliset marchesinin vanteet ja maalattu runko, varsinkin punaisena. Itselläni on tuollainen vanhempi, harmaarunkoinen Monstro.

Kuitenkin noi väritykset voi vaikka ite tehdä jälkeenpäin. Kokonaisuutena pidän vanhaa tonnista paremman näköisenä. Ja itse asiassa osasyy sen ostamiseen olikin, kun näin että se uudistuu. Ajatuksissa oli, että joskus vielä klassisen mallisen tonnisen Monstron hommaan, ja nyt oli viimeinen mahdollisuus saada sellainen uutena.

Monasti mielessäni olen naureskellut, kun kyykkykuskit lähtevät innoissaan kauppaan, kun ZXGSXRR-kyykystä esitellään uusi versio. Niin tein minäkin kun Monstrosta esiteltiin uusi malli. Mutta en hakemaan uutta, vaan vanhan version.
wink.gif
 
Onkos tuossa muuten rempot vai jotku muut hillitsimet? Säädettävää perus-showaa ja sachsia näyttäis olevan jousituskamat, ja nii päi pois.
Kyllä siinä on nelimäntäiset Brembot edessä, vaikka tuo ensimmäinen kuva (punainen sivukuva) onkin S2R:stä (800 cc), jossa on kaksimäntäiset kelluvat Brembot. Nuo muut kuvat ovatkin sitten oikein eli 1000:sta.
 
Mikä on sars?


Sars on lyhenne taudin englanninkielisestä nimestä Severe Acute Respiratory Syndrome - vakava äkillinen hengitystieoireyhtymä. Tauti ilmenee yleisimmin vakavana keuhkokuumeena. Sars on Suomessa luokiteltu yleisvaaralliseksi tartuntataudiksi 25.4.2003 alkaen. Yleisvaarallisen tartuntataudin tutkimus, hoito ja hoitoon määrätyt lääkkeet sekä sairastuneen tai sairastuneeksi epäillyn eristäminen ovat sairastuneelle maksuttomia. Kustannuksista vastaa sairastuneen kotikunta.


Nomen est omen ....

Sattumaako vai ei???
 
Monstereiden iänikuisen pyöreän sammakonsilmä etuvalon vois ampua Boforssilla, esmes kuuhun.

Noikin kompurat näyttää paremmilta tupla-projektoreilla.

Noo jos joku sen modin ymmärtää tehdä niin pluspisteitä heti siitä ja erottuu joukosta..
 
Back
Ylös