Monster vm 2021

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pete2

MotOrg ry
Esittelyvideo: https://www.youtube.com/watch?v=r9McfHgb8tI

Mitä tykkäätte? On herättänyt paljon keskustelua kun putkirunko on hylätty ja ulkonäkö muistuttaa liikaa muita markkinoilla olevia pyöriä. On kuitenkin kiehtovaa että paino on saatu noinkin alas kun samaan aikaan 900 -kone on erityisesti keskialueeltaan tehokas. Kompakti pyörä on varmasti hauska päästellä kun istuinkorkeuskin on tarvittaessa alle 800 mm. Pitäisi nähdä livenä.
 
Varmaan erinomaisen hyvä pyörä.

Mutta pilallehan kaikki Monsterit on lähtenyt menemään siinä vaiheessa kun klassisesta pyöreästä lampusta luovuttiin ja design kokonaisuudessaan lähti sitä suuntaa kohti minkä huipentuma tämä vehje nyt on.
 
Mutta pilallehan kaikki Monsterit on lähtenyt menemään siinä vaiheessa kun klassisesta pyöreästä lampusta luovuttiin ja design kokonaisuudessaan lähti sitä suuntaa kohti minkä huipentuma tämä vehje nyt on.
Ducati varmaan mietti että Streetfighter meni vähän samalle tontille. Nyt jos vielä tekevät SF:n pienemmällä kaksipyttyisellä koneella niin menee pahasti Monsterin kanssa päällekkäin. Joku jopa kaipasi Monsteriin V4:stakin. Olisiko niin että Scrambler on retropyörää haluaville Ducatin sisääntulomalli ja Monster vastaava niille jotka haluavat modernimpaa.

Varmasti entiset Monster -fanit eivät tykkää uudesta on se niin erinäköinen. Itse olisin halunnut että tekniikka olisi sivuilla enemmän näkyvillä ja tankki pyöreämpimuotoinen. Vähän rohkeammin muotoiltu vai olisiko sitten karkoittanut liikaa massoja. Aika perusvarman näköinen ja omaan makuun vähän tylsä. Katsotaan miten hinnoittelevat onko tuosta Ducatin sisääntulomalliksi.
 
Uuden Monsterin USA:n hinta on 100 dollaria halvempi kuin 821:n hinta. Suomessa???
 
Varmasti erittäin hyvä pyörä. Designiin uhrattu ajatusta, kuten minimalistinen runko, muovinen takarunko jne. Jarrut ja muut osat varmasti ihan hyviä. Hiukan jo rajoilla, onko sielukkuus viety, mutta testastretta palauttaa ainakin osan.

Monia ikonisia ominaisuuksia viety pois, kuten tikapuurunko ja kuivakytkin, mutta kehitys kehittyy. Klassikot ovat klassikoita ja uudet uusia. Klassikkoducatistille tämä on pilattu, mutta mielestäni perinteistä Ducatin olemusta on kuitenkin säilytetty se 50%.

Itselle Monster 1200 olisi se tämän hetken Monster, sillä en oikein harrasta alle litraisia. Uusi Monster on vähän pykälää liian pieni koneeltaan ja muilta osin. Streetfighter V4 on erittäin hieno laite, mutta melko ufo ja vielä kauempana perinteisestä Ducatista. Silti sellainen vähän kutittelee takaraivossa.
 
Monia ikonisia ominaisuuksia viety pois, kuten tikapuurunko ja kuivakytkin, mutta kehitys kehittyy. Klassikot ovat klassikoita ja uudet uusia. Klassikkoducatistille tämä on pilattu, mutta mielestäni perinteistä Ducatin olemusta on kuitenkin säilytetty se 50%.
Kehitys kehittyy. Itselle tuolla putkirungolla ei ole niin paljon merkitystä vaikka useat sitä kaipaavat. Parempi minusta jos muutoksilla saadaan laite teknisesti paremmaksi. Omaan silmään olisi voinut olla vähän persoonallisemman näköinen.

Streetfighter V4 on erittäin hieno laite, mutta melko ufo ja vielä kauempana perinteisestä Ducatista. Silti sellainen vähän kutittelee takaraivossa.
Varo vaan. On meinaan parempi kuin kuvittelin kun kävin ajamassa. Äsken bongasin tällaisen videon SFV2:sta kunnes huomasin että video on feikki.
 
Selvästi Ducati on rohkeammin lähtenyt modernisoimaan kalustoaan. Perinteisiä ducatismeja alettu raakasti jättää pois, kuten desmo Multista ja trelles tästä monsterista. Omaan silmään ihan kivan näköinen laite. Paino tippunut ja kaikki modernit tekniikka kilkkeet mukana. Kivoja värejä ja teipeillä vielä lisää personointi mahdollisuuksia. Keväällä sf odotellessani kurvailin 821 Monsterilla hetken ja tykkäsin siitäkin kovasti. Kiva keväällä päästä tämäkin testaamaan. Toivottavasti hinta on kilpailukykyinen niin että MT yammuja miettivät voisivat innostua tätä kokeilemaan.
 
Vähän turhan kliini esitys meikämandoliinin makuun tulee vahän yksinkertaistettu MV Agusta mieleen.
Oma suosikki kautta aikojen on myös isolohko SF V2 ulkonäön puolesta ja varmaan siinä luonnettakin on tarpeeksi.
 
Poikkeuksellisen tylsä laite. Jos tavoitteena on ollut tehdä mahdollisimman geneerinen nakupyörä ja piilottaa rivinelosista poikkeava moottori niin siinä on onnistuttu hyvin. Mutta en oikein näe mitään syytä sille että tätä kutsutaan Monsteriksi. Mallisarjan nimen käyttö on järkevää sillon kun tehdään jotain mikä perustuu aiempiin versioihin edes joltain osin. Tää on enemmän joku naked-baby-panigale. Kehitys saa kehittyä mutta itseä noi perusjapsinakut ei napostele yhtään.

2021 Monster
new-ducati-monster.jpg

Bongaa monsteri kuvasta:
sufbf2e8bd6426b5b85f4583fb998a4e71d7f6c2362cdb4e97b481faa142286809.jpg

Suzuki Gladiuskin (huom trellis) näyttää nykyään enemmän monsterilta kuin Ducatin oma tekele :D
Suzuki gladius 650 10.jpg

En tykkää. Mutta onneksi mun ei tarvitse ostaa tota. Ehkä joskus tulee käytettyjen markkinoilta hankittua 2020 Monster 1200 mutta ei kyl tätä uutta. Uusi puhuttelee yhtä paljon kuin päivi räsäsen kasvot.
 
Viimeksi muokattu:
Allekirjoitan jäsenten: "B12" & "freg" kommentit täysin, ei mene vielä oma streetfighter 1098s vaihtoon....
Mutta hieno on tuokin!:orgmp:
Tuli mieleen, että on tehty tytt... eiku henkilöiden, joilla ei ole putkiaivoja, pyörän?
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa uudessa Monsterissa Testastretta on aika miedossa vireessä. Vanhassa faitterissa on 45hv enemmän tehoa ja ilmoitettu paino sama. Siihen muut vanhan faitterin raakuudet ja ajokokemus on luultavasti useamman pykälän räyhempi. Monsterista olisi saanut sen 130-140hv ihan peruskuosissa.

Toisaalta tuolla uutuudella voi ehkä jopa ajaa taajamassakin toisin kuin tuolla omalla kolistimella. Silti vähän sellainen puolihaalea peruspyörä. Ulkonäön suhteen freq on aika ytimessä.
 
Tuusmotor tarjoaa jo myyntiin hintaan 15900€ + 500€. Yllätys yllätys, hinta on halvempi kuin 821:n.
Maahantuoja ei tosin vielä tunne mallia. Eikä uutta Supersportia.
Ja onhan toi Monster nyt aika japanilaisen näköinen kuvissa.
 
Back
Ylös