• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Monsteri pitkälle tyypille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roggo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

roggo

New member
Hei!

Kiinnostaisi hankkia ensimmäiseksi pyöräksi Monsteri, mutta olen alkanut miettimään sitä että onko Monsterit liian pieniä minulle. Olen 192cm pitkä ja painoa ~95kg. Onko malleissa suuria koko eroja? Onko tämän kokoisia Monsterin omistajia?

Etenkin kiinnostaisi tietää kuinka paljon eri palasilla voin modata Monsteria jotta se sopisi koolleni? Eli kun menisin koeajamaan Monsteria niin tietäisin että saan siihen lisää tilaa jos sitä uupuu, jos muuten olisi hyvä pyörä.

Kiitos kommenteista!

onko Monsterit liian pieniä minulle
ON!
biggrin.gif

Itse asiassa tuon voisi hyvin laajentaa "Ducatit ovat liian pieniä sinulle". Käy vaikka Hailacilla mallailemassa pyöriä niin huomaat äkkiä että laitteet on mitoitettu enemmänkin Välimeren kääpiöille sopiviksi.

Pyörä ei millään jalkatappisarjoilla tai stongan vaihdoilla isommaksi muutu. Vaikka vähän lisää tilaa raajoille saisitkin, niin pyörä on silti kooltaan kuin PV sun alla.

T. 192cm / 105kg

Kyllä ite ainakin pysty monsteria ajaan hyvin kun mitat on 189cm ja 80kg. Pyörä ei miellyttänyt tippaakaan mutta sehän on taas kuskista kiinni.

184cm /97 kg kokoiselle minulle viikonlopun koeajo(n.600 km) oli hyvin epämieluisa kokemus.Ite pyörä oli hieno,hyvä ajaa ja V2 voimaa oli,mutta ajoasento jotain aivan hirveetä(siis mulle).Ajoasento mielestäni jotain väliltä kyykky/naku. Niskat ja yläselkä jumissa viikon koeajojen jälkeen.
P.S. oma mopo on R1

Käy koeajamassa. Meidän muiden tuntemuksiin ei kannata hirveästi luottaa koska tässäkin on minun kokoiset haukkuneet ajoasentoa vaikka itse tykkään siitä. Säädettävillä jalkatapeilla ja ohjaustankoa korottamalla/vaihtamalla voi kikkailla aika loputtomiin ajoasennon kanssa.

Todennäköisesti on vähän pieni, mutta älä hylkää kokeilematta.

Mulle se sopii kun hanska, mutta olenkin melkein 20cm sinua lyhyempi.

Ducatit on kaikki sulle ihan liian pieniä.
Ei niillä voi pitkään ajaa.

Eilisellä Ahveniston keikalla ajoin vain 500 km kun sade keskeytti päivän.

Normi Alastaron retki on noin 800 km kaikkine ajoineen ja matkustellessa tietty voi ajaa enemmän.

Botniaringille en enää Ducatilla ajamalla mene, koska kotimatkalla väsyttää.

Mulla on pituutta 200cm ja mun ss1000:sta on satulaa madallettu muutama sentti.

Kokeile niitä

Jos tuo monsterin ulkonäkö miellyttää, niin harkitse myös Cagivan tonnista Raptoria, se on saman suunnittelijan kynästä, mutta siinä on omasta mielestäni ihan tilava ajoasento. Ite oon 190 ja 90 ja ajoasento ei tunnu ahtaalta.

Ei ollenkaan oma lehmä ojassa, mutta mul on sellanen myynnissäki.

Kiitos infosta kaikille!

Taitaa jäädä Ducati sitten listalta pois. Tietty koklaan eka, mutta tähän saakka mitä koklannu hetken ni aika pieneltä tuntuu.

Ainakin vanha Multi sopii isolle kaverille hyvin, uudesta ei ole kokemuksia. Jos sysiruma ulkonäkö ei haittaa niin siinä on oikeasti hyvä pyörä.

Semmoinen päivitys että ajelen nyt tuommoisella Cagivalla ja se ei tunnu pieneltä. Tosin ei se isoltakaan tunnu, mutta ainakin jalat mahtuu mukaan.
smile_org.gif

Back