Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noissa halvoissa osissa rahti näyttelee suurta osaa loppuhinnassa.Oon myöskin aikeissa tilata tuohon Ameriikan Ihmeeseen osia rapakon takaa. Itse suunnittelin surutta käyttää hyväkseni alkuasukas ystävääni(ei inkkari kuitenkaan), joka tuolla asuu. Eli toimitan hälle rahat putkistoa varten ja pyydän häntä tilaamaan osat itelleen, pakkaa ne uudelleen ja pistää "käytetyn osan" hinnan paketin kylkeen. Tosin laskeskelin että säästöä tulee ostoksissani, verojen ja tulli-maksun jälkeen(esim. putkiston hinta Jenkeissä 350$) noin 60€, verrattuna "virallista" tietä tilattuun, eli suoraan liikkeestä tilattuun, joten en sit tiiä kannattaako vaivannäkö...Hinnaltaan suuremmissa tilauksissa eri asia kuiteskin. Halvemmaksi tulee joka tapauksessa tuolta tilata, kuin ostaa sama putkisto Suomesta. Aika paljon halvemmaksi...Plus vielä, että valikoimaa on ihan perkeleesti.
Suonette anteeksi sekavan tekstini. Olen tukevassa nousuhumalassa...![]()
Kiitän Mika14R:ää huomiosta...Enpä tullut ottaneeksi tuota rahdin hintaa huomioon sikäli että se vois olla aika paljon suurempi kun joku firma lähettää postia... Kiitän.Noissa halvoissa osissa rahti näyttelee suurta osaa loppuhinnassa.Oon myöskin aikeissa tilata tuohon Ameriikan Ihmeeseen osia rapakon takaa. Itse suunnittelin surutta käyttää hyväkseni alkuasukas ystävääni(ei inkkari kuitenkaan), joka tuolla asuu. Eli toimitan hälle rahat putkistoa varten ja pyydän häntä tilaamaan osat itelleen, pakkaa ne uudelleen ja pistää "käytetyn osan" hinnan paketin kylkeen. Tosin laskeskelin että säästöä tulee ostoksissani, verojen ja tulli-maksun jälkeen(esim. putkiston hinta Jenkeissä 350$) noin 60€, verrattuna "virallista" tietä tilattuun, eli suoraan liikkeestä tilattuun, joten en sit tiiä kannattaako vaivannäkö...Hinnaltaan suuremmissa tilauksissa eri asia kuiteskin. Halvemmaksi tulee joka tapauksessa tuolta tilata, kuin ostaa sama putkisto Suomesta. Aika paljon halvemmaksi...Plus vielä, että valikoimaa on ihan perkeleesti.
Suonette anteeksi sekavan tekstini. Olen tukevassa nousuhumalassa...![]()
Pitää muistaa että tulli ja alv lasketaan osien ja rahdin yhteenlasketun hinnan mukaan. Eli kallis rahti kallistuu entisestään viidenneksen kun tavara tullataan.
Siksikin tuollainen alkuasukkaan käyttö on hyvä asia, että se voi lähettää sen osan halvimmalla keinolla, kun noi liikkeet yleensä käyttää kuriirifirmoja.