• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottori usa:sta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IGI
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

IGI

New member
Olis hyvä ja edullinen moottori orlandossa,floridassa.Nyt pitäis vaan löytää edullisin tapa saada se tänne. Apuja kaivattais,
nixweiss.gif

Itse katselin Jenkeissä pyöriä kuola valuen..
Reilut 50-60% halvempia kuin Suomessa.

Esim uusi VFR 8500 taalaa + 7% verot.
Rahtaaminen suomeen 1000-1500 taalaa.

Ja suomen verottajan toiminta :
Priceless!

062802jumpie_prv.gif

Konttikuljetuksen mukana ujuttamalla varmaan halvimmalla tulee jos myyjä suostuvainen kuljettamaan sen lastauspaikalle, siis tuommoisen kontin kylkiäisenä millä ne autoja tänne rahtaa.

Itse en tunne yhtään kauppiasta mutta eiköhän Google jotain kerro ja alan lehdissä on mainoksia näkynyt, sieltä jos bongais sopivalla alueella toimivan.

Tai sitten vaan joku mahdollisimman hidas laivakuljetus muuta kautta.
biggrin.gif

Konttikuljetuksena merirahti on jotain 100€ Ei paha. Ongelma onki maakuljetukset, jotka nostaa hintaa moninkertaiseksi.
Merimatka kestää n.5 viikkoa! mutta onhan tässä aikaa...

Terve,

Nettimotossa törmäsin tämmöseen puljuun, tuo maahan autoja, prätkiä ja osia.
Näyttäis olevan niiden kotisivulla ihan selkeätä suomea, joten kai siellä härmäläisiä on mukana.

Linkki, http://www.amercars.com/

edit ja pulju on muuten Floridassa
biggrin.gif

Amercars:ia olen käyttänyt. Tälläkin hetkellä tilauksessa duramaxiin pata ja muuta hilpettä samassa kuormassa.
Sinne vaan soitto, Marco puhuu suomea.

Toinen samoilla seuduilla oleva hyvämaineinen on Benz Boys tjsp, suomalainen hemmo sekin.

Noilta tulee konttia suomeen liki viikottain, joten yksi prätkän pata menee hyvin kyytiin eikä paljoa maksa.

Amercarssiin olinki jo alustavasti yhteydessä. saisivat toimitettua nivalaan asti,tänne suomeen ja hintaki olis kohtuulinen. Eihän tuonne Oulusta tulis paljoa hakumatkaa. Ilmeisesti muillaki hyviä kokemuksia tästä firmasta.
Täytyy vielä kysellä tuosta toisesta...

Ottaako ne tuolla tullissa noista moottoripyörän osista sen 22% alvia ja tuon 3.5% tullimaksun? Siis EU:n ulkopuolelta tilatuista tuotteista? Näin ainakin ymmärsin tuosta tullin sivuilta, kun katselin. On se älytöntä saatana.

Kuola valuen saa katsoa vaikka noita Motomummyjen tai Indysuperbiken hintoja ja verrata niitä Suomen hintoihin. Järjestään 25-60% prosenttia edukkaammin saisi ilman noita kirottuja maksuja.

Sekin muuten noita kalliimpia tuotteita tilatessa on, että niihin on todella paljon vaikeampi saada myyjää laittamaan kuittiin alempi summa mitä todellinen kauppahinta. Sillä yleensä jenkeistä suomeen tilattaessa osat täytyy vakuuttaa myyjän toimesta, ja se ei onnistu tyyliin "moi, vakuuttaisin 10 000e:n tuotteet 1000e:n arvosta".

Oon myöskin aikeissa tilata tuohon Ameriikan Ihmeeseen osia rapakon takaa. Itse suunnittelin surutta käyttää hyväkseni alkuasukas ystävääni(ei inkkari kuitenkaan), joka tuolla asuu. Eli toimitan hälle rahat putkistoa varten ja pyydän häntä tilaamaan osat itelleen, pakkaa ne uudelleen ja pistää "käytetyn osan" hinnan paketin kylkeen. Tosin laskeskelin että säästöä tulee ostoksissani, verojen ja tulli-maksun jälkeen(esim. putkiston hinta Jenkeissä 350$) noin 60€, verrattuna "virallista" tietä tilattuun, eli suoraan liikkeestä tilattuun, joten en sit tiiä kannattaako vaivannäkö...Hinnaltaan suuremmissa tilauksissa eri asia kuiteskin. Halvemmaksi tulee joka tapauksessa tuolta tilata, kuin ostaa sama putkisto Suomesta. Aika paljon halvemmaksi...Plus vielä, että valikoimaa on ihan perkeleesti.

Suonette anteeksi sekavan tekstini. Olen tukevassa nousuhumalassa...
033102beer_1_prv.gif

Oon myöskin aikeissa tilata tuohon Ameriikan Ihmeeseen osia rapakon takaa. Itse suunnittelin surutta käyttää hyväkseni alkuasukas ystävääni(ei inkkari kuitenkaan), joka tuolla asuu. Eli toimitan hälle rahat putkistoa varten ja pyydän häntä tilaamaan osat itelleen, pakkaa ne uudelleen ja pistää "käytetyn osan" hinnan paketin kylkeen. Tosin laskeskelin että säästöä tulee ostoksissani, verojen ja tulli-maksun jälkeen(esim. putkiston hinta Jenkeissä 350$) noin 60€, verrattuna "virallista" tietä tilattuun, eli suoraan liikkeestä tilattuun, joten en sit tiiä kannattaako vaivannäkö...Hinnaltaan suuremmissa tilauksissa eri asia kuiteskin. Halvemmaksi tulee joka tapauksessa tuolta tilata, kuin ostaa sama putkisto Suomesta. Aika paljon halvemmaksi...Plus vielä, että valikoimaa on ihan perkeleesti.

033102beer_1_prv.gif
Noissa halvoissa osissa rahti näyttelee suurta osaa loppuhinnassa.
Pitää muistaa että tulli ja alv lasketaan osien ja rahdin yhteenlasketun hinnan mukaan. Eli kallis rahti kallistuu entisestään viidenneksen kun tavara tullataan.

Siksikin tuollainen alkuasukkaan käyttö on hyvä asia, että se voi lähettää sen osan halvimmalla keinolla, kun noi liikkeet yleensä käyttää kuriirifirmoja.

033102beer_1_prv.gif
Noissa halvoissa osissa rahti näyttelee suurta osaa loppuhinnassa.
Pitää muistaa että tulli ja alv lasketaan osien ja rahdin yhteenlasketun hinnan mukaan. Eli kallis rahti kallistuu entisestään viidenneksen kun tavara tullataan.

Siksikin tuollainen alkuasukkaan käyttö on hyvä asia, että se voi lähettää sen osan halvimmalla keinolla, kun noi liikkeet yleensä käyttää kuriirifirmoja.
Kiitän Mika14R:ää huomiosta...Enpä tullut ottaneeksi tuota rahdin hintaa huomioon sikäli että se vois olla aika paljon suurempi kun joku firma lähettää postia... Kiitän.
bowdown.gif

Ja lisää
033102beer_1_prv.gif
smile_org.gif

Back