• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottorijarrutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peksi600
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Moottorijarrutus - kyllä vai ei?

• Käytän moottoria myös vauhdin hidastamiseen.

Ääniä: 10 100,0%
  • Moottori on vauhdin lisäämistä varten ja jarrut hidastamista varten.

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    10

Peksi600

New member
Olihan tossa muutama vastaava äänestys, mutta olenko mä oikeasti ainoa tällä foorumilla kuka ei käytä moottorijarrutusta?
biggrin.gif

Äh...mä kokeilin kerran ajaa rekkaa ja siitä hajos kytkin? Sitä poljinta ei olis kuulemma tarvinut painaa aina ihan lattiaan asti
biggrin.gif

Eihän noissa rivinelosissa edes ole mitään moottorijarrua..  

On niissä... ainaki pikkusen, nimimerkillä kokemusta on
smile_org.gif

Lähes poikkeuksetta jarrutan aina moottorilla, ja myös jarruilla...

Kyllä vauhti hiljenee kun kaasun hellittää eikä tossa väinössä paljoa
jarruja edes tarvita kunhan rennosti ajelee
biggrin.gif

olenko mä oikeasti ainoa tällä foorumilla kuka ei käytä moottorijarrutusta?  
biggrin.gif
Eihän noissa rivinelosissa edes ole mitään moottorijarrua..
wink.gif

edit: Ainiin.. tuletko aina mutkaan vapaalla, kytkin pohjassa tai veto päällä?
Mutkat menee joko veto- tai jarru päällä. Mä en ainakaan ole huomannut tarvitsevani kytkintä mutkassa???
Haluaisin nähdä sun ajavan jos et moottorijarruta missään tilanteessa. On varmaan mielenkiintoinen tapa ajaa pyörää.

Kyllä tuos rivinelkussakin jonkinlainen moottorijarru mielestäni on ja sitä myös käytetään usein.Ajosta tulis melkoisen nykivää, jos kytkimellä pelaisi,kun pitää hidastaa.
wink.gif

Höh, kyllähän sitä moottorijarruu löytyy nelkustakin kun lyö tarpeeksi pientä sisään, ainakin mulla on tapana mutkaan tullessa heitää pienemmälle, ajaa mutka veto päällä mojovasti kiihdyttäen.

Ainakin mutkatiellä on nopeus väärä jos ei pyörän moottorijarrutus ( sylinteriluvusta tai -asennosta riippumatta ) riitä vaan pitää turvautua jarruihin normaalissa ajotilanteessa...
wink.gif

Ainakin mutkatiellä on nopeus väärä jos ei pyörän moottorijarrutus ( sylinteriluvusta tai -asennosta riippumatta ) riitä vaan pitää turvautua jarruihin normaalissa ajotilanteessa...  
wink.gif
Joo, ilmeisesti asia on näin. Itekkin kosken jarruihin tosi harvoin, silloinkin vain kevyesti.

Eri juttu jos pitää joskus kirmaista, sitten niitä jarrujakin täytyy käyttää, kun on niin lyhkäset suorat...

Moottori todellakin on yksi jarruista ajoneuvossa, ja niitä varsinaisia jarruiksi kutsuttuja käytetään moottorijarrun lisänä hidastuksessa. Yks poikkeushan on vapaakytkimellä varustetuissa ajopeleissä, siellä moottorijarrutus ei oo aina käytettävissä, riippuu taas sekin mistä roikkuu...

Moottorilla mahdollisimman paljon varsinkin golf-kenttien ja vastaavien kohdalla, mahdollisimman pienellä vaihteella ja kovilla kierroksilla. Kunnon pauke pitää golffarin hereillä.
biggrin.gif

Back