moottorin sisäpesu liquid moly motor clean

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kake1969q
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kake1969q

rottakone
moottorin sisäpesu liquid moly motor clean

öljyn sekaan laitettava aine. 10 min käyttö ja öljyn vaihto+suodatin.
purkin kyljessä varoitus: ei sovellu märkäkytkimille.
talvella tarkoitus uusia massalevyt. onko silloin väliä, tai pelkoo, että kone jostain syystä vahingoittuisi tuon aineen käytön myötä?
 
jos vaihdat öljyt ajallaan, esim 6 tonnin välein, niin koneella voi ajaa vaikka 200 tonnia ja siellä sisällä ei ole mitään likaa.

ne pinttymät ja lika tulee vasta kun öljy on ollut aivan kuraa jo pitemmän aikaa.

JT
 
Näitä ilmestyy markkinoille tiettynä syklinä.
Kaikista ei ole edes suurempaa haittaa.
 
Veneessä sisäperämoottori johon pääsi öljyn sekaan vettä. Kuraöljyt pois ja tilalle traktorin polttoainetta eli löpöä, käynnistys ja kymmenen sekunnin päästä sammutus. Huuhtelu oli suoritettu.

Jos öljyt vaihdettu ajallaan, ei mitään pesuja tartte.

Tuo löpökeino sitten omalla vastuulla.
 
Veneessä sisäperämoottori johon pääsi öljyn sekaan vettä. Kuraöljyt pois ja tilalle traktorin polttoainetta eli löpöä, käynnistys ja kymmenen sekunnin päästä sammutus. Huuhtelu oli suoritettu.

Jos öljyt vaihdettu ajallaan, ei mitään pesuja tartte.

Tuo löpökeino sitten omalla vastuulla.

Näinhän se pesu toimii ainakin vanhemmissa koneissa ( autot etc )... Jos pelkää pyöritellä pelkällä löpölla, niin 50/50 suhteella moottoriöljyä ja löpöä. Tämä seos kestää jo pyöritellä kone lämpimäksi tyhjäkäynnillä...
 
En oo koskaan kyseistä magic cleaneria kokeillut, mutta voisin laittaa puolen kuun palkan vetoa että se tuoksuu löpöltä, valopetroolilta tai lamppuöljyltä. Rakkaalla lapsella on monta nimeä...
 
öljyn sekaan laitettava aine. 10 min käyttö ja öljyn vaihto+suodatin.
purkin kyljessä varoitus: ei sovellu märkäkytkimille.
talvella tarkoitus uusia massalevyt. onko silloin väliä, tai pelkoo, että kone jostain syystä vahingoittuisi tuon aineen käytön myötä?
Unohda koko pesu. Ei mitään järkeä.

Pekka
:O:O:O
 
Purkin kyljessä varmaan lukee joku seuraavista:
-Maaöljytisle
-Teollisuusbensiini
-Kerosiini

Eli ihan turhaa.
Pikku tipan diseliä lorautat öljyn joukkoon ja käytät tyhjäkäynnillä muutaman hetken, kuten neuvottu.

Mut jos öljyt vaihdettu ajallaan, ei tarvetta.



Auton koneet ny on eri asia, varsinki dieselit jos pitää sisuskaluja pidellä.
Sillo on kiva kun ne on puhtaampia.
Tosin, koskaan en oo tollasia tököttejä ostanu, iha joko valopetroolia tai dieseliä tempassy vähä öljyn joukkoon ja käymään...
Mun vanhan diselmersun konetta putsasin raakasti polttoöljyllä. Öljyt pois, polttoöljyt sisään ja roklottaan pihalle tyhjäkäynnille puolekstuntia...
Voi äiti mitä tönkköä tuli pihalle.
Mut paikat putsaantu ja karstottuneet öljyrenkaat irtos, niin öljynkulutuski laski tehtaan arvoihin.

Jokainen tekee sit omalla vastuulla, testit.
Siinä mesen pannussa ei paljoo menetettävää ollu, 860th oli mittarissa...
 
Jossain moottoreissa nämä pesut voi auttaa, mutta en kyllä suosittele kenellekään. Mitä auto puolen foorumeilla, sattunut ikäviä juttu, toisille ei. Jos nyt itse välttämättä haluat jostain syystä anna mennä, mutta minä en suosittele. Vaihtaa öljyt sitten useimmin että se "puhdistuu"
 
äläs nyt, onhan siinä vielä moneksi vuodeksi kulkupeliä, jos pellit vaan kestää.. :p

Niinno, se mittari oli lopettanu toimintansa jo useampi vuosi sitte, enne mulle tuloa...
:)-

Liikkuvana mää sen myin eteenpäin, kun aika koitti.
Realistinen arvio kilsoista oli noin 1,2-1,3milj...
Meinaan kun öljyrenkaat oli karstottunu jumiin, ja kone täynnä nokilietettä... :dunno:
 
Back
Ylös