• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

moottorin vaihto ss1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ananas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ananas

New member
Oon aina halunnut ostaa Ducatin ja viime syksynä ostin sitten ss1000.
062802jumpie_prv.gif

Mun mielestä se on kauniin näköinen ja hyvä ajaa, muista malleista en oikeen innostunut. Ongelmana on vaan että kun on tottunut tehokkaisiin rivinelkkuihin, ilmajäähdytteinen v2 tuntuu aivan mopolta.
bawling.gif

Luulin että oon kasvanut sen verran että en enään kaipaa tehoa, mutta nyt 600km ajettua ennen seisontaa oon sitä mieltä että pakko saada hevosia lisää.
Eli kysyisin miten onnistuu moottorin vaihto esim. nestejäähdytteiseen 998/999 moottoriin? Onko kokemusta? Sopiiko suoraan, onko sama alakerta, taikka sopiiko koko moottori samaan tilaan?

Vähän virittelyksi tuollainen taitaa mennä. Tietäkseni 99x sarjassa on kiinnikkeiltään poikkeava runko, joten heittämällä ei kone käsittääkseni vaihdu. Lisäksi voipi tulla ongelmia syylarin yms. yms. sovittelemisessa katteiden alle. Lisäksi ilmanottoboksi on pykälää monimutkaisempi paketti 99x-sarjassa, jolloin ainakin ilmanottoaukot pitää saada jotenkin vietyä katteista läpi. Jos tuon muuten sitten aikoo saada leimasta läpi niin siinäkin kohtaa voi sitten joutua hieman tappelemaan.

Kyllähän tuommoinen projekti kirvestä kaipaa, mutta sitten kun se on valmis antaa se varmasti aika lailla tyydytystä.

Back