Minulla ei ole ollut yhdenkään Ducatini koneen numeroita missään papereissa, eikä niillä ole ollut mitään tekemistä rungon numeron kanssa. Kaikki Ducatini ja Cagivani olen käynyt rekisteröintikatsastamassa, eikä katsastusviranomaisia ole koneen numero kiinnostanut. Ja kaikissa on ollut alkuperäinen moottori.
Meinaatkos että jos ratsiassa todetaan, että moottorini numerolla ei ole mitään tekemistä rungon numeron kanssa niin olen kusessa? Älä hulluja puhu.
Kyllä koneen vaihto pyörissä onnistuu samalla kaavalla kuin autoissakin, eli moottoriksi voi vaihtaa saman mallisarjan suurimman moottorin, jos pyörä muilta osiltaan vastaa mallisarjan suurinta. Ja muutoskatsastuksessahan nämä todetaan.
Jarrujen vipuvarsien kanssa ei tarvi mietiskellä, koska tässä ko. keskustelun tapauksessa on samassa mallisarjassa kaikissa samanlaiset jarrut. 600:ssa ja joissakin 750:ssa on vain yksi etulevy, 900:ssa kaksi (satulat samanlaiset). Tiedän ko. pyörien kaikki eroavaisuudet, vaan ei liene tarvetta luetella tässä.
Ducatien osalta muutokset ovat selkeitä, koska useissa eri malleissa käytetään täysin samoja osia, joten niitä on melko helposti saatavilla.