Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Öljy on ollut kymmeniä miljoonia vuosia tuolla maan sisässä. Ei se muutamassa vuodessa tuhoudu.
Sama juttu koskee myös vettä, sekin on kiertänyt maapallolla kymmeniä miljoonia vuosia, mutta kuitenkin vesipullossa lukee "parasta ennen päivämäärä".
Öljy on ollut kymmeniä miljoonia vuosia tuolla maan sisässä. Ei se muutamassa vuodessa tuhoudu.
Sama juttu koskee myös vettä, sekin on kiertänyt maapallolla kymmeniä miljoonia vuosia, mutta kuitenkin vesipullossa lukee "parasta ennen päivämäärä".
Mutta sitten vasta lirissä ollaankin kun joskus nuo dieselöljy- ja bensalähteet ehtyy...

Olen kuullut että juuri kohta just melkein on löytymässä isoja nestemäisen vedyn lähteitä, koepumppaukset aloitetaan kuulemma melkein ihan juuri just, on kuulemma ihan selvä juttu tämä, koska jollain autovalmistajalla on jo noita vetyautoja.![]()
Jo täysin OT kommentti mutta laitan sen silti.
Keski-Euroopassa on Suomea selvästi enemmän kaasulla toimivia autoja niiden muuttaminen vedyllä toimiviksi ei vaadi enää kovinkaan suuria muutoksia. "Kaikkiin" (varamasti poikkeuksia löytyy) bensakäyttöisiin autoihin voidaan asentaa kaasulaitteisto jolloin myös jokainen besalla käyvä auto on myös mahdollista muuttaa toimimaan vedyllä. Vetyä kun voidaan polttokennojen lisäksi käyttää myös polttomoottorissa.
Mutta sitten vasta lirissä ollaankin kun joskus nuo dieselöljy- ja bensalähteet ehtyy...
Höpö höpö. Sitten kun lähteet kuivuu niin ajetaan sähköautolla ja sitäpä saakin pistorasioista.
Ihan jonkunverran saa patteriteknologia vielä parantua, enneku edes hlöliikenne sähköllä kulkee. Raskaasta kalustosta sekä meri- ja ilmaliikenteestä puhumattakaan. Eikä tota sähkökään rajattomasti ole tarjolla jos nykyinen fissioenergiavastaisuus jatkuu.
Tai ehkä Emmett Brownin keksimät polttokennotyyppiset minivoimalat kulkee patteriteknologian ohi. Sitäkään ei oikein vielä näy.

Öhöm. Tarkoitus olikin jatkaa tuolla Nitrouksen aloittamalla hieman vakavammalla asialinjalla...![]()
Kylä mä sen ymmärsin mutta menin vahingossa kirjoittamaan liika vakavasti. Ei oo tapana![]()
Itse yritän pysyä asialinjalla aina ja vaihdella delvacia koneeseen ennen ja jälkeen talvisäilytystä.